Tā kā šogad BRSD nepiedalos, esmu nolēmis šai spēlei sniegt nelielu rakstisku apskatu.
Neskatoties uz to, ka
Defended izmanto dažādus resursus no izstrādes procesā esošas spēles, kas jau ir tikusi atklāta pirms konkursa, šo spēli vērtēju skatoties uz to kā pilnībā oriģinālu darbu konkursa ietvaros.
Sākšu ar visu labo:
Kopumā
Defended ir diezgan tipiska
Snake5/
Archo spēle, kas sevī ietver gan action, gan stealth spēļu mehānikas. Ir jūtams piesitiens no tādām sērijām kā
Splinter Cell un
Metal Gear. Prieks par to, joprojām tiek izmantots un attīstīts Snake5 personīgais spēļu dzinējs, kurš par laimi uz mana datora strādāja pietiekami labi, lai spēle būtu spēlējama no sākuma līdz beigām. Ir neliela 6. paaudzes konsoļu spēļu sajūta, kas attiecīgi daļēji rada savā ziņā pabeigta darba atmosfēru, tomēr spēlei vajadzētu vairāk saturu (Un dažas citas lietas - par to nedaudz tālāk apskatā) lai tā patiešām izskatītos pēc pabeigta produkta.
Uzslava arī par spēles audio daļu. Kā jau parasti
Snake5 izmanto sevis veidotu mūziku, un šķiet arī skaņu efektus. Par nelaimi skaņu nav daudz un ieroči izklausās pēc bumbiņu pistolēm, bet kopumā kā pāris nedēļu konkursa darbs no viena cilvēka, viss ir pietiekami adekvāti.
Tagad būšu ļauns un stāstīšu visu slikto:
Es apskaužu
Snake5 apņēmību radīt un lietot savu dzinēju (Un pat valodu), bet tas nenozīmē, ka cilvēkiem būtu jāpiever acis uz dažādām tehniskām problēmām, kas var rasties atsevišķiem spēlētājiem. Attiecīgi neskatoties uz to, ka spēles grafiskais noformējums ir samērā tehniski vienkāršs un spēles vide nav īpaši detalizēta, spēles performance parasti ir diezgan vāja, dažreiz pie līmeņiem ar vairākiem ienaidniekiem spēles kadru skaits sekundē var nokristies pat zem 10. Protams šī problēma iespējams ir saistīta ar manu datoru, bet es atļaušos apgalvot, ka mans dators ir pietiekami spēcīgs, lai tas spētu pilnā ātrumā panest tādas spēles kā šo.
Apbēdina dažādu opciju neesamība. visvairāk interesēja nomainīt spēles izšķirtspēju, tomēr risinājumu neatradu pat config failā, kas atrodas blakus spēles executable failam, tam pa virsu patiesībā nevarēju atrast nekādas opcijas praktiski nekam, neatradu iespēju pat nomainīt spēles kontroles, tomēr par laimi tās ir pietiekami labi noformētas, lai šāda vēlme pat īsti varētu nerasties vidējam spēlētājam.
Konkursa mērķis īsti nebija izveidot ar stāstu bagātas spēles (Lai arī tam ir paredzēta papildus balva), tomēr šādai spēlei būtu noderējis vismaz kaut kāds notikumu pamatojums, jo spēles gameplay daļa, par nelaimi, diemžēl nav pietiekami adekvāta (Par to nedaudz tālāk apskatā), lai sižeta neesamību attaisnotu, attiecīgi visa spēle izskatās pēc tehniskā demo, kas demonstrē dažādas
Snake5 spēļu dzinēja īpašības. Tiesa kā jauna dzinēja demo
Defended manuprāt ir pietiekami adekvāts, un es par to varu tikai autoru uzslavēt.
Beidzot esam nonākuši pie tās daļas kurā es būšu īpaši slikts, un kritizēšu
Defended visu spēļu galveno daļu - spēles gameplay. Lai arī iepriekš teicu, ka spēlē ir jūtams piesitiens no dažādām action un stealth spēļu sērijām, spēlējot spēli es īsti nevarēju saprast, vai spēle grib lai es ienaidniekus nogalinu vai izmantoju stealth, lai izvairītos no konflikta, jo lai arī
Defended skaidri pasaka, ka abas iespējas ir pieļaujamas, neviena no tām nav pietiekami interesanta vai izaicinoša, lai tās attaisnotu.
Spēlētājam nav īsti nekāda izaicinājuma no ienaidnieku nogalināšanas, jo tie mirst pēc apmēram diviem trāpījumiem. To visu vēl vieglāku padara fakts, ka visiem varoņiem ir automātiskie ieroči (Ar nebeidzamu munīciju, jā, arī galvenajam varonim), kas nozīmē, ka katrs spēles ienaidnieks nomirst tik ātri, ka katra cīņa nav ilgāka par divām sekundēm. Galvenais varonis arī ir pilnībā neatbilstošs oponents spēles ienaidniekiem, jo tam ir daudz vairāk veselības punktu, un tas ir daudz izveicīgāks, kas beigu beigās visu cīņas procesu padara pārāk vienkāršu un garlaicīgu. Ja ienaidnieku būtu daudz un galvenajam varonim vajadzētu cīnīties pret grupu ar šādiem ienaidniekiem, tad iespējams cīņas kļūtu nedaudz interesantākas, bet visticamāk spēles dzinējs pagaidām nav pietiekami spējīgs uzturēt tik daudz ienaidnieku, jo kā iepriekš minēju, tie dramatiski ietekmē spēles ātrumu.
Visas šīs cīņu problēmas tieši ietekmē spēlētāja vēlmi izmantot stealth. Lai arī tehniski spēlē stealth var lietot, spēlētājam vispār nav nekāda iemesla to darīt (Attiecīgi arī vēlmes), jo no ienaidniekiem nav praktiski nekāds drauds. nebeidzama munīcija arī nozīmē, ka izņemot spēlētāja dzīvību, nav pilnīgi nekādu resursu, kas būtu jātaupa. To visu varēja ļoti viegli izlabot pat tikai padarot ienaidniekus izturīgākus un agresīvākus. Tā vietā spēlētājam pat īsti nav vairs jāizmanto ne viena ne otra opcija - dažreiz ir iespējams vienkārši paskriet garām ienaidniekiem un tos pilnībā ignorēt, pat ja tie sastop galveno varoni.
Pārējās spēles mehānikas, kā piemēram pogu spaidīšana, lēkāšana pa platformām un izvairīšanās no lāzeriem darbojas pietiekami adekvāti, tomēr ne pietiekami interesanti, lai izglābtu spēles gameplay daļu.
Nobeigumā:
Kopumā
Defended ir adekvāts
Snake5 dzinēja "Tech demo" tomēr pēc tā spēlēšanas ir rūgta sajūta mutē, jo tam vajadzēja tikai dažas izmaiņas, lai tā gameplay arī būtu adekvāts.