ar ko nodarbojamies?

Viss, kas saistīts ar spēļu izstrādi Latvijā: problēmas, baumas, norises, spēle kā komercprojekts u.tml.
Message
Author
User avatar
raymix
Posts: 46
Joined: 07 Dec 2010, 14:57

ar ko nodarbojamies?

#1 Post by raymix » 05 Mar 2011, 06:32

Čau. Te tāds baigais klusums pēdējā laikā. Man uzreiz jautājiens - ar ko labu nodarbojaties? Kādi projekti padomā? Kādus dziņus izmantojat, vai paši programmējat?

Pačolēju Lettiņu gūgli, tur par game dev Latvijā galīgs tukšums/klusums. Cerams, ka mums entuziasti ir vēl palikuši? Vai ar krīzi aizgājuši?

Es pats šodien uzzināju par Unity 3.3, šie beidzot izlaida Android basic licenzi, kā arī free edition tagad atbalsta Android Remote, Marketā novelkams. Principā vnk sūta touch un accelerometer datus caur USB kabeli kompim un pretīm saņem video stream no "Game" loga bez kompilācijas. Tagad to arī bakstu. Ve ku krjaknul 3.2, iemetu video youtube kā tas darās. Bet nu ja sāks kkas nopietni risināties, paķers basic licenzi obligāti
Kautkur lasiju, ka iOS neatbalstot outlainus toon sheiderim, nez kāpēc, bet nokompilēju, uzmetu uz fōņa, viss gāja ar openGL ES 2.0
Anyway, pats bakstu 3D Tower Defence prototipu, mēģinu idejas salipināt, vēl neko pārāk krutu neesmu izštellējis, bet ļoti gribas kko komerciālu uzštellēt mobīlam. Patlaban rodas tūņ-stail koncepts un pamata vadība - kamera un vienkāršs AI, kas seko waypointiem

Ko jūs labu darat?
Take bullshit from no one, always follow your own dreams, even if it means going where no one has gone before.
Embrace failure and mistakes, because they will help you make better decisions in the future.

//Kim Jørgensen - AAA dev//

CodeWolf
Posts: 119
Joined: 10 Dec 2010, 19:10
Location: LV-Riga-Marupe

Re: ar ko nodarbojamies?

#2 Post by CodeWolf » 05 Mar 2011, 11:15

Sveiks sveiks... Aizpildišu anketas veidā :D
*Ar ko labu nodarbojaties? (tas tads visparigs jautajums)
Mācos..
*Kādi projekti padomā?
Ir uz šo brīdi viens ar ko darbojos.Projekts pārsarā stāv uz vietas mazā laika deļ un brīžiem kad laiks ir ..vienkarši rokas neceļas...
Image
Uz šo bridi ir doma viņu pabeigt ,lai darba tur netrūkst.Par naamajiem projektiem grūti spriest.
*Kādus dziņus izmantojat, vai paši programmējat?
Izmantoju C++ un OpenGL
Pašlaik pie tā arī domāju pieturēties.
Cerams, ka mums entuziasti ir vēl palikuši? Vai ar krīzi aizgājuši?
Gan jau ka ir vēl palikuši pāris entuziasti.. Krīze tos nebiede :D
//OpenGL

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: ar ko nodarbojamies?

#3 Post by snake5 » 05 Mar 2011, 13:31

*Ar ko labu nodarbojaties?
Mācos gatavot... spēles. Ja tā pavisam nopietni - darbojos ar dzinēja (teorētiski - spēles, bet pagaidām no spēles tur maz ir) veidošanu. Uztaisīju vienu screenshotu:
Image
*Kādi projekti padomā?
Stealth action. Pēc kāda laika būs zināms vairāk. Negribētos skaļi izbraukt ar pliku dzinēju un bez gameplay. Diemžēl efektīvas izstrādes cena ir tāda - jādabū dzinējs tādā formā, kādā tas apmēram paliks visā spēles veidošanas laikā. Mēneša vidū ceru dabūt. Spēli tad izveidot ar tādu dzinēju būs mazākā problēma.
*Kādus dziņus izmantojat, vai paši programmējat?
Pats programmēju, pamatā arī šeit ir C++/OpenGL. Klāt gan nāk SFML, OpenAL, Bullet (varbūt mainīšu uz daudz(!!!) labāk dokumentēto Havok), Boost (thread/filesystem), DevIL, Angelscript, Ogg/Vorbis, GLEW, drīz pielikšu arī Scintilla teksta redaktoru.
Cerams, ka mums entuziasti ir vēl palikuši?
Zinu vēl dažus, kas turpina strādāt un pavisam noteikti nedomā apstāties. :)

User avatar
raymix
Posts: 46
Joined: 07 Dec 2010, 14:57

Re: ar ko nodarbojamies?

#4 Post by raymix » 05 Mar 2011, 14:46

njā, kas kruts, tas pats savu taisa, es ar gribētu :)
prieks redzēt, ka lietas noris ... Chuck Noris!

anyway, ja jau postējam bildes. Tad es ar iemetīšu.
Neesmu visu nakti gulējis, vislaik filozofēju spēles ideju, kautko oriģinālu gribas. Itkā ideja ir taisīt fermas dzīvnieku tower defenci, tobiš: Nacistu cūkas pret... da herzin .. ēzeļiem ar raķešmetējiem, zaķiem ar ložmetējiem, vistas kamikadzes... toč nezinu.
Ideja pastāv izmantot toon šeideri ar outlainu.

e ku skices kautkādas, šovakar uzmetināju:
http://i56.tinypic.com/102p1xz.jpg

p.s. @snake: Kāda vaina PhysX, ODE, Newton Dynamics? Vai tad Havokam nav problēma ar licenzi, jeb tagad Open source? Toč miegu ciet, negribu meklēt
Take bullshit from no one, always follow your own dreams, even if it means going where no one has gone before.
Embrace failure and mistakes, because they will help you make better decisions in the future.

//Kim Jørgensen - AAA dev//

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: ar ko nodarbojamies?

#5 Post by bubu » 05 Mar 2011, 15:13

PhysX - sakains API, un kādu laiku atpakaļ vajadzēja instalet draiveri(!) lai spēle varētu lietot fizikas dzini (nezinu kā ir tagad). Tāpat arī tas ir jāinstalē, nevis var spelei līdzi dll failus iedot.
ODE - novecojis un fīčām švaks dzinis. Daudz lietu jāraksta pašam, ja grib ko advancētāku par prastām kastēm/sfērām/poligoniem.
Newton Dynamics - tagad, kopš padarīts par open-sourci, tas ir diezgan labs variants. It īpaši, ja grib portēt uz citām platformām ne tikai Win (Mac/Linux/iOS/Android/etc..) - diezgan viegli portējams. Agrāk gan bija problēmas, jo bija closed-source. Kad šamo padarīja par opensourci, es Squares3D esmu noportējis gan uz Android'u, gan uz PSP (neskaitot jau iepriekš noportēto iOS ar vēl tolaik closed-source Newton'u). Fizikas daļa praktiski strādāja no pirmās kompilācijas reizes. Vēl man visvairāk patīk tā mazais, vienkāršais un pašdokumentējošais API.
Havoks, kopš Intels viņu nopirka, ir free for use. Ja tev spēles kopija maksā >10$, tad jāpaprasa atļauja (tikai jāprasa, ne jāmaksā kauktas) no Havoka. Closed-source, bez maksas ir tikai Windows 32-bit versija.

User avatar
raymix
Posts: 46
Joined: 07 Dec 2010, 14:57

Re: ar ko nodarbojamies?

#6 Post by raymix » 05 Mar 2011, 15:25

paldies par infu. Unity strādā ar PhysX starpcitu, nav vajadzības pēc instalācijas vai draivera.

Neatradu kvadrātus mārketā, iemet lūdzu apk linku kautkur vai QC code, riktīgi patīk tā spēle, nesen kā biju atkal meklējis un vilcis, pāris stundas pazuda kā nebijušas.
Take bullshit from no one, always follow your own dreams, even if it means going where no one has gone before.
Embrace failure and mistakes, because they will help you make better decisions in the future.

//Kim Jørgensen - AAA dev//

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: ar ko nodarbojamies?

#7 Post by bubu » 05 Mar 2011, 15:48

To instalāciju es to biju domājis bezmaksas versijai. Ja tu PhysX'u nopērc, tad tev iedod pilnu sourci. Ar to tad tu vari sataisīt ko vien gribi. Unity protams, ka ir nopircis pilno versiju - citādi kā gan to PhysX'u viņi laistu zem MacOSX vai mob.devaisiem?

Marketā neko neesmu licis. Nav pietiekamas kvalitātes & performances (spēles kods netika rakstīts ar domu, ka to varētu palaist uz mob.devaisiem). Tas vairāk bija kā fun projekts. PSP performance vispār ir nespēlējama - 200ms uz fizikas updeitu (=5fps). Bet nu var jau saprast viņa 333Mhz CPU.
Ja gribi dabūt pamēģināt, tad atsūti man uz PM savu iPad'a UUID'u (iTunēs uzspied uz Serial Number zem Info taba). Tad atsūtīšu *.ipa failu. iPhons nav atbalstīts.

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: ar ko nodarbojamies?

#8 Post by snake5 » 05 Mar 2011, 15:53

Havok ir ļoti līdzīgs Bullet + tas ir pierādījis sevi kā ļoti labi fizikas dzinēju jau tajos laikos, kad pārējie dzina sviestu.
-PhysX
Neesmu skatījies, bet nešķiet, ka būtu kaut kādā veidā labāks par citiem. Pat no DLL failiem nevar atbrīvoties...
-ODE
Neatbalstīts, neupdeitots (no 2009tā jau), nestabils (cik esmu dzirdējis - te varbūt kļūdos, jo Stalkerī viss bija ļoti labi ar ODE). Jebkurā gadījumā - jāpārbauda pašam visādi demo u.tml.
Man gan ļoti iepatikās tas kontaktu interfeiss, kur jebko var manuāli bez problēmām pielikt...
-Newton Dynamics
Cik esmu dzirdējis, pārāk precīzs un lēnāks par citiem. Ja ir vajadzība strādāt ar 5000 fiziskiem ķermeņiem, precizitāte nav tik svarīga...
-Vai tad Havokam nav problēma ar licenzi, jeb tagad Open source?
Problēmu, cik sapratu, nav. Ir daži noteikumi, kuri jāievēro, bet kopā ar to ir iespēja piekļūt visam SDK.

DeRatizator

Re: ar ko nodarbojamies?

#9 Post by DeRatizator » 05 Mar 2011, 16:05

bubu wrote:PhysX - sakains API, un kādu laiku atpakaļ vajadzēja instalet draiveri(!) lai spēle varētu lietot fizikas dzini (nezinu kā ir tagad). Tāpat arī tas ir jāinstalē, nevis var spelei līdzi dll failus iedot.
ODE - novecojis un fīčām švaks dzinis. Daudz lietu jāraksta pašam, ja grib ko advancētāku par prastām kastēm/sfērām/poligoniem.
Newton Dynamics - tagad, kopš padarīts par open-sourci, tas ir diezgan labs variants. It īpaši, ja grib portēt uz citām platformām ne tikai Win (Mac/Linux/iOS/Android/etc..) - diezgan viegli portējams. Agrāk gan bija problēmas, jo bija closed-source. Kad šamo padarīja par opensourci, es Squares3D esmu noportējis gan uz Android'u, gan uz PSP (neskaitot jau iepriekš noportēto iOS ar vēl tolaik closed-source Newton'u). Fizikas daļa praktiski strādāja no pirmās kompilācijas reizes. Vēl man visvairāk patīk tā mazais, vienkāršais un pašdokumentējošais API.
Havoks, kopš Intels viņu nopirka, ir free for use. Ja tev spēles kopija maksā >10$, tad jāpaprasa atļauja (tikai jāprasa, ne jāmaksā kauktas) no Havoka. Closed-source, bez maksas ir tikai Windows 32-bit versija.
Hmm, vai tiešām fizika Squares tik ļoti prasīga ? Cik atminos tad tur bija maksimums 5 objekti ? Un nekāds CCD ar nebija vajadzīgs :)

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: ar ko nodarbojamies?

#10 Post by bubu » 05 Mar 2011, 19:26

DeRatizator: ne jau prasīga, bet neoptimāli pielietota. Nav tas viss tik vienkārši. Tur slikti pamatlaukumu realizējām, ka broadphase kolīzijā tas tiek uzskatīts, ka kollidē ar visiem objektiem, un tad Newtons taisa narrow-phase ar visiem objektiem. Tas arī ir lēni. Un tas bija ar veco 1.x versiju, kur bija daži gļuki un nācās visādus workaroundus taisīt. Vēl jau arī fakts, ka arm arhitektūrai tam nav neon optimizācijas, tik PC gadījumā šis SSE ņem vērā.
Neatbalstīts, neupdeitots (no 2009tā jau)
Nav tiesa: http://sourceforge.net/projects/opende/develop - "last commit on 2011-02-15".
nestabils (cik esmu dzirdējis - te varbūt kļūdos, jo Stalkerī viss bija ļoti labi ar ODE).
Arī nav tiesa. Fizikas dzinis būs tik stabils, cik precīzi tu to tjūnēsi. Arī Havokā var dabūt nestabilus resting body, tā nav liela māksla.

Newton's agrāk bija viens no lēnakajiem, jā tas tiesa. Bet nu jau labu laiku (kopš 2.x) tas ir pietiekami sakarīgs. Tb tagad tas body simulācijas/kolīzijas apstrādā individuālos salās (island's), nevis kā agrāk - visu vienā čupā. Ja tev liela pasaule, tas ir diezgan nozīmīgi. Arī multithread atbalsta tam ir. Tā kam tam ir liels potenciāls kļūt par vienu no labākajiem (ja vien vēl tik to autora attieksmi pret klientiem varētu uzlabot... :)

Post Reply

Return to “Spēļu izstrāde Latvijā / Game development in Latvia”