Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

Message
Author
Edgarsa77
Posts: 144
Joined: 19 Mar 2015, 15:53

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#11 Post by Edgarsa77 » 16 Mar 2017, 14:46

Linda wrote:Tiem, kuri pārmet, ka šādi pasākumi netiek pietiekoši reklamēti, gribētu atgādināt, ka LV medijiem vietējā spēļizstrāde īpaši neinteresē un visticamāk tas tā arī paliks līdz brīdim, kamēr neparādīsies projekti, kuri būs spējīgi paši sevi skaļi pierādīt.
Tas ir apburtais loks. Pagaidām ir maza konkurence, kur 50% ir tie paši, kas katru gadu.
Ja es būtu tīnis/bērns/students/onka un redzētu, ka Latvijā ir BRSD konkurss, tad mestos iekšā bez vārdu runas.

Manam žanram/FPS 3D videi nav konkurentu. Tā nav lielība, bet gan liels trūkums. Būtu kādi 4-5 projekti ar 3rd. vai FPS skatu 3D vidē, tad būtu iemesls pacensties.

Elvman, es jau rakstīju aktīvi. Ar to domāju spēles veidošanu, nevis muldēšanu. :roll:
Neaktīvi, protams, pār pa desmit gadu.

ra001
Posts: 42
Joined: 31 Dec 2010, 17:24

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#12 Post by ra001 » 16 Mar 2017, 15:27

Žūrija bija Indago konkursos laikam 5 gadus, un vienalga bija tikpat nepmierināto, jo tjipa žūrija nevar attainot visu spēlētāju domas.
Tāpēc BRSD vairāk demokrātiskie noteikumi, ne tikai attiecībā uz žūriju, bet uz formātu kopumā, šobrīd ir vairāk piemēroti latvijas indie speļu sabiedrībai. Ispējams, kad parādīsies daudz nopietnāki projekti, tad arī vajadzēs mainīt kaut kādus noteikumus.
Attiecībā uz casaul conect... nezinu, es vienalga balsoju pēc principa patīk/nepatīk, nevis eiropa mūs nesapratīs. Re kur eirovīzija ar ar to visu laiku mokās, varbūt mums ar vajag TV šovu un sms balsojumu...

User avatar
kverkagambo
Posts: 196
Joined: 27 Jul 2014, 18:57

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#13 Post by kverkagambo » 16 Mar 2017, 16:29

Linda wrote:Tiem, kuri pārmet, ka šādi pasākumi netiek pietiekoši reklamēti, gribētu atgādināt, ka LV medijiem vietējā spēļizstrāde īpaši neinteresē un visticamāk tas tā arī paliks līdz brīdim, kamēr neparādīsies projekti, kuri būs spējīgi paši sevi skaļi pierādīt.
Ja vienīgais motivācijas trūkums, lai strādātu pie savas spēles ir tāds, ka citi Tavu spēli nereklamē un par konkursu netiek mediju vidē tik daudz runāts, cik gribētos, tad kādēļ vispār nodarbojies ar spēļizstrādi? (Tas vairāk kā retorisks jautājums, kāda kuram vispār ir motivācija, lai savā brīvajā laikā veidotu spēli. Vai tiešām tikai publicitāte par kuru rūpējas citi, pašam nepakustinot pat mazo pirkstiņu?).
Vissvarīgākā problēma ir tā, ka spēles Latvijā netiek uzskatītas par kultūras sastāvdaļu, jo lielākā daļa intelektuāļu ir veci perdeļi (ne gados, bet sirdī - spēles ir bērniem utml.). Asociācijai būtu jāuzņemas ne tikai preses paziņojumu izsūtīšana, bet arī sabiedrības izglītošana par šo jautājumu. Tas ir sarežģīts uzdevums, un es nezinu, kā tieši tas būtu risināms.

User avatar
AndrejsKlavins
Posts: 89
Joined: 16 Jul 2012, 23:41

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#14 Post by AndrejsKlavins » 16 Mar 2017, 16:46

Vissvarīgākā problēma ir tā, ka spēles Latvijā netiek uzskatītas par kultūras sastāvdaļu, jo lielākā daļa intelektuāļu ir veci perdeļi (ne gados, bet sirdī - spēles ir bērniem utml.).
Uff, šī ir braukšana sarežģītā tēmā.
Kas ir kultūra? Operēsim ar domu, ka ne tās plašākajā definīcijā, viss, ko saražojuši cilvēki, bet gan ka runa ir par mākslinieciskas izpausmes formu, kuras klasiski piemēri ir: literatūra, glezniecība, arhitektūra, kino.

Kam būtu jānotiek, lai spēles tiktu vairāk uztvertas ne tikai, kā komerciāls izklaides produkts (kas kādi 95% no tām visdrīzākais ir šis te), bet gan kas vairāk?

Es teiktu, ka divām lietām:

1) Jābūt gana daudz spēlēm, kas piepilda šos mākslinieciskos kritērijus
2) Jābūt paaudzei, kas ir spējīga viegli apgūt un iemēģināt spēles.

Spēles atšķirībā no mūzikas, kino vai kā cita, ir interaktīvs medijs, attiecīgi mirklī, kurā to nelieto, tas nenotiek.

Pasaulē tas pamazām notiek. Rodas arvien vairāk interesantas spēles ar mākslinieciskām vērtībām, kuras varētu pielīdzināt mākslas filmas analogam. Paaudzes arī mainās un šobrīd ir arvien vairāk cilvēku, kas ir uzauguši ar spēlēm, un tās tos vairs nebiedē.

Bet šīs ir liela mēroga parādības un man nav īsti skaidrs, kāds tām ir sakars ar mūsu mazo spēļizstrādes pīļu dīķi Latvijā. Ja kāds man apgalvotu, ka viņu no spēļizstrādes vai lielisku projektu realizācijas attur tas, ka spēles netiek uztvertas kā kultūra, es teiktu, ka tas ir totāls bullshits.

User avatar
kverkagambo
Posts: 196
Joined: 27 Jul 2014, 18:57

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#15 Post by kverkagambo » 16 Mar 2017, 19:02

Kultūra nav tas pats kas māksla. Es nerakstīju, ka katra spēle ir mākslas darbs.
Nav runa par to, ka spēļu neuztveršana par kultūru kādu attur no spēļu radīšanas. Tomēr tas attur no spēļu uztveršanas par kaut ko nopietnu, jo spēlītes jau ir bērniem.

Šis jautājums ir tīri praktisks. Kur interneta portālos tiek publicēts preses paziņojums, ja tas vispār tiek cauri? Tehnoloģiju sadaļā, ja tāda ir, vai vispārīgo ziņu sadaļā. Tikpat labi ziņa par jaunāko latviešu Ugunsgrēku (kas arī nav māksla, bet ir kultūra) būtu jāpublicē pie tehnoloģijām, jo seriālus skatās uz televizoriem.
(kurš ir lasījis par šādu projektu:
http://www.tvnet.lv/tehnologijas/nozare ... datorspeli
http://www.tvnet.lv/tehnologijas/nozare ... _programma
ar slikti izvēlētu nosaukumu?)

ReckLess
Posts: 28
Joined: 31 Mar 2016, 15:40

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#16 Post by ReckLess » 22 Mar 2017, 02:44

Manuprāt Latvijā ir daudz potenciāli labu izstrādātāju, bet ja gribam plašāku publiskumu, kādam būtu jāpareklamē gamedev.lv attiecīgajam LU un RTU fakultātem, ka ari jasarīko pasākumi kuros iederētos kads sponsors no lielajiem programēšanas uzņēmumiem. Piemēram StartIT aktīvi mēģina piesaistīt skolēnus programēšanas industrijai un kas gan varētu būt labāks bērnu magnēts pad spēlem?
Kopumā zinu ka tas ir liels darbs, tapēc ja Elvisam vai kādam citam ir vēlme kko tādu darīt, varu pamest kadu domu vai palīdzet ar kontaktiem.

User avatar
AndrejsKlavins
Posts: 89
Joined: 16 Jul 2012, 23:41

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#17 Post by AndrejsKlavins » 22 Mar 2017, 10:49

Ir skaidrs tas, ka, redzot pasaules ainu, spēļu izstrādātāju skaits ir pieaudzis eksponenciāli pēdējos gados. Domāju, ka arī Latvija nav izņēmums, un ir daudz vairāk izstrādātāju kā kādreiz, tikai neko neuzzinām par tiem. Attiecīgi es teiktu, ka, ja mērķis ir attīstīt komūnu un dalīties ar zināšanām, tad tas ir jautājums, kā motivēt šos cilvēkus "iznākt no skapja".
Manuprāt Latvijā ir daudz potenciāli labu izstrādātāju, bet ja gribam plašāku publiskumu, kādam būtu jāpareklamē gamedev.lv attiecīgajam LU un RTU fakultātem, ka ari jasarīko pasākumi kuros iederētos kads sponsors no lielajiem programēšanas uzņēmumiem. Piemēram StartIT aktīvi mēģina piesaistīt skolēnus programēšanas industrijai un kas gan varētu būt labāks bērnu magnēts pad spēlem?
Kopumā zinu ka tas ir liels darbs, tapēc ja Elvisam vai kādam citam ir vēlme kko tādu darīt, varu pamest kadu domu vai palīdzet ar kontaktiem.
Lai arī šī doma nav nekādā veidā praktiski peļama, man nepatīk neveselīgā ideja, ka spēļu izstrāde = programmēšana. Jo vairāk tiks promotētas idejas par to, cik svarīgi ir pārējie izstrādes aspekti (ne tikai dizains, skaņa bet arī saturs, saturs, saturs!), jo lielāka varbūtība, ka vairāk citu sfēru cilvēki būs ieinteresēti piedalīties šādos projektos, un programmētāji (kā neatņemamā projekta sastāvdaļa) spēs saprast nepieciešamību pēc šiem pārējiem cilvēkiem, un mby, iegūsim kvalitatīvākus hobijprojektus.

bunkovskyy
Posts: 7
Joined: 31 Mar 2016, 11:41

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#18 Post by bunkovskyy » 22 Mar 2017, 14:28

Cilvēki, jūs pīkstat par lietām kas ir vienmēr bijušas un vienmēr būs visos konkursos, neatkarīgi no tā vai konkursi notiek lv vai ārzemēs, lielāka komentāru aktivitāte ir tikai vietās kur ir tūkstošiem reižu vairāk cilvēku/reģistrēto biedru. :D

Pīkstēšana par žūrijas esamību/neesamību ir pliks bs, konkurss tiek organizēts šādā formātā, tapēc ka cilvēki kas organizē nolēma, ka tas ir optimālākais veids, kā organizēt un ir visnormālākais visiem iesaistītajiem šajā brīdī.
Ja tas nepatīk nevis gudri kakkājat no malas bet paši uzņematies organizēšanu un informācijas izplatīšanu ir pietiekoši iespēju iesaistīties LV gamedev pasākumu organizēšanā - bet gudri un bezjēdzīgi muti plātīt no malas jau vienmēr vienkāršāk. :D

Lai pamatīgāk mainītu vērtēšanu čakarēšanās ir daudz lielāka nekā "atrodi 5 krutos, kuri ilgi ir bijuši industrijā un noteikti tapēc ir gudri un var vērtēt spēles tā kā to vajadzētu" un tad pēc vērtējumu saņemšanas apdirst viņus par to ka nenovērtēja, tā kā jūs vēlējāties.
Lai būtu jēga no žūrijas un tas viss rezultāts nav super subjektīva samazgu čupiņa ir jāizstādā guidelines vērtēšanai utt, pie kā lielākās organizācijās strādā ne viens vien cilvēks pilnā slodzē ilgāku laiku, ko šobrīd nevar atļauties sponsorēt no pieejamajiem līdzekļiem :D

Šogad vienkārši ir iespēja uzvarētājiem dot pozitīvākas balvas un iespējas sevi padot tālāk pasaulē, un ja ir tāda iespēja, kapēc gan to nedot. Ja tas šogad varbūt pat netiks projektam, kas ir visatbilstošākais pasaules līmenim, tas tomēr būs kautkas, kas motivēs nākošajos konkursos piedalīties tiem, kas šogad būs sapratuši, ka ir jau reālākas balvas, kas pēctam šo spēli un izstrādātāju stums tālāk pasaulē (naudiņš protams arī jauki, bet nu naudu vieglāk notērēt nekā biļeti izniekot)

Tā kā konkursā vērtēšana ir atļauta subjektīva, tad manuprāt nav vērts mēģināt ieviest vērtējumu skalu, vnk jāizpauž savs subjektīvais viedoklis un viss būs ok. Protams var pievienot rekomendējošos guideline vērtējumiem noteikumu topicā (nav vērtējuma-nebija ierīču lai palaistu. 0 - spēli nebija iespējams palaist, main menu bija gamebreaking bug, 1 - ļoti nepatika, 5 - spēle likās ļoti laba) bet tas jādara pirms balsošana tiek atvērta utt.

Viss notiek pamazām, un pamazām arī attīstas, nekad nebūs pēkšņs gaismasgada lēciens industrijas/komūnas attīstībā. Pievienojaties organizatoriem un izsakat viedokli sēdēs, kur šie pasākumi tiek organizēti.

ReckLess
Posts: 28
Joined: 31 Mar 2016, 15:40

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#19 Post by ReckLess » 22 Mar 2017, 15:13

bunkovsky wrote:
Viss notiek pamazām, un pamazām arī attīstas, nekad nebūs pēkšņs gaismasgada lēciens industrijas/komūnas attīstībā.
Šitam gan nevaru piekrist, jebkura komuna un industrija attistās lecienos. Attistība pēc pasaules kara un flappy bird popularitāte pēc pewdiepie ka 2 piemēri.

bunkovskyy
Posts: 7
Joined: 31 Mar 2016, 11:41

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#20 Post by bunkovskyy » 22 Mar 2017, 17:43

Šitam gan nevaru piekrist, jebkura komuna un industrija attistās lecienos. Attistība pēc pasaules kara un flappy bird popularitāte pēc pewdiepie ka 2 piemēri.
Tie nebija pēkšņi lēcieni :D Tie bija gadiem ilgi centieni, kas beigās pievilka naudu un līdz ar to uzmanību kādam no sektoriem/vietām, somijā industrija eksistēja daudz ilgāk nekā rovio/mobīlo spēļu tirgus un zviedrijā pirms pewdie pie tāpat. :D

Flappy bird piemērs ir ne-legit jo tas bija īstermiņa "15minutes of fame" lēciens, kurā čalim paveicās ka piesaistīja uzmanību ar kko muļķīgu un ātri iegrābās naudā. Šobrīd viņš ir pazudis.
Kā arī attīstība pēc kara ir tikai tapēc ka gadiem ilgi masīvus līdzekļus pludina iekšā militārajā industrijā, un pēc tam daļu no atkla'jumiem ļauj nodot civīlajiem. Tā arī lēnām radās silīcija ieleja utml.

Post Reply

Return to “BRSD 6”