Pārdomas par spēļu vērtēšanu
- AndrejsKlavins
- Posts: 89
- Joined: 16 Jul 2012, 23:41
Pārdomas par spēļu vērtēšanu
Paldies pasākuma organizētājiem par konkursu un noslēguma pasākumu.
Man overall viss patika, izņemot to daļu, kurā atklājās, ka, lai arī pasākumā uz vietas bija, manuprāt ap 25-30 cilvēkiem, no tiem spēles izmēģinājuši bija ļoti maz cilvēki. Ko var saprast, jo nevienam te nav pienākums iepazīties ar tām. Bet, manuprāt, komūna ir pārāk maza, lai to nedaudzo, kuri kaut ko iemēģina, balsojums izšķirtu rezultātu.
Otrs aspekts, kas man nešķiet veiksmīgs, ir tāds, ka, ja konkurss ir mazs, tad taisīt tutoriāli spēlei laika nav. (jo tutoriāļi ir čakarīgs pasākums) Rezultātā ir liels risks taisīt spēli, kura nav acumirklīgi saprotama vai skaidrā established žanrā (jo šajā brīvprātīgās vērtēšanas formātā nevienam nav pienākums lasīt pamācību). Tas nozīmē, ka, lai neriskētu saņemt zemu balsojumu tikai tāpēc, ka kāds neiedziļinājās spēlē un uzreiz kaut ko nesaprata vai arī negribēja novilkt emulatoru, visdrošāk ir taisīt kaut ko viegli atpazīstamos kanonos, un nav vērts mēģināt būt oriģinālam vai izpausties idejās.
(piemēram, Asie Nagi saņēma diezgan daudz "1" balsis, bet nezinu, vai cilvēki tā balsoja, jo nevarēja vai negribēja palaist spēli, un man tas nešķiet līdz galam korekti.)
Attiecīgi pēc šī konkursa man ir diezgan liela pārliecība, ka izstrādātāji varētu būt motivētāki, ja būtu tomēr kaut kāda dedicated žūrija. Jo tad:
1. Izstrādātāji zinās, ka viņa spēli kāds garantēti un rūpīgi izskatīs, un ideālajā gadījumā žūrija varētu arī sagatavot kaut kādu fīdbacku un iespējams ieteikumus.
2. Ja ir vēlme, eksistē iespēja, ka žūrija izvirza kaut kādus kritērijus, pēc kuriem vērtēs spēli, kas ļautu pašiem izstrādātājiem saprast, uz ko fokusēties. (jo šobrīd, teiksim, sanāk salīdzināt spēles, kur kāds ir vairāk ieguldījies grafikā (Zvaigžņu kuģu komandors), kāds spēles saturā (Rabbit Hole), kāds tehnoloģiju izpētīšanā (Asie nagi))
Droši vien viens no sarežģītākajiem jautājumiem būtu, kur atrast cilvēkus, kuri ir gatavi rūpīgi veltīties šādām lietām (es overall būtu ieinteresēts), un vai pašai komūnai būtu interesants šāds formāts.
Kādi ir viedokļi?
Man overall viss patika, izņemot to daļu, kurā atklājās, ka, lai arī pasākumā uz vietas bija, manuprāt ap 25-30 cilvēkiem, no tiem spēles izmēģinājuši bija ļoti maz cilvēki. Ko var saprast, jo nevienam te nav pienākums iepazīties ar tām. Bet, manuprāt, komūna ir pārāk maza, lai to nedaudzo, kuri kaut ko iemēģina, balsojums izšķirtu rezultātu.
Otrs aspekts, kas man nešķiet veiksmīgs, ir tāds, ka, ja konkurss ir mazs, tad taisīt tutoriāli spēlei laika nav. (jo tutoriāļi ir čakarīgs pasākums) Rezultātā ir liels risks taisīt spēli, kura nav acumirklīgi saprotama vai skaidrā established žanrā (jo šajā brīvprātīgās vērtēšanas formātā nevienam nav pienākums lasīt pamācību). Tas nozīmē, ka, lai neriskētu saņemt zemu balsojumu tikai tāpēc, ka kāds neiedziļinājās spēlē un uzreiz kaut ko nesaprata vai arī negribēja novilkt emulatoru, visdrošāk ir taisīt kaut ko viegli atpazīstamos kanonos, un nav vērts mēģināt būt oriģinālam vai izpausties idejās.
(piemēram, Asie Nagi saņēma diezgan daudz "1" balsis, bet nezinu, vai cilvēki tā balsoja, jo nevarēja vai negribēja palaist spēli, un man tas nešķiet līdz galam korekti.)
Attiecīgi pēc šī konkursa man ir diezgan liela pārliecība, ka izstrādātāji varētu būt motivētāki, ja būtu tomēr kaut kāda dedicated žūrija. Jo tad:
1. Izstrādātāji zinās, ka viņa spēli kāds garantēti un rūpīgi izskatīs, un ideālajā gadījumā žūrija varētu arī sagatavot kaut kādu fīdbacku un iespējams ieteikumus.
2. Ja ir vēlme, eksistē iespēja, ka žūrija izvirza kaut kādus kritērijus, pēc kuriem vērtēs spēli, kas ļautu pašiem izstrādātājiem saprast, uz ko fokusēties. (jo šobrīd, teiksim, sanāk salīdzināt spēles, kur kāds ir vairāk ieguldījies grafikā (Zvaigžņu kuģu komandors), kāds spēles saturā (Rabbit Hole), kāds tehnoloģiju izpētīšanā (Asie nagi))
Droši vien viens no sarežģītākajiem jautājumiem būtu, kur atrast cilvēkus, kuri ir gatavi rūpīgi veltīties šādām lietām (es overall būtu ieinteresēts), un vai pašai komūnai būtu interesants šāds formāts.
Kādi ir viedokļi?
Re: Pārdomas par spēļu vērtēšanu
Jā, kā jau runājām fināla pasākumā, tad nākošajā BRSD, visticamāk, būs žūrija. Cilvēkus atrast nebūs sarežģīti, jo profesionālu spēļu veidotāju mums netrūkst. Mēģināšu piesaistīt kompetentus cilvēkus arī no ārzemēm, kas reizē arī varētu pacelt konkursa prestižu.
Beidz runāt, sāc darīt!
Re: Pārdomas par spēļu vērtēšanu
Man gan likās, ka būs žūrija šaja pasākumā.
Jo cik atceros, tad Elvman rakstīja, ka balsojumam nav izšķiroša nozīme. Varbūt pārpratu.
Nu jā, manu spēli bez tā video diez vai kāds saprastu.
Jo cik atceros, tad Elvman rakstīja, ka balsojumam nav izšķiroša nozīme. Varbūt pārpratu.
Nu jā, manu spēli bez tā video diez vai kāds saprastu.
- Kotlešrīma
- Posts: 74
- Joined: 30 Nov 2014, 19:08
Re: Pārdomas par spēļu vērtēšanu
Jā žūrija ir laba doma Pietam, kā tad var vispār salīdzināt vērtējumus ar tik dažādu balsu skaitu katrai spēlei?
Re: Pārdomas par spēļu vērtēšanu
Varbūt vajadzētu ieviest papildus kopējam balsojumam arī atsevišķas kategorijas? Lai šādos gadījumos arī varētu tikt pie kaut kādiem vizuāli labākās vai saturiskākās, vai vells viņ' zin' vēl kādiem vimpeļiem?AndrejsKlavins wrote:2. Ja ir vēlme, eksistē iespēja, ka žūrija izvirza kaut kādus kritērijus, pēc kuriem vērtēs spēli, kas ļautu pašiem izstrādātājiem saprast, uz ko fokusēties. (jo šobrīd, teiksim, sanāk salīdzināt spēles, kur kāds ir vairāk ieguldījies grafikā (Zvaigžņu kuģu komandors), kāds spēles saturā (Rabbit Hole), kāds tehnoloģiju izpētīšanā (Asie nagi))
Atstumt malā lietotāju balsojumus gan nevajadzētu - tie varētu būt atsevišķi un ar atsevišķu balvu fondu - lietotāju ziedotā nauda tiek sadalīta lietotāju balsojuma uzvarētājiem, sponsoru/uzņēmumu (ja tādi tiek atrasti (un noteikti tiks)) balvas, attiecīgi, žūrijas skatījumā labākajiem.
Man šķiet, ka tā drīzāk ir nepilnība konkursa noteikumos, jo nav skaidri definēts, kādām platformām un kā palaižamai spēlei tad būtu jābūt. Pieņemu, ka tieši tikpat daudz vienīšu saņemtu arī kāda varbūt lieliska spēle, kas ir paredzēta BlackBerry operētājsistēmām, kura varbūt ir vienam vai diviem šīs vietnes apmeklētājiem (varbūt) un emulēt to neviens speciāli negribēs. Publicējot spēli, kas ir jāpalaiž vēl ar emulatoru, man liekas, ir jārēķinās ar lietotāju slinkuma pakāpi un izteikto nevēlēšanos instalēt papildus programmatūru tikai BRSD konkura dēļ, konkrētāk - vienas spēles dēļ. Protams, visu atrisinātu žūrija, kas to izdarītu, bet lietotāju balsojums būtu neobjektīvs jebkurā gadījumā.AndrejsKlavins wrote:(piemēram, Asie Nagi saņēma diezgan daudz "1" balsis, bet nezinu, vai cilvēki tā balsoja, jo nevarēja vai negribēja palaist spēli, un man tas nešķiet līdz galam korekti.)
Varbūt ar ārzemniekiem baigi nesteigties, bet mēģināt pasākumu vairāk popularizēt arī tieši lielākajās/aktīvākajās gaming komūnās (piemēram: uoc.lv, exs.lv, gan jau vēl kāda, par kuru neko nezinu), kur apgrozās tieši BRSD svarīgie gala lietotāji. Jo, lai arī jau ceturtais pasākums un nu jau ar ievērojamām naudas balvām, par spēlēm balso kādi 10-15 cilvēki, kas ir gauži maz.elvman wrote:Mēģināšu piesaistīt kompetentus cilvēkus arī no ārzemēm, kas reizē arī varētu pacelt konkursa prestižu.
Par pasākumu
1. Kas attiecas uz pašu pasākumu, tad gribētos gan nākamreiz to redzēt drīzāk piektdienā, kad arī tālāki ne-Rīgas iedzīvotāji varētu to apmeklēt (ņemot vērā arī kaut kādus pēdējo sab. transp. kustības laikus, ja nepieciešams).
2. Biju pārsteigts, ka, kā jau Šķ.Ērms (tas, kurš Kļaviņu Andrejs) minēja, ļoti daudzi nebija ja ne visas, tad pat lielāko daļu spēļu paspēlējuši (varbūt vienkārši kautrīgi?), kāpēc, kā losis, lai nebūtu tāda neveikla klusēšana pie katra no projektiem centos kaut ko pats pateikt, lai gan īsti jau nebija ko.
3. Prezentācijas, šķiet, bija sagatavotas steigā - šajā lauciņā Elvmans varēja pacensties mazliet vairāk vai arī to dot sagatavot kādam citam (man man man!) vai arī likt papildus bonusa punktus un kādu mini balvu labākajai prezentācijai (kas var būt ne obligāti labākajai spēlei).
- kverkagambo
- Posts: 196
- Joined: 27 Jul 2014, 18:57
Re: Pārdomas par spēļu vērtēšanu
Nerunājot par komūnām - vai Latvijas preses kanāli vispār uzzināja par BRSD? Teiksim, Tvnet vai LETA? Iesākumā tiešām derētu to padarīt par visai Latvijai zināmu lietu, tad arī balsotāju un ziedotāju skaits būtu lielāks.zivs wrote:mēģināt pasākumu vairāk popularizēt arī tieši lielākajās/aktīvākajās gaming komūnās
Re: Pārdomas par spēļu vērtēšanu
Cik manīju, tad vienīgi Kursors.lv publicēja reklāmrakstu.
Re: Pārdomas par spēļu vērtēšanu
Jā, gamedev.lv par katru pasākumu sūta preses relīzes ļoti plašam mediju sarakstam. Šajā sarakstā ir gan LETA, gan arī lielākie ziņu portāli. Publicē informāciju par mums praktiski tikai kursors.lv un boot.lv. Mūsu uzdevums ir radīt kvalitatīvas un pelnošas spēles, lai medijiem būtu par mums interese.
Beidz runāt, sāc darīt!
Re: Pārdomas par spēļu vērtēšanu
Būtu ok, ja cgimage.lv tiktu apspīdināta vienā laikā ar gamedev.
Bet žēl, ka mediji tik kūtri pret spēļu veidošanu.
Šim konkursam galvenais ir apziņa, ka cilvēks var radīt un izmēģināt savus spēkus, nevis medijiem gaidīt pasaules līmeņa rezultātus. Tagad katrs var radīt savu spēli. Nav vairs pirmā Indago laiki, kad bija jāmāk programmēt.
Eh, ja tajos laikos būtu šie komerciālie dziņi pa velti.
Bet žēl, ka mediji tik kūtri pret spēļu veidošanu.
Šim konkursam galvenais ir apziņa, ka cilvēks var radīt un izmēģināt savus spēkus, nevis medijiem gaidīt pasaules līmeņa rezultātus. Tagad katrs var radīt savu spēli. Nav vairs pirmā Indago laiki, kad bija jāmāk programmēt.
Eh, ja tajos laikos būtu šie komerciālie dziņi pa velti.
Re: Pārdomas par spēļu vērtēšanu
Man gan tas šķiet korekti. Jē, es novilku emulatoru, palaidu spēli un paspēlēju. Bet ieliku 1. Kāpēc? Tāpēc, ka šis konkurss ir par spēļu taisīšanu, nevis tehnoloģisku sasniegumu atrādīšana (kas ir vairāk demoscēnas topiks). Ja man ir jāčakarējas, lai spēlētu, tad tur nav nekāda spēlēšanas prieka. Kāpēc lai kāds vispār taisītu spēli, kas jālaiž emulatorā, tā vietā lai taisītu spēli, kuru pašu var palaist par sevi? Es saprotu, ja tas ir mācīšanās process, vai sava prieka pēc vai arī demoscēnas rezultāts. Bet lai publika spēlētu spēli, tai vajag būt palaižamai uz sakarīgām platformām.AndrejsKlavins wrote:(piemēram, Asie Nagi saņēma diezgan daudz "1" balsis, bet nezinu, vai cilvēki tā balsoja, jo nevarēja vai negribēja palaist spēli, un man tas nešķiet līdz galam korekti.)