SDL & OpenGL pamācība

Vēlies radīt spēli, bet nezini ar ko sākt? Sperot pirmos soļus, vari meklēt padomu šeit
Message
Author
User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

SDL & OpenGL pamācība

#1 Post by kristapuciitis » 13 Feb 2012, 17:55

Sveiki!
Kāds var iedot labu pamācību par .obj (wavefront) modeļu nolasīšanu no faila un attēlošanu ar SDL & OpenGL? Paldies jau iepriekš! :)
Gooby pls

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: SDL & OpenGL pamācība

#2 Post by snake5 » 13 Feb 2012, 18:04

.obj formāta nolasīšana ir Godzillas izmēra problēma, nevis tutoriāļa tēma. Formātam ir tik daudz specifisku sīkumu, kurus mēģināt atbalstīt un nolasīt ir tikpat bezjēdzīgi kā sēdēt sūdos un necelties kājās.
Citiem vārdiem sakot, vienkārši paņem Assimp, izlasi tam tutoriāli/dokumentāciju un ielādē to, ko tev vajag ielādēt.

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: SDL & OpenGL pamācība

#3 Post by kristapuciitis » 13 Feb 2012, 18:16

Ir citi formāti, kuru nolasīšana nesagādā godzillas izmēra problēmas? Vnk negribu izmantot dažādus library, tikai SDL un OpenGL.
Gooby pls

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: SDL & OpenGL pamācība

#4 Post by snake5 » 13 Feb 2012, 18:21

No "standarta" formātiem nav. Visi ir milzīgi ķēmi.
Ja negribi izmantot library'us, viss, kas paliek, ir sava formāta veidošana.

snauts
Posts: 63
Joined: 30 Mar 2011, 11:15

Re: SDL & OpenGL pamācība

#5 Post by snauts » 13 Feb 2012, 20:06

Es taisīju pēc šitās specifikācijas:
http://www.martinreddy.net/gfx/3d/OBJ.spec
Lai izmantotu no blendera eksportētu modeli savām vajadzībām man pietika implementēt tikai:
o, v, vt, vn, f

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: SDL & OpenGL pamācība

#6 Post by bubu » 13 Feb 2012, 20:22

Piekrītu sneikam. Paņem Assimp bibliotēku, kas tev tos obj failus ielādēs tavā vietā: http://assimp.sourceforge.net/
Kā bonusu dabūsi citu vienkāršo failu formātu ielādi par velti.
Bibliotēka ir ļoti vienkārši izmantojama.

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: SDL & OpenGL pamācība

#7 Post by kristapuciitis » 13 Feb 2012, 20:23

Bubu, tādēļ es arī izdomāju pāriet no C# uz C++/SDL, lai darītu visu low-level bez ārējām bibliotēkām.
Gooby pls

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: SDL & OpenGL pamācība

#8 Post by bubu » 13 Feb 2012, 20:28

Emm.. kāds sakars C# ar "ārējām" bibliotēkām? Kā C++ tā arī C#'ā neviens tev neliedz visu darīt low-level līmenī. Bet es stipri apšaubu, ka tu visu pats rakstīsi. Audio dekodēšanu no ogg vai mp3 formāta arī pats taisies rakstīt, nevis paņemt ko gatavu?

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: SDL & OpenGL pamācība

#9 Post by kristapuciitis » 13 Feb 2012, 20:32

C#'ā ir gatavas funkcijas modeļa nolasīšanai no failiem. Es gribu pamācīties/pamēģināt to darīt pats.
Gooby pls

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: SDL & OpenGL pamācība

#10 Post by bubu » 13 Feb 2012, 20:35

C#'ā noteikti nav gatavas funkcijas tam. Gatavas funkcijas ir kādā C# bibliotēkā, kuru tu izmantoji. Tikpat labi C#'ā tu arī varēji pats parsēt faila formāt un pats renderēt to.
Bet ok, ja tu to dari, lai iemācītos kautko, tad ņem specifikāciju rokā (ko snauts ielinkoja, piemēram) un uz priekšu.

Post Reply

Return to “Iesācējiem / For beginners”