Page 1 of 1

Vispārēji jautājumi

Posted: 19 Jun 2013, 13:13
by sunder
Forums izskatās palicis diezgan pamests, bet nu pieļauju, ka te cilvēki ik pa laikam ieskatās, un tikpat ātri aiziet, jo nav nekas jauns.
Man apmēram gads pagājis kopš vairs nestudēju arī ar spēlēm neko 'aptaustāmu' neesmu dabūjis gatavu. Visu dienu redzot kodu vakarā vairs nav tā gribēšana nopietni kodēt, kaut gan šo to esmu pamēģinājis. Šis un tas no vecajām lietam ko darīju. Iepriekš padarbojos ar XNA - ļoti ērts manā izpratnē, bet cik es pa forumiem esmu pavazājies šķiet tas ir diezgan mirstošs radījums. MS ar viņu paspēlējās, apnika, nometa malā.(atgādina mani)

Priekš spēļu kodēšanas šobrīd skatos uz MonoGame(XNA turpinātājs), SFML, Unity. Galvenā prasība kas man ir, ir lai varu pilnīgi bez maksas izveidot spēli, un padalīties ar citiem. Priekš Windows, un visas pārejās OS ir kā pluss. Varbūt, ja lieta iepatiksies, tad esmu gatavs arī noziedot pāris simtus papildus iespējām.

1) Monogame
Būtībā tas pats XNA, tik vel papildus iespēja kompilēt priekš Linux. Uz citām OS(mac,iOS,Android,WPhone, W8-metro-fīčas?) cik skatos ir jāmaksā par licenzēm dažādām.

2) SFML
Kā es ar viņu nomocījos lai vispār uzstādītu, mistiski errori viens pēc otra, bet beigas uz VS izdevās uzlikt (2.0 versiju), un pat pa dažiem tutorial pastaigāju cauri. Itkā likās baigi forši, pamācīties C++, vienīgi kā jau es nācis no C# pasaules daudz kas likās kaitinoši. Galvenokārt jau tas, ka es nesapratu kā normāli veidot projektus, un failus sakārtot, un VS projekta direktorijā galīga nekārtība ar kaut kādiem autoģeneretajiem failiem, par kuriem man nav ne mazākās saprašanas. Nevarēju arī izdomāt kur likt content failus.

3) Unity
Šis laikam ir kļuvis diezgan populārs. Visvairāk patīk iespēja, ka caur browseri var ērti nodemonstrēt spēles citiem. Pamēģinājis gan vel neesmu. Un nedaudz bail lietot engine dēļ tā, ka var būt kaut kādi ierobežojumi bezmaksas versijā, un nemaksājot nevarēšu panākt to ko gribu, un tā kā tas viss kods rakstīts speciāli tam engine, tad to tikpat labi varēs arī izsviest ārā, bet nu tas mans tāds pašreizējais iespaids. Cik zinu var kodēt uz C# un JS(abus daudzmaz pārzinu, jo arī darbā izmantoju)

No citiem gribētu dzirdēt jūsu domas kurš no tiem varētu būt (man) piemērotāks? Vai varbūt kāds pilnīgi cits variants ko esmu palaidis gar ausīm?

Re: Vispārēji jautājumi

Posted: 19 Jun 2013, 21:38
by elvman
Pirmkārt, SFML ir bibliotēka, nevis engine. Tā vienkārši atvieglo audio un grafiskās daļas rakstīšanu, ja gribi vairāk koncentrēties uz spēles izstrādi, tad šis nebūs priekš tevis. Engine būtu jāizvelas vadoties no prasībām, bet tu neesi nosaucis nevienu prasību t.i. vai spēle būs 2D vai 3D, kādas platformas gribi atbalstīt utt. Bet nu kopumā mūsdienās aizvien populārāks kļūst Unity, iesaku viņu papētīt un tad spriest vai gribi viņu izmantot, vai nē.

Re: Vispārēji jautājumi

Posted: 20 Jun 2013, 06:48
by bubu
Manuprāt izvēle diezgan vienkārša.
Ja gribi iemācīties programmēt C++ (taisot spēles), tad ņem SFML/SDL2.
Ja gribi iemācīties programmēt C# (taisot speles), tad ņem MonoGame.
Ja gribi taisīt spēles, tad ņem Unity/UnrealEngine/CryEngine.

Re: Vispārēji jautājumi

Posted: 21 Jun 2013, 12:16
by elvman
bubu wrote:Manuprāt izvēle diezgan vienkārša.
Ja gribi iemācīties programmēt C++ (taisot spēles), tad ņem SFML/SDL2.
Vai arī cocos2d-x :)

Re: Vispārēji jautājumi

Posted: 26 Jun 2013, 00:57
by bubu
Ja pagaidām interesē tikai C/C++ uz Android un iOS platformām, tad no šodienas ir pieejama jauna atlernatīva no Havok - http://www.projectanarchy.com/ Tas tika announcēts GDC2013.
Grafikas, fizikas, animācijas un AI dzinējs, lua skripti - viss vienā. Un pilnīgi bez maksas, un bez ierobežojumiem uz sava projekta izmēru vai gada peļņu, kā Unity to dara bezmaksas variantam.