Page 1 of 2

SDL & OpenGL pamācība

Posted: 13 Feb 2012, 17:55
by kristapuciitis
Sveiki!
Kāds var iedot labu pamācību par .obj (wavefront) modeļu nolasīšanu no faila un attēlošanu ar SDL & OpenGL? Paldies jau iepriekš! :)

Re: SDL & OpenGL pamācība

Posted: 13 Feb 2012, 18:04
by snake5
.obj formāta nolasīšana ir Godzillas izmēra problēma, nevis tutoriāļa tēma. Formātam ir tik daudz specifisku sīkumu, kurus mēģināt atbalstīt un nolasīt ir tikpat bezjēdzīgi kā sēdēt sūdos un necelties kājās.
Citiem vārdiem sakot, vienkārši paņem Assimp, izlasi tam tutoriāli/dokumentāciju un ielādē to, ko tev vajag ielādēt.

Re: SDL & OpenGL pamācība

Posted: 13 Feb 2012, 18:16
by kristapuciitis
Ir citi formāti, kuru nolasīšana nesagādā godzillas izmēra problēmas? Vnk negribu izmantot dažādus library, tikai SDL un OpenGL.

Re: SDL & OpenGL pamācība

Posted: 13 Feb 2012, 18:21
by snake5
No "standarta" formātiem nav. Visi ir milzīgi ķēmi.
Ja negribi izmantot library'us, viss, kas paliek, ir sava formāta veidošana.

Re: SDL & OpenGL pamācība

Posted: 13 Feb 2012, 20:06
by snauts
Es taisīju pēc šitās specifikācijas:
http://www.martinreddy.net/gfx/3d/OBJ.spec
Lai izmantotu no blendera eksportētu modeli savām vajadzībām man pietika implementēt tikai:
o, v, vt, vn, f

Re: SDL & OpenGL pamācība

Posted: 13 Feb 2012, 20:22
by bubu
Piekrītu sneikam. Paņem Assimp bibliotēku, kas tev tos obj failus ielādēs tavā vietā: http://assimp.sourceforge.net/
Kā bonusu dabūsi citu vienkāršo failu formātu ielādi par velti.
Bibliotēka ir ļoti vienkārši izmantojama.

Re: SDL & OpenGL pamācība

Posted: 13 Feb 2012, 20:23
by kristapuciitis
Bubu, tādēļ es arī izdomāju pāriet no C# uz C++/SDL, lai darītu visu low-level bez ārējām bibliotēkām.

Re: SDL & OpenGL pamācība

Posted: 13 Feb 2012, 20:28
by bubu
Emm.. kāds sakars C# ar "ārējām" bibliotēkām? Kā C++ tā arī C#'ā neviens tev neliedz visu darīt low-level līmenī. Bet es stipri apšaubu, ka tu visu pats rakstīsi. Audio dekodēšanu no ogg vai mp3 formāta arī pats taisies rakstīt, nevis paņemt ko gatavu?

Re: SDL & OpenGL pamācība

Posted: 13 Feb 2012, 20:32
by kristapuciitis
C#'ā ir gatavas funkcijas modeļa nolasīšanai no failiem. Es gribu pamācīties/pamēģināt to darīt pats.

Re: SDL & OpenGL pamācība

Posted: 13 Feb 2012, 20:35
by bubu
C#'ā noteikti nav gatavas funkcijas tam. Gatavas funkcijas ir kādā C# bibliotēkā, kuru tu izmantoji. Tikpat labi C#'ā tu arī varēji pats parsēt faila formāt un pats renderēt to.
Bet ok, ja tu to dari, lai iemācītos kautko, tad ņem specifikāciju rokā (ko snauts ielinkoja, piemēram) un uz priekšu.