Page 1 of 2

Cilts: No sprunguļa līdz megalītam

Posted: 12 Mar 2017, 23:46
by AndrejsKlavins
"Cilts: No sprunguļa līdz megalītam" jeb īsāk vienkārši "Cilts" ir stratēģiskā resursu menedžmenta spēle par (pārsteigums, pārsteigums!) cilts attīstību.

DOWNLOAD
Spēle ir izstrādāta Game Maker Studio 1.4
Platforma: Windows

Spēles autors: Andrejs Kļaviņš
Spēles mākslinieks: Ernests Kļaviņš

Spēles sākumā Tev ir pieejami 3 starta cilts pārstāvji, kurus var sūtīt darbos. Tie katrs māk citas lietas, bet dažreiz nedara neko, jo katras darbības sākumā cilts pārstāvis izvēlas 1 no 6 iespējamajām darbībām (gluži kā metamkauliņš), bet dažas no prasmēm ir tukšas vai ne vienmēr tik vērtīgas. Izmantojot viņu gūtos resursus, varēsi veikt jaunu teritoriju izpēti, ēku būvēšanu, lauku stādīšanu, un dažādu notikumu risināšanu (kur dažas no izvēlēm ir savstarpēji izslēdzošas).

Cilts tālākajās stadijās varēsi:
- Iegūt jaunus cilts dalībniekus
- Iemācīt cilts dalībniekiem jaunas prasmes
- Uzlabot esošās prasmes
- Iegūt ēkas, kas pasīvi ģenerē resursus
- Iegūt iespēju izpētīt tālākas teritorijas
- Un citas dažādas lietas

P.S.
Tā kā atjēdzos sākt kaut ko taisīt konkursam tikai, kad bija atlikušas ap 10 dienām, tad nākamo pāris dienu laikā plānots:
1. Agresīvi papildināt spēles saturu (spēlei fīčas vairs īpaši nav plānots likt klāt šobrīd, attiecīgi varēšu fokusēties uz satura elementiem)
2. Ieviest iespēju saglabāt spēles progresu (diemžēl šobrīd tas nenotiek).
Image

Re: Cilts: No sprunguļa līdz megalītam

Posted: 14 Mar 2017, 02:50
by kverkagambo
Trūkumi:
1) resursu ir tik daudz, ka tie neietilpst ekrānā,
1) drīz kļūst saprotams, ka Gather ir pats svarīgākais resurss un tad spēle kļūst par kauliņu mešanu, lai to iegūtu (140 gājienu),
2) vispār nav saprotams, kāds ir cilvēku un resursu vākšanas mērķis.
Labumi:
1) tik daudz resursu, ka tie neietilpst ekrānā,
2) laba sieviešu pārstāvniecība starp spēles personāžiem,
3) vispār par spīti pikseļainumam personāži ir uzzīmēti ar sirdi.

Re: Cilts: No sprunguļa līdz megalītam

Posted: 14 Mar 2017, 23:12
by AndrejsKlavins
Versijas 1.1 Lejupielāde
Ir pieejama 1.1 versija, kura ir pamatīgi atjaunota ar saturu:

1. Tinkerers un Sage un Strongmans tagad piedāvā savas spējas (Tinkerers buffo prasmes, Sage iemāca tukšajās vietās prasmes, Strongmans sit)
2. Ir par kādām 10 tuvajām lokācijām vairāk
3. Ir ieviesta iespēja iegūt zirgu un atklāt tālās lokācijas
4. Ir ieviests gala mērķis (!) - uzbūvēt Megalītu. To izdarot, spēle skaitās uzvarēta un jo mazāk dienās, jo krutāk.
5. Ir ieviesti paskaidrojošie teksti, ka resursi tiek saražoti
6. Ir ieviestas resursu ikonas visur
7. Pielabots, kā stackojas nopirktās lietas spēles apakšā.

Spēles saglabāšanu vēl neesmu ieviesis. Uzmanieties :D

Spēles tīrais saturs vēl jābalansē, iespējams jāpadara ātrāks, jo šobrīd ceļš līdz Megalītam nav tik ātrs, un jāiegūst fīdbacks, vai vispār ir interesants.

Paldies par komentāriem, kverkagambo!

1. Tagad ar jauno saturu, prasmju nozīmēm vajadzētu būt izkliedētākām, un citām paliek lielāka nozīme.
2. Kopumā pats vēl neesmu apmierināts ar spēlējamību, bet gribas saprast, vai cilvēkiem ir interesanti izpētīt spēles saturu.

Šādi izskatās spēles RPG elementi ar prasmu uzlabošanu:

Image

Re: Cilts: No sprunguļa līdz megalītam

Posted: 16 Mar 2017, 20:33
by ReckLess
Man nepatīk visu sakartot plusos un minusos, tapēc sarakstišu tapat :D :
Kopumā gribētos vēl uzspelēt šo spelīti, bet ar uzlabotu saskarni, jo mehanika ir interesanta un ir pietiekami daudz kontenta, taču:
1. Ir nedaudz neērti uzbraukt ar pēli uz katru opciju lai apskatītu ko tā dara. Varētu domāt kā ar laiku atceries kas ko dod un prasa, bet ekonomikas spelēs gribētos koncentreties uz stratēgiju, nevis atmiņu.
2. Bieži vairākas dienas pec kārtas jaspamo spiezšana uz cilts parstāvjiem lai sakrātu resursus. (piem. dažās ekonomikas spelēs tiek dota iespēja aizsūtīt kādu stradāt uz vairākam dienām)

Kopumā grafiski skaista spēle, vienīgais darbinieki izdalās no parējas spēles ar to ka tie ir "īsti", kamēr viss parējais ir teksts un pogas.

Tas protams mans personīgs viedoklis, labi pastradāts.

Re: Cilts: No sprunguļa līdz megalītam

Posted: 16 Mar 2017, 23:07
by AndrejsKlavins
Paldies par atsauksmēm, un kopumā tās ir totāli valīdas. Ja būs stimuls ko tālāk ar šo lietu iesākt, lietojamība un motivācija ar "īstāku" saturu būs svarīgi jautājumi.

1) Esmu ieguvis HTML5 versiju, kura cerams spēj atvērties arī browseros no Maku datoriem. Sakiet, ja tas nestrādā:
HTML5 versija

2) Šī arī ir jaunākā versija, kurā ir ielikts vizuālais progress, uzbūvējot ēkas vai izrokot dārzu, vai noķerot zirgu.

3) Uzbūvējot Megalītu neparādījās apsveikuma ziņojums, jo Megalīta ēkā bija bugs. Tas ir novērsts un tagad spēli pabeidzot jābūt gan paziņojumam, gan pašam megalītam jāparādās cilts īpašumu fonā.

Re: Cilts: No sprunguļa līdz megalītam

Posted: 16 Mar 2017, 23:14
by Joy
Beidzot es ar esmu ticis pie spēles paspēlēšanas.
+ Spēles mehānika likās labi pārdomāta, tomēr man personīgi prasītos vēl klāt pielikt to pašu "dice" ar random eventiem.
Pašlaik man pašam spēle spēlēšana pārvētās par random klikošanu un ~120 dienu / gājienu nodzīvošanu (ilgāk nespēlēju), jo es neredzu īsti savām darbībām sekas.
Te gan iespējams pie vainas tas, ka man patīk survival spēles.. šī spēle man asociējas ar tādu labi izstrādātu "Cookie Clicker"

Gribētos vairāk riska, ka ja es aizsūtu savu cilvēciņu mežā patālāk, tad:
- viņš atgriežas pēc pāris dienām:
-- varbūt savārdzis, ievainots, vai arī ar vēlvienu cilvēku (lieka mute kas jābaro);
-- neatgriežas un ir iespēja viņu meklēt;

Attiecīgi šādai spēlei prasītos text-based story.
Jebkurā gadījumā, uzskatu, ka spēle noteikti ir turpinājama un attīstāma tālāk!

Good job, :)

Re: Cilts: No sprunguļa līdz megalītam

Posted: 16 Mar 2017, 23:23
by kverkagambo
Es pamanīju, ka jaunajā versijā, uzbīdot peli uz tekstu blokiem kreisajā pusē, stūrī uz vienu kadru nozib resursa ikoniņa. Acīmredzot, objekts tiek izveidots nulles koordinātā un tikai nākošajā kadrā pārvietots uz paskaidrojošo logu.

Kā tev vispār patīk strādāt ar Geimmeikeri?

Re: Cilts: No sprunguļa līdz megalītam

Posted: 16 Mar 2017, 23:38
by AndrejsKlavins
Jā, tur ir bugs, paskatīšos ar kādu nākamo versiju, kur tas rodas.

Ņemot vērā, ka man ir maziņa kodēšanas pieredze, man ir ambivalentas sajūtas.

Tā kā man ļoti gribas visu taisīt tīri caur kodu un maksimāli dinamisku (lai būtu pareizi), tad neesmu pārāk happy par to, ka nav iespēja definēt metodes skriptos un visu jāizsauc kā atsevišķus skriptus. Kā arī tā kā liela daļa spēles satura ir balstīta dinamiskajos listos (ds_lists), man riebjas to sintakse GM skriptu valodā.

Bet citādi var ērti un ātri dabūt kaut kādu redzamu rezultātu, kas, protams, ir liela priekšrocība. Tā kā neesmu strādājis ar citām līdzīgām vidēm, atskaitot nedaudz Unity, nemāku salīdzināt.

Re: Cilts: No sprunguļa līdz megalītam

Posted: 17 Mar 2017, 01:08
by kverkagambo
Taisīt caur kodu ir vienīgais pareizais variants :).
Man parasti sanāk vienreiz nolasīt objektu no saraksta un tālāk darboties ar to, tā kā saskarsme ar ds funkcijām ierobežojas ar saraksta radīšanu un elementa dzēšanu. Tu laikam zini, ka elementa pieejai ir saīsinātā sintakse, piemēram, mans_saraksts[| 0].

Re: Cilts: No sprunguļa līdz megalītam

Posted: 17 Mar 2017, 09:37
by AndrejsKlavins
mans_saraksts[| 0]
Ah, šito palaidu garām. Tas būtu totāli noderējis, jo citādi daudzviet ir clumsīgā forma ds_list_find_value(blabla,blabla). Paldies par padomu!



Vakar beidzot pāris reizes arī pats izspēlēju. Tur šobrīd ir bugs, kas build skilla vietā uzlabo gathering skillu, bet to vēl neesmu sapratis, kā novērst, taču tas kritiski spēlēt netraucē.

Izmēģināju divas stratēģijas:
1. Audzēt daudz pārtikas, aktīvi laupīt un beigās visu pirkt par zeltu. 199 dienas līdz megalītam
2. Agresīvi uzlabot vākšanas prasmi, uzbūvēt lumbermilli un sawmilli un abas uzlabot. Tas deva labāku rezultātu 161 diena.

Ja kāds vēl mēģinās spēli, var mēģināt pārspēt šos. Domāju, ka var nospēlēt efektīvāk.