Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

Message
Author
User avatar
AndrejsKlavins
Posts: 89
Joined: 16 Jul 2012, 23:41

Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#1 Post by AndrejsKlavins » 15 Mar 2017, 14:04

Beidzis ķēpāties ar savas spēles updeitošanu (vajag tagad kādu mirkli tam mest mieru), nolēmu sākt izskatīt kandidātus, novērtēt un sniegt komentārus.

Es kopumā neesmu pārāk augstās domās ar Latvijas geimdeva scēnas sniegumu konkursos, un parasti, manuprāt, vairums spēļu ne tikai nav pārāk augstas kvalitātes, bet brīžam pat grūti par spēlēm saucamas. Bet būt pārlieku kritiskam allaž šķitis bezjēdzīgi, jo šis ir tikai lokālo censoņu savstarpējās samērīšanās konkursiņš, kuru iespējams izmantot, kā motivāciju, kā vairāk izstrādei. Kāpēc braukt virsū cilvēku hobijprojektiem?

Šogad ir citādi. Ir konkrēta balva - brauciens uz Casual Connect un iespēja būt dalībniekiem Indie Prize sekcijā. Attiecīgi esmu nolēmis un aicinu arī citus, vērtējot spēles, uzdot sev jautājumu, "Vai es vēlos, lai Latviju vai arī Latvijas geimdevu scēnu Casual Connect Indie Prize sadaļā reprezentētu šī spēle?"

Tāpēc neņemiet ļaunā, ja šoreiz uzskrūvēšu uz augšu vērtējumos un komentāros skarbumu. Kaut kā kvalitātes latiņa ir jāceļ.

User avatar
DigiNana
Posts: 30
Joined: 02 Mar 2017, 10:15
Location: Riga, Latvia
Contact:

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#2 Post by DigiNana » 15 Mar 2017, 14:25

AndrejsKlavins wrote:Beidzis ķēpāties ar savas spēles updeitošanu (vajag tagad kādu mirkli tam mest mieru), nolēmu sākt izskatīt kandidātus, novērtēt un sniegt komentārus.

Es kopumā neesmu pārāk augstās domās ar Latvijas geimdeva scēnas sniegumu konkursos, un parasti, manuprāt, vairums spēļu ne tikai nav pārāk augstas kvalitātes, bet brīžam pat grūti par spēlēm saucamas. Bet būt pārlieku kritiskam allaž šķitis bezjēdzīgi, jo šis ir tikai lokālo censoņu savstarpējās samērīšanās konkursiņš, kuru iespējams izmantot, kā motivāciju, kā vairāk izstrādei. Kāpēc braukt virsū cilvēku hobijprojektiem?

Šogad ir citādi. Ir konkrēta balva - brauciens uz Casual Connect un iespēja būt dalībniekiem Indie Prize sekcijā. Attiecīgi esmu nolēmis un aicinu arī citus, vērtējot spēles, uzdot sev jautājumu, "Vai es vēlos, lai Latviju vai arī Latvijas geimdevu scēnu Casual Connect Indie Prize sadaļā reprezentētu šī spēle?"

Tāpēc neņemiet ļaunā, ja šoreiz uzskrūvēšu uz augšu vērtējumos un komentāros skarbumu. Kaut kā kvalitātes latiņa ir jāceļ.
Šis ir mūsu pirmais BRSD un tas bija personīgs "challenge" uztaisīt spēli 18 dienās un uzreiz sakoties izstrādei bija konkrēts mērķis pasniegt vizuāli baudāmu spēli ar jautrām mehanikām un iespēju pabeigt DEMO, bet mūsu problēma ar šī konkursa būtību vai vērtēšanu ir tāda ka reti kāds atstāj kādu komentāru ar konstruktīvu kritiku. Administrācijai būtu jāsniedz pietiekami skaidrs redzējums un noteikumi, kādi ir jāievēro vērtējot spēles, jo nav skaidrības kā tiek vērtētas spēles vai kā būs ja es teiksim nenovērtēšu nevienu. Ir nepieciešamas skaidras vadlīnijas pēc kurām ir jāizvērtē katrs projekts tieši tādā veida būtu iespējams noskaidrot to gamedev, kas ir pelnījis būt par mūsu pārstāvi tajā casual connect.
DigiNana the digital banana revolution

User avatar
AndrejsKlavins
Posts: 89
Joined: 16 Jul 2012, 23:41

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#3 Post by AndrejsKlavins » 15 Mar 2017, 15:09

Es piekrītu Tev, bet realitāte ir tāda, ka BRSD pēc tradīcijas un rīkotāju lēmuma ir demokrātiskais konkurss, kura ideja ir tā, ka visi savā starpā nobalso, kas labāk paticis. Žūrijas šinī gadījumā, kurai būtu pienākums dot feedbacku un mēģināt ievērot kaut kādu kontekstu nav.

Pat, ja izveidotu vadlīnijas, nekas neliedz tās ignorēt, vai vienkārši balsot taktiski, lai maksimizētu savu uzvarēšanas iespēju (saliekot visiem citiem 1iekus, kāds man šķiet tā bija reiz darījis).

Attiecīgi droši vari balsot, kā vēlies, vai nebalsot vispār. Tīri jautājums, ko gribas sev vislabāk.

Es, piemēram, principiāli mēģinu katru gadu kaut kādu atsauksmi uzrakstīt un vērtēju šādās skalās:

1 - nebija spēlējama, ļoti zema kvalitāte
2 - minimāls, vai knapi present gameplay
3 - ir kaut kas spēlējams un ir nedaudz saturs. Ne varbūt aizraujošs, bet var lietot (šajā un iepriekšējā parasti ierindojas vairums spēļu)
4 - Kaut kas spēlējams, ar ko arī nedaudz aizrāvos
5 - Interesantuma ziņā un saturiski bagātīga un aizraujoša pieredze, bez būtiskiem caurumiem (ir gan skaņas, gan intro, gan uzvarēšanas nosacījumu)

User avatar
DigiNana
Posts: 30
Joined: 02 Mar 2017, 10:15
Location: Riga, Latvia
Contact:

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#4 Post by DigiNana » 15 Mar 2017, 15:57

AndrejsKlavins wrote:Es piekrītu Tev, bet realitāte ir tāda, ka BRSD pēc tradīcijas un rīkotāju lēmuma ir demokrātiskais konkurss, kura ideja ir tā, ka visi savā starpā nobalso, kas labāk paticis. Žūrijas šinī gadījumā, kurai būtu pienākums dot feedbacku un mēģināt ievērot kaut kādu kontekstu nav.

Pat, ja izveidotu vadlīnijas, nekas neliedz tās ignorēt, vai vienkārši balsot taktiski, lai maksimizētu savu uzvarēšanas iespēju (saliekot visiem citiem 1iekus, kāds man šķiet tā bija reiz darījis).

Attiecīgi droši vari balsot, kā vēlies, vai nebalsot vispār. Tīri jautājums, ko gribas sev vislabāk.

Es, piemēram, principiāli mēģinu katru gadu kaut kādu atsauksmi uzrakstīt un vērtēju šādās skalās:

1 - nebija spēlējama, ļoti zema kvalitāte
2 - minimāls, vai knapi present gameplay
3 - ir kaut kas spēlējams un ir nedaudz saturs. Ne varbūt aizraujošs, bet var lietot (šajā un iepriekšējā parasti ierindojas vairums spēļu)
4 - Kaut kas spēlējams, ar ko arī nedaudz aizrāvos
5 - Interesantuma ziņā un saturiski bagātīga un aizraujoša pieredze, bez būtiskiem caurumiem (ir gan skaņas, gan intro, gan uzvarēšanas nosacījumu)
Tieši šajā uzbūvē saskatu kļūdas, nav nepieciešama žūrija, bet vadlīnijas un noteikumu pēc kurām kontestants var balsot par citiem uzsverot uz faktu ka kontestantam būtu pienākumus nobalsot par visiem, ja jau tā ir slēgta un demokrātiska balsošana. Būtu nepieciešam paplašināt un papildināt vērtēšanas skalu, teiksim: Audio, Gameplay, Mechanics, Story, Game. Katru 5 baļļu skalā. Tādējādi paplašinot iespēju būt vērtētam un sniedzot padziļinātāku skatu, kas patīk vai nepatīk. Jo ja konkurss notiek sava starpa tad tas ir jāvērtē divējādi gan kā game dev, gan ka end user.

P.S tava skalla mani uzrunā un domāju, ka vertēšu pēc līdzīga principa.
DigiNana the digital banana revolution

elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#5 Post by elvman » 15 Mar 2017, 16:29

Jā, piekrītu, iesaku būt atbildīgiem, vērtējot spēles. Bet par kategorijām runājot – tas jau ir darīts, un tas nestrādā. Vai, tavuprāt, spēle bez skaņas nav pelnījusi uzvaru? Es pats biju sašutis, ka vienā no Indago konkursiem spēle, kurā nebija absolūti nekāda skaņas, ieguva 5 balles par skaņu un mūziku. Tas ir tikai tāpēc, ka spēle ir tiešām laba, un cilvēki negrib, ka tā zaudē punktus, jo tajā nav paredzēta audiālā daļa. Šis piemērs arī parāda to, ka cilvēki (ne visi, bet vairākums) tomēr vērtē visas sadaļas pēc vienas emocijas – patika/nepatika. Izcila spēle ar nekvalitatīvāku grafisko noformējumu sadaļā "grafika" vienmēr iegūs augstaku vidējo vērtējumu par spēli ar kvalitatīvu grafiku, bet vāju spēlējamību (gameplay). Vienmēr būs diskusijas par vērtēšanu, bet šī piecu baļļu sistēma gadu garumā tomēr ir sevi pierādījusi kā labu kompromisu, līdz šim, manuprāt, neviena BRSD spēle nav nepelnīti iekļuvusi top 3.
Beidz runāt, sāc darīt!

Edgarsa77
Posts: 144
Joined: 19 Mar 2015, 15:53

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#6 Post by Edgarsa77 » 15 Mar 2017, 17:41

Vajag žūrijas un lietotāju vērtējumus. Jums tak tajā gamedev.lv ir tik daudz cilvēku. Savāciet 3 un vērtējiet; kaut vai divos teikumos. Sanāk, ka tikai brīvprātīgais Sumpurnis (Zivs) to visu te reklamē iekš jūtūba.

Ir jādod spēļu izstrādātājiem būt lepniem par savu spēli. Daudzi cilvēki nemaz netiek pie spēlēm kā tikai reģistrējoties te. Vai ir BRSD spēļu arhīvi? Nav. Katru gadu spēles pazūd nebūtībā.

Es gan te aktīvi esmu tikai 3. gadu un spēļu veidošana ir tikai viens no hobijiem. Tas arī neliek pacensties vairāk.
Ja no vienas puses sabalso tikai savējie par savējiem, žūrijas nav, konkurss nekur netiek reklamēts (pat cgimage šogad neredzēju), tad tas nedod motivāciju.
Man gan motivāciju dod tas, ka es centīšos spēļu industrijā ielikt vairāk cilvēkus no citām industrijām.
Piemēram, manā spēlē ar TV šova diktores tekstu mazliet palīdzēja viena no skaistākām Latvijas šova vadītājām, aktrisēm.
Esmu drošs, ka viņa par šo konkursu nekad neko nav dzirdējusi.
Ja kaut vai TV jaunatnes raidījumu medijs sāktu uzmest aci, kas te notiek, tas jau būtu liels solis.

No tā visa varu secināt, ka viss jādara pašam. Bet tad kāda jēga no konkursa (retorisks jaut.), ja tavi centieni pazūd?

User avatar
kverkagambo
Posts: 196
Joined: 27 Jul 2014, 18:57

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#7 Post by kverkagambo » 16 Mar 2017, 00:37

Arhīvu pieminēšana man lika atcerēties lūk ko:
Kāpēc gamedev.lv spēļu arhīvā nav atrodams Ēģiptes projekts? Tā ir pati labākā spēle, kas iznāca no Indago.
Tajā gadā organizatori bija salaiduši dēlī balsošanu, ieviešot žūriju, kas vērtēja spēles pēc kategorijām. Ēģiptes projekts, kaut arī pēc visu domām bija pelnījis vairāk, netika pat trijniekā.

Ir skaidrs, kāpēc žūrija būtu vajadzīga - no tās varētu sagaidīt īstu, rakstiski noformulētu kritiku par katru dalībnieku, kas savukārt radītu iemeslu parstam cilvēkam šos vērtējumus izlasīt, radītu vairāk iemeslu preses kanāliem publicēt kādu rakstu par konkursu, ļautu pašiem žūrijas locekļiem sacensties asprātībā. Tas teorētiski. Ja nemaldos, minētajā Indago gadā no lielākās daļas žūrijas locekļu kritika bija vienā teikumā, un labi ja ne - "Nevarēju palaist spēli".

Vislabāk būtu saglabāt publisko balsojumu, par kuru iedot mazo balvu, bet lielo balvu dot par cita formāta balsojumu. Tajā vērtētāji sakārtotu spēles pa vietām no pirmās līdz pēdējai. Katrai iesniegtajai spēlei būtu tiesības būt par vērtētāju, papildus spēles vērtētu arī 3, 5, 10 nopelniem bagāti cilvēki no malas, kas pildītu žūrijas lomu.

elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#8 Post by elvman » 16 Mar 2017, 01:07

kverkagambo wrote:Kāpēc gamedev.lv spēļu arhīvā nav atrodams Ēģiptes projekts?
Ir atrodams: https://www.gamedev.lv/article/egiptes_projekts

Runājot par žūriju, varu tikai atkārtoties, ka nav bijis precedents, kad top-3 iekļūtu kāda spēle, kurai tur nevajadzētu būt. Ja būtu tāds precedents, tad noteikti vajadzētu rīkoties. Bet, iespējams, tā kā ar katru gadu balvas kļūst aizvien lielākas (arī šogad balvu klāsts vēl tiks krietni papildināts), tad, iespējams, Tevis izteiktais variants par galveno balvu un publikas balvu būtu apsverams, jo pastāv aizvien lielāki draudi, ka balsojums varētu būt neobjektīvs.
Beidz runāt, sāc darīt!

User avatar
Linda
Posts: 4
Joined: 09 Jan 2013, 21:21

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#9 Post by Linda » 16 Mar 2017, 13:43

Tiem, kuri pārmet, ka šādi pasākumi netiek pietiekoši reklamēti, gribētu atgādināt, ka LV medijiem vietējā spēļizstrāde īpaši neinteresē un visticamāk tas tā arī paliks līdz brīdim, kamēr neparādīsies projekti, kuri būs spējīgi paši sevi skaļi pierādīt.
Ja vienīgais motivācijas trūkums, lai strādātu pie savas spēles ir tāds, ka citi Tavu spēli nereklamē un par konkursu netiek mediju vidē tik daudz runāts, cik gribētos, tad kādēļ vispār nodarbojies ar spēļizstrādi? (Tas vairāk kā retorisks jautājums, kāda kuram vispār ir motivācija, lai savā brīvajā laikā veidotu spēli. Vai tiešām tikai publicitāte par kuru rūpējas citi, pašam nepakustinot pat mazo pirkstiņu?).
Par vērtēšanu - tā kā Casual Connect, kas ir balvā notiks tikai rudenī, spēļu autoriem būs vēl laiks paspēt spēli pilnveidot. Bet tik un tā piekrītu Andrejam, ka vajadzētu būt tiešām kritiskiem, nevis balsot "pa draugam".

elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Pārdomas par to, kā vērtēt konkursa spēles

#10 Post by elvman » 16 Mar 2017, 14:43

Edgarsa77 wrote:Es gan te aktīvi esmu tikai 3. gadu
Nestāsti nu muļķības! Šeit 3. gadu aktīvs varbūt esi kā Edgars Alfers, bet kā EDDY un Konamis Tu mūsu kopienā esi aktīvs daudzus gadus (no 2005. gada 7. oktobra).
Beidz runāt, sāc darīt!

Post Reply

Return to “BRSD 6”