skriptošana

Gribi par to parunāt? Vienīgā vieta, kur drīkst runāt ne tikai par spēlēm
Message
Author
User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

skriptošana

#1 Post by kristapuciitis » 22 Jun 2011, 00:20

Ja cilvēks māk taisīt pluginus priekš CS 1.6, tad tas kaut kādā veidā var noderēt Gamedevā??
Gooby pls

CodeWolf
Posts: 119
Joined: 10 Dec 2010, 19:10
Location: LV-Riga-Marupe

Re: skriptošana

#2 Post by CodeWolf » 22 Jun 2011, 00:33

Domāju ka nē, ja nu vienīgi lua skriptu raksstīšana.. tikai īsti neatminos vai lua faili bija saistiti ar cs pluginiem.. :?
//OpenGL

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: skriptošana

#3 Post by kristapuciitis » 22 Jun 2011, 00:42

Nē, tur izmantojot AmxModX un jākodē Pawn valodā. Pēc kompilācijas ir .amxx fails.
Gooby pls

CodeWolf
Posts: 119
Joined: 10 Dec 2010, 19:10
Location: LV-Riga-Marupe

Re: skriptošana

#4 Post by CodeWolf » 22 Jun 2011, 00:49

nu spēli jau no AmxModX neizveidosi...
varbūt kādus "plaginus,moodus.." hl spelem , bet neko vairāk. :|
//OpenGL

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: skriptošana

#5 Post by bubu » 22 Jun 2011, 11:23

Geimdevā (ja runā no programmēšanas puses) noder jebkas, kas saistīts ar programmēšanu. Ja māki taisīt pluginus CS'am, un ja tas ietver programmēšanu (algoritmi, datu struktūras, utml), tad tas noderēs. Programmēšanas valoda un sintakse ir nieks, to var iemācīties dažās dienās. Galvenais ir domāšanas veids un saprašana par to, ko nozīmē programmēt.

DeRatizator

Re: skriptošana

#6 Post by DeRatizator » 25 Jun 2011, 21:02

Tikko atgriezos no Paris Game/Ai konferences. Tur Matthew Jack presentēja tooli ar kuru var "skriptot" pa taisno C++.
Drīz jākļūst pieejamam rīkam priekš Win bez maksas.
Līdzīgi kā modify & resume debugerī tikai daudz ērtāk un jēdzīgāk, jo viņa piedāvātais variants ļauj arī pievienot memberus.
Demo, ko redzēju, darbojās ar MSVC bez problēmām.

To rīku prezentēja mums pirmajiem, cik sapratu, viņi gaida iespēju paspīdēt vēl pāris konferencēs, pirms to publiskot.
Patreiz izskatās, ka Lua ceļš geimdevā ir beidzies :)

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: skriptošana

#7 Post by bubu » 26 Jun 2011, 12:08

Nu skriptojot C++'ā nāksies kodu pārkompilēt, ne? Tad jau tā nav skriptošana. Afaik skriptošanas jēga jau tieši ir, lai nevajadzētu pārbūvēt spēli un lai varētu kodu (skriptus) glabāt un mainīt kā datus (tāpat kā tekstūras utml).

DeRatizator

Re: skriptošana

#8 Post by DeRatizator » 26 Jun 2011, 12:40

bubu wrote:Nu skriptojot C++'ā nāksies kodu pārkompilēt, ne? Tad jau tā nav skriptošana. Afaik skriptošanas jēga jau tieši ir, lai nevajadzētu pārbūvēt spēli un lai varētu kodu (skriptus) glabāt un mainīt kā datus (tāpat kā tekstūras utml).
Kompilēšana tas kāds bubulis ? Ir jāpārkompilē, jā. Bet ne viss projekts. Tieši tur arī ir tā tūļa jēga :)
Nemāku sīkāk pastāstīt, jo man nav demo, bet prezentācija noritēja aptuveni šādi:

Ir spēļuks, kas jau griežas.
Spēļuku apstādina ar debugeri, pieraksta klāt jaunas metodes, memberus un kodu.
Palaiž tooli un tas pārkompilē tikai vajadzīgos failus, kaut ko pārlinko.
Spēļuks turpina griezties no tās pašas vietas kur apstādināts, tik ar jauno funkcionalitāti.

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: skriptošana

#9 Post by snake5 » 26 Jun 2011, 13:07

Ar LTCG un citām optimizācijām daudz neizdosies pārkompilēt - kompilētājs jau ir daudzas funkcijas izgriezis uz otru pusi un sakopējis visur, kur inline vajag*. Bet bez tām viss iegūtais laiks tiks iztērēts manuāli optimizējot programmu, lai to varētu lietot kopā ar šādu rīku.

*Neteiktu, ka būtu neiespējami salabot kodu visās vietās un veidos, bet pavisam noteikti pazudīs C++ ļoti svarīgā precizitāte - iespēja pārbaudīt katru koda līniju (nav dzirdēts, ka kāds spēj veiksmīgi pārnest programmas stāvokli pilnībā no viena koda uz pavisam citu). Bez tās - pārkompilēt gandrīz neiespējami, ja uzbrauc virsū, piemēram, kaut kādam assert'am.

Ja būtu iespēja apturēt optimizētu programmu tikai ārpus labojamā koda, tad izskatītos ticamāk. Bet maza jēga no tā būtu - skriptošana jau to piedāvā.

DeRatizator

Re: skriptošana

#10 Post by DeRatizator » 26 Jun 2011, 13:38

snake5 wrote:Ar LTCG un citām optimizācijām daudz neizdosies pārkompilēt - kompilētājs jau ir daudzas funkcijas izgriezis uz otru pusi un sakopējis visur, kur inline vajag*. Bet bez tām viss iegūtais laiks tiks iztērēts manuāli optimizējot programmu, lai to varētu lietot kopā ar šādu rīku.

*Neteiktu, ka būtu neiespējami salabot kodu visās vietās un veidos, bet pavisam noteikti pazudīs C++ ļoti svarīgā precizitāte - iespēja pārbaudīt katru koda līniju (nav dzirdēts, ka kāds spēj veiksmīgi pārnest programmas stāvokli pilnībā no viena koda uz pavisam citu). Bez tās - pārkompilēt gandrīz neiespējami, ja uzbrauc virsū, piemēram, kaut kādam assert'am.

Ja būtu iespēja apturēt optimizētu programmu tikai ārpus labojamā koda, tad izskatītos ticamāk. Bet maza jēga no tā būtu - skriptošana jau to piedāvā.
Nezinu vai tas rīks izmanto LTCG MSVC gadījumā, jo rīks tiek veidots visām platformām.
Skripti ir lēni un skriptošana nevienmēr ir atļauta. Pieejas ideja ir ļaut ātri redzēt rezultātu izstrādes procesa laikā lietojot tikai C++.
Neviens neliegs tev beigās visu pārkompilēt (kad būsi veicis savas 1000 mazās gameplay izmaiņas ar to rīku).

Post Reply

Return to “Pļāpātuve / Offtopic”