Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

Gribi par to parunāt? Vienīgā vieta, kur drīkst runāt ne tikai par spēlēm
Message
Author
User avatar
douche
Posts: 33
Joined: 03 Jan 2011, 01:30

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#51 Post by douche » 07 Jun 2011, 17:53

kristapuciitis wrote:Ok, tad kā Jūs vēlaties, lai Indago paliek populārāks par sociāļiem un lai to sāktu ievērot parastie spēlētāji, kas nav ne spēļu izstrādātāji un indie spēļu cienītāji?
Neviens necenšas sacensties ar kazuāļiem vai sociālajām spēlēm, tas ir pavisam, pavisam cits žanrs, kuru es mēdzu dēvēt par "non games".
Tādu cilvēku, kas spēlē indie spēles ir ļoti maz, daudz mazāk nekā tie, kas spēlē L4D, CS, HALO vai Bioshock vai sociāļus.
Lūdzu nebāz vienā teikumā hardcore spēles ar sociāļiem, tas vienkārši neiet kopā.
LABAS indie spēles nespēlē maz cilvēki - minecraft 2.4 miljoni nopirkuši, terraria ir tur pat. Indie spēles, kas nonāk XBLA, PSN parasti arī labi tirgojas (Braid, Supermeatboy - 600 000 kopijas). Labas freeware indie spēles arī spēlē ievērojams skaits cilvēku. Humble indie bundles tirgojās arī ļoti, ļoti labi.
Cik tu pazīsti tādus geimerus, kas spēlē šīs indie spēles tik pat daudz kā citi, kas spēlē komerciāli veiksmīgas spēles?
Man pazīstamie geimeri, kas spēlē lielo studiju izstrādātās komerciāli veiksmīgās spēles ir spēlējuši arī - minecraftu, braidu, world of goo vai kādu citu šo vai citu komerciāli veiksmīgo indie spēļu kombināciju.
Jūs ar indie spēlītēm gribat dabūt tādu popularitāti, kāda ir komerciāli veiksmīgām spēlēm?
Vispār jau minecraftam, terrariai un vēl pāris indie spēlēm tas ir ļoti veiksmīgi izdevies.
Ja gribat, lai Indago paliek populārāks spēlētāju rindās, tad jātaisa normālas spēles, kas kaut vai nedaudz var konkurēt ar CS.
Konkurēt ar CS? :lol: CS kā labās spēles paraugs? :D
Fakts kā tāds, mēģināt konkurēt ar triple-A spēlēm indie izstrādātājam ir neprāts un tuvu fiziski neiespējami.
Uztaisīt veiksmīgu 2d vai low-end 3d indie spēli prasa ļoti, ļoti lielu ieguldījumu un veiksmi; reti, kam tas izdodas.
Tad padomā, kas ir nepieciešams, lai uztaisītu veiksmīgu triple-A indie spēli. Dude, esi reāls.
Ja gribat kļūt populāri starp parastajiem spēlētājiem, tad taisiet tādas spēles, kuras spēlē parastie spēlētāji, nevis 2D indie spēles.
Parastie spēlētāji spēlē 2D vai low-end 3d indie spēles pie nosacījuma, ka tās ir LABAS.

Diemžēl indago spēles parasti ir ļoti sliktas, tas arī viss.
Cilvēki, kas piedalās indago nemāk viena vai otra iemesla dēļ uztaisīt labu/pabeigtu spēli. (kaut vai 2d, kaut vai ar NES grafiku)
Tur nav nekāda mistērija. Kad indago spēles kļūs labākas (te es nerunāju par first-person-shooteriem vai šeiderotu 3d), tad arī viņas vairāk spēlēs un tās būs populārākas.

Taču, acīmredzot, izstrādāt labas spēles nav viegli.

elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#52 Post by elvman » 07 Jun 2011, 19:37

Pārāk bieži tavos teikumos dzirdēju Minecraft. Tas ir viens no pāris miljardiem, pie tam ideja ir sperta no Infiniminer. Kļuva viņš populārs dēļ Steama un dēļ tā skandāla ar Paypal. Taka tur ir gan marketings, gan viss pārējais. Iespēja, ka tu uztaisīsi Minecraft ir neiespējama. Tie paši Angry Birds autori teica - jums liekas, ka mēs uztaisījām spēli un mums paveicās? WRONG! Tā bija viņu, ja nemaldos, 73. spēle. 73 piegajieni, līdz uztaisīt kaut ko veiksmīgu (un tā arī ir ļoti ļoti liela sakritība, ka 73. projekts izdodas). Taka šeit bāzt šos veiksmīgo spēļu nosaukumus ir pilnīgi nevietā.
Beidz runāt, sāc darīt!

DeRatizator

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#53 Post by DeRatizator » 07 Jun 2011, 20:07

Pamatīgi jānogarlaikojas, lai tagad spēlētu 2d spēli. Hitex laiki sen beigušies.
Saku kā tipisks AAA spēļu lietotājs :)

User avatar
douche
Posts: 33
Joined: 03 Jan 2011, 01:30

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#54 Post by douche » 07 Jun 2011, 20:08

elvman wrote:Pārāk bieži tavos teikumos dzirdēju Minecraft.
Jo parāda, ka:
1. grafika nav noteicošais
2. indie spēles var sacensties ar komerciālajām spēlēm pārdoto kopiju ziņā
3. visu nosaka geimplejs
pie tam ideja ir sperta no Infiniminer.
Sperta? Tas pavisam noteikti nav shameless klons.
Tā drīzāk ir koncepta/idejas evolūcija.
Turklāt tas nevienu neuztrauc.
Kļuva viņš populārs dēļ Steama un dēļ tā skandāla ar Paypal. Taka tur ir gan marketings, gan viss pārējais. Iespēja, ka tu uztaisīsi Minecraft ir neiespējama.
Kļuva viņš populārs tāpēc, ka tā bija LABA/addictive/fun spēle visupirms.
Steamā jau nav minecrafta. Minecraft popularitāti palielināja tas, ka viņš bija ielikts TF2 blogā. Bet paypal skandāls izcēlās tieši tāpēc, ka tirgojās viņš kā nelabs, kas nenotiek ar spēlēm, kuras nav interesantas/saistošas.

Turklāt, redzi, ka paņēma un uztaisīja "minecraftu" vēlreiz, divās dimensijās.
Tie paši Angry Birds autori teica - jums liekas, ka mēs uztaisījām spēli un mums paveicās? WRONG! Tā bija viņu, ja nemaldos, 73. spēle. 73 piegajieni, līdz uztaisīt kaut ko veiksmīgu (un tā arī ir ļoti ļoti liela sakritība, ka 73. projekts izdodas). Taka šeit bāzt šos veiksmīgo spēļu nosaukumus ir pilnīgi nevietā.
Es šos spēļu nosaukumus te bāzu tika tādēļ, lai parādītu, ka:
1. Lielākā daļa veiksmīgo indie spēlu ir 2D.
2. Ir tikai dažas veiksmīgas 3D indie spēles un parasti to grafika ir vienkārša un nav noteicošais.
No kā var secināt, ka indie izstrādātājiem(parasti) nebūtu prātīgi mēģināt uztaisīt triple-A, šmeiderotu 3d spēli. (protams, ir izņēmumi)

Un es ļoti skaidri pateicu, ka uztaisīt komerciāli veiksmīgu indie spēli ir ĻOTI, ĻOTI grūti.
Tādu no kuras var dzīvot uztaisīt varbūt nav tik grūti - par to nevarēšu spriest.

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#55 Post by snake5 » 07 Jun 2011, 21:49

elvman wrote:Šie abi faktori nekādā gadījumā viens otru neizslēdz.
Uz to es centos norādīt, jo ieraudzīju šādus teikumus:
"Jūs ar indie spēlītēm gribat dabūt tādu popularitāti, kāda ir komerciāli veiksmīgām spēlēm?"

Bet nu te viss manuprāt ir skaidrs - vajag tutoriāļus un vēl citos veidos kolektīvi apgriezt izstrādes procesu vietējām spēlēm (asset'u library, koda paraugi u.tml.).

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#56 Post by kristapuciitis » 08 Jun 2011, 17:00

Jā, tutoriāļi netraucētu. :) Vajag tutoriāļus, lai cilvēkiem būtu iemesls ieiet iekšā gamedev.lv, kā arī lai izglītotu jauniņos, kas grib taisīt spēles. No pašreizējiem tutoriāļiem maz ko var saprast, tikai pašus pamatus.
Gooby pls

e-remit
Posts: 5
Joined: 09 Jun 2011, 22:16

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#57 Post by e-remit » 10 Jun 2011, 08:44

Varbūt var sākt no otra gala. Urban Terror ir piemērs, kā, netaisot spēles dzinēju, iespējams uztaisīt jaunu spēli. Bet viss sākās ar Quake kartēm. Jaunie censoņi var patrenēties un uztaisīt jaunas UrT kartes, pēc tam paplašinot darbības lauciņu.
Tā pati Ferma nav nekāds pirmais projekts Brain Solutions, bet pirms tam bija projekti, kā miljonāra tipa Brain spēles, puzles, Mafija un citas sīkas spēles. Lai to pašu Fermu uztaisītu, pagāja daži mēneši, strādājot vismaz pilnas darba dienas.
Entuziasms ir laba lieta, bet jāapzinās savas iespējas laikā un tehnoloģijās, tāpēc labāk sākt ar sīkiem projektiem, kurus pabeidzot, var saprast, cik reāli būs uztaisīt lielāku spēli.

DeRatizator

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#58 Post by DeRatizator » 10 Jun 2011, 20:48

e-remit wrote:Varbūt var sākt no otra gala. Urban Terror ir piemērs, kā, netaisot spēles dzinēju, iespējams uztaisīt jaunu spēli. Bet viss sākās ar Quake kartēm. Jaunie censoņi var patrenēties un uztaisīt jaunas UrT kartes, pēc tam paplašinot darbības lauciņu.
Tā pati Ferma nav nekāds pirmais projekts Brain Solutions, bet pirms tam bija projekti, kā miljonāra tipa Brain spēles, puzles, Mafija un citas sīkas spēles. Lai to pašu Fermu uztaisītu, pagāja daži mēneši, strādājot vismaz pilnas darba dienas.
Entuziasms ir laba lieta, bet jāapzinās savas iespējas laikā un tehnoloģijās, tāpēc labāk sākt ar sīkiem projektiem, kurus pabeidzot, var saprast, cik reāli būs uztaisīt lielāku spēli.
Būtu jauki, ja visi profesori sāktu ar iepazīstināšanu ar sevi.

Kas ir UrT ? Tas ir kādas veiksmīgas spēles piemērs ? Manuprāt neviens te neapstrīd to, ka ir iespējams uztaisīt jaunu spēli, netaisot dzini.

User avatar
vecais_dumais_laacis
Guru
Guru
Posts: 109
Joined: 06 Dec 2010, 18:48
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#59 Post by vecais_dumais_laacis » 10 Jun 2011, 23:43

droshi vien unreal tournament domaats
...un ja bites buutu laachi...

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#60 Post by snake5 » 11 Jun 2011, 03:01

UrT
Visi profesori varētu arī vienu līniju augstāk izlasīt, saprastu, ka UrT=Urban Terror.

Anyway, ar HL/CS līmeņiem būtu vienkāršāk - latviešiem jau ir/bija (varbūt pat vairāki) community, kas ar to nodarbojas, būs arī pamācības latviski u.tml.

Post Reply

Return to “Pļāpātuve / Offtopic”