Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?
- kristapuciitis
- Posts: 163
- Joined: 03 Jun 2011, 14:22
Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?
snake5, ja Tev pašam piedāvātu spēlēt kādu krāsainu draugiem.lv spēli vai Gunplay līdzīgu spēli, tad kuru Tu izvēlētos? Es paņemtu fermu, jo man mājās ir daudz labas 3D (!!!) action games. Un kas slikts pamācīties, kā lietot UDK vai Unity3D? Ar UDK cik daudz komerciāli veiksmīgas 3D spēles ir taisītas- Bioshock, Medal of honor, Mass Effect... . To enerģiju, kuru indie developeri tērē dzinēja radīšanai, var uzreiz tērēt geimplejam. Indigo paliks populārāks, ja tajā beidzot sāks rasties 3D spēles. Fire and Ice?? Paši salīdziniet draugiem.lv to spēli par vilcienu un pieturu (aizmirsu kā sauc) un Fire and Ice. Kura jums liksies labāka? Pēc šitā kā var gribēt, ka Indago kļūs populārs un tajā būs naudas balvas, ja tur taisās 2D spēles un browser-based spēles ar vnk tizlu grafiku?
Gooby pls
Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?
Nu tādi argumenti ir elementāri apgriežami otrādi un ir tikpat valīdi:kristapuciitis wrote:To enerģiju, kuru indie developeri tērē dzinēja radīšanai, var uzreiz tērēt geimplejam.
To enerģiju, kuru indie developer tērē sociālo spēļu radīšanai (kuras jau ir atliektiem galiem visās malās, kamdēļ vēlvienu taisīt?), var uzreiz veltīt normālai desktopa spēlei.
Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?
Gunplay līdzīgo, protams. Tās krāsainās spēles ir 5 minūšu izpētīšanai, tad seko aizmiršana. Protams, ja būtu viena Gunplay līdzīga "krāsainā", tad es arī neatteiktos. Lai gan ir maza iespēja, ka kaut kas tāds notiks, jo tāda tipa spēles loģisku apsvērumu dēļ netiek bāzētas uz sociālistu sistēmām.snake5, ja Tev pašam piedāvātu spēlēt kādu krāsainu draugiem.lv spēli vai Gunplay līdzīgu spēli, tad kuru Tu izvēlētos?
Nesaskatu te īsti loģiku. Ņemtu fermu tāpēc, ka pārāk daudz action spēļu? Vai tāpēc, ka ir līdzīgas 3D spēles? Vai tāpēc, ka 3D spēles ir kaut kādā veidā labākas? Jebkurā gadījumā zinu, ka cilvēki parasti vērtē spēles individuāli un tādā veidā noteikti neskatīsies. Esmu redzējis daudzus CSerus, kuri, iepazīstināti ar citām normālām spēlēm, par CS uz labu laiku aizmirst.Es paņemtu fermu, jo man mājās ir daudz labas 3D (!!!) action games.
Pilnīgi nekā. Es pats tieši no komerciālajiem dzinējiem esmu dažādas labas lietas samācījies, kuras pēc tam varēju implementēt savos darbos.Un kas slikts pamācīties, kā lietot UDK vai Unity3D?
Pirmkārt, "Komerciāli veiksmīgas" ir normāla spēle + izcils mārketings. Tā kā šis nav mārketinga forums, mēs varētu arī palikt pie tā, ka to nejaucam dzinēju izvērtēšanā. Otrkārt, UDK ir apgriezts UE3, bez visām tām iespējām, kas ļauj spēlēm ripot ātri un izskatīties smuki vienā un tajā pašā brīdī. Tāpēc nevajag sevi mānīt tajā ziņā, ka viņi dos tev visas iespējas uztaisīt pilnvērtīgu AAA spēli. C++ API pieejamība ir ļoti svarīga.Ar UDK cik daudz komerciāli veiksmīgas 3D spēles ir taisītas- Bioshock, Medal of honor, Mass Effect... .
Un kā ar spēles optimizēšanu? Pietiekami bieži esmu iespiedies problēmās ar esošajiem dzinējiem tāpēc, ka viņi kaut kādā veidā ir neoptimāli un ir maza iespēja to labot. Karstā nauda, kura griezās uz Game Maker, par spīti visām optimizācijām (manuālais tile batching, tālo objektu atslēgšana, u.tml.) turējās man knapi virs 100 FPS. Neatbilstoši grafikai. Ar UDK bez šaubām būs līdzīgi. The Ball demo man bija 15-20 FPS. Citas UE3 spēles iet daudz labāk (30+).To enerģiju, kuru indie developeri tērē dzinēja radīšanai, var uzreiz tērēt geimplejam.
Anyway, es nesaprotu, kur ir problēma. Kvalitātē - jā, to jau visi sen ir sapratuši. Bet ja tiek runāts par 3D un sociālo spēļu pārākumu, tad mani nepamet sajūta, ka kaut kas te ir galīgi garām.
---
+1To enerģiju, kuru indie developer tērē sociālo spēļu radīšanai (kuras jau ir atliektiem galiem visās malās, kamdēļ vēlvienu taisīt?), var uzreiz veltīt normālai desktopa spēlei.
Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?
Ja tu vairāk sekotu līdzi indie spēlēm, tad zinātu, ka lielākā daļa no veiksmīgajām un labākajām indie spēlēm (komerciālajām un freeware) ir tieši 2D - Braid, Aquaria, World of Goo, Gish, Gratious Space Battles, Super Meat Boy, Terraria (Minecraft klons ar 2 mil kopijām), Knytt, Hydorah, Spelunky, Machinarium, Cave Story, u.c.Pēc šitā kā var gribēt, ka Indago kļūs populārs un tajā būs naudas balvas, ja tur taisās 2D spēles un browser-based spēles ar vnk tizlu grafiku?
Veiksmīgajām 3d indie spēlēm parasti nav nepieciešami "dzinēji" - kaut kas liels un masīvs, bet gan iespēja uzzīmēt pāris poligonālus lowpoly meshus ar super vienkāršu T&L.
- kristapuciitis
- Posts: 163
- Joined: 03 Jun 2011, 14:22
Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?
Ok, tad kā Jūs vēlaties, lai Indago paliek populārāks par sociāļiem un lai to sāktu ievērot parastie spēlētāji, kas nav ne spēļu izstrādātāji un indie spēļu cienītāji? Tādu cilvēku, kas spēlē indie spēles ir ļoti maz, daudz mazāk nekā tie, kas spēlē L4D, CS, HALO vai Bioshock vai sociāļus. Viennozīmīgi, ka ja kāds parasts spēlētājs ieies iekšā Indago lapā un atradīs Gunplay, viņš to nenovērtēs tā pat kā CS vai L4D. Ja gribat, lai Indago paliek populārāks spēlētāju rindās, tad jātaisa normālas spēles, kas kaut vai nedaudz var konkurēt ar CS. Pagaidām Indago izskatās kā developeru tusiņš.
Gooby pls
Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?
+10kristapuciitis wrote:Ok, tad kā Jūs vēlaties, lai Indago paliek populārāks par sociāļiem un lai to sāktu ievērot parastie spēlētāji, kas nav ne spēļu izstrādātāji un indie spēļu cienītāji? Tādu cilvēku, kas spēlē indie spēles ir ļoti maz, daudz mazāk nekā tie, kas spēlē L4D, CS, HALO vai Bioshock vai sociāļus. Viennozīmīgi, ka ja kāds parasts spēlētājs ieies iekšā Indago lapā un atradīs Gunplay, viņš to nenovērtēs tā pat kā CS vai L4D. Ja gribat, lai Indago paliek populārāks spēlētāju rindās, tad jātaisa normālas spēles, kas kaut vai nedaudz var konkurēt ar CS. Pagaidām Indago izskatās kā developeru tusiņš.
- kristapuciitis
- Posts: 163
- Joined: 03 Jun 2011, 14:22
Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?
Cik tu pazīsti tādus geimerus, kas spēlē šīs indie spēles tik pat daudz kā citi, kas spēlē komerciāli veiksmīgas spēles?douche wrote:Ja tu vairāk sekotu līdzi indie spēlēm, tad zinātu, ka lielākā daļa no veiksmīgajām un labākajām indie spēlēm (komerciālajām un freeware) ir tieši 2D - Braid, Aquaria, World of Goo, Gish, Gratious Space Battles, Super Meat Boy, Terraria (Minecraft klons ar 2 mil kopijām), Knytt, Hydorah, Spelunky, Machinarium, Cave Story, u.c.
Veiksmīgajām 3d indie spēlēm parasti nav nepieciešami "dzinēji" - kaut kas liels un masīvs, bet gan iespēja uzzīmēt pāris poligonālus lowpoly meshus ar super vienkāršu T&L.
Jūs ar indie spēlītēm gribat dabūt tādu popularitāti, kāda ir komerciāli veiksmīgām spēlēm? Jūs gribat pacelties tik augstu cik EA nolaistos, ja sāktu taisīt 2D indie spēlītes. Ja gribat kļūt populāri starp parastajiem spēlētājiem, tad taisiet tādas spēles, kuras spēlē parastie spēlētāji, nevis 2D indie spēles.
Gooby pls
Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?
Labrīt, un Bejeweled nav 2D indie un "parasto spēlētāju" spēlēta spēle?
Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?
Citiem vārdiem sakot, sūdus taisīt? Mūsdienās grūti atrast labas spēles pat starp AAA. Jebkurā gadījumā, lielas spēles prasa lielas (vismaz priekš Latvijas) un talantīgas komandas. Pa visu Latviju tikai vienu tādu varētu savākt labākajā gadījumā. Tad kāds labums būs no konkursa? Pirmo vietu iegūt gan būs viegli...Ja gribat kļūt populāri starp parastajiem spēlētājiem, tad taisiet tādas spēles, kuras spēlē parastie spēlētāji, nevis 2D indie spēles.
Visu laiku turpini ignorēt to, cik "komerciāli veiksmīgās" spēles tērē mārketingā. Ja zini ciparus, vismaz aptuveni, nevajadzētu brīnīties, ka cilvēki tās spēles pazīst un šīs vispār nepazīst.kas spēlē komerciāli veiksmīgas spēles
P.S. Minecraft spēlē ļoti daudz cilvēku. Kā sauksi šādu spēli? Komerciāli veiksmīga vai indie?
Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?
Šie abi faktori nekādā gadījumā viens otru neizslēdz.snake5 wrote:Minecraft spēlē ļoti daudz cilvēku. Kā sauksi šādu spēli? Komerciāli veiksmīga vai indie?
Beidz runāt, sāc darīt!