Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

Gribi par to parunāt? Vienīgā vieta, kur drīkst runāt ne tikai par spēlēm
Message
Author
User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#41 Post by kristapuciitis » 06 Jun 2011, 15:52

snake5, ja Tev pašam piedāvātu spēlēt kādu krāsainu draugiem.lv spēli vai Gunplay līdzīgu spēli, tad kuru Tu izvēlētos? Es paņemtu fermu, jo man mājās ir daudz labas 3D (!!!) action games. Un kas slikts pamācīties, kā lietot UDK vai Unity3D? Ar UDK cik daudz komerciāli veiksmīgas 3D spēles ir taisītas- Bioshock, Medal of honor, Mass Effect... . To enerģiju, kuru indie developeri tērē dzinēja radīšanai, var uzreiz tērēt geimplejam. Indigo paliks populārāks, ja tajā beidzot sāks rasties 3D spēles. Fire and Ice?? Paši salīdziniet draugiem.lv to spēli par vilcienu un pieturu (aizmirsu kā sauc) un Fire and Ice. Kura jums liksies labāka? Pēc šitā kā var gribēt, ka Indago kļūs populārs un tajā būs naudas balvas, ja tur taisās 2D spēles un browser-based spēles ar vnk tizlu grafiku?
Gooby pls

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#42 Post by bubu » 06 Jun 2011, 16:58

kristapuciitis wrote:To enerģiju, kuru indie developeri tērē dzinēja radīšanai, var uzreiz tērēt geimplejam.
Nu tādi argumenti ir elementāri apgriežami otrādi un ir tikpat valīdi:
To enerģiju, kuru indie developer tērē sociālo spēļu radīšanai (kuras jau ir atliektiem galiem visās malās, kamdēļ vēlvienu taisīt?), var uzreiz veltīt normālai desktopa spēlei.

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#43 Post by snake5 » 06 Jun 2011, 19:25

snake5, ja Tev pašam piedāvātu spēlēt kādu krāsainu draugiem.lv spēli vai Gunplay līdzīgu spēli, tad kuru Tu izvēlētos?
Gunplay līdzīgo, protams. Tās krāsainās spēles ir 5 minūšu izpētīšanai, tad seko aizmiršana. Protams, ja būtu viena Gunplay līdzīga "krāsainā", tad es arī neatteiktos. Lai gan ir maza iespēja, ka kaut kas tāds notiks, jo tāda tipa spēles loģisku apsvērumu dēļ netiek bāzētas uz sociālistu sistēmām.
Es paņemtu fermu, jo man mājās ir daudz labas 3D (!!!) action games.
Nesaskatu te īsti loģiku. Ņemtu fermu tāpēc, ka pārāk daudz action spēļu? Vai tāpēc, ka ir līdzīgas 3D spēles? Vai tāpēc, ka 3D spēles ir kaut kādā veidā labākas? Jebkurā gadījumā zinu, ka cilvēki parasti vērtē spēles individuāli un tādā veidā noteikti neskatīsies. Esmu redzējis daudzus CSerus, kuri, iepazīstināti ar citām normālām spēlēm, par CS uz labu laiku aizmirst. :D
Un kas slikts pamācīties, kā lietot UDK vai Unity3D?
Pilnīgi nekā. Es pats tieši no komerciālajiem dzinējiem esmu dažādas labas lietas samācījies, kuras pēc tam varēju implementēt savos darbos.
Ar UDK cik daudz komerciāli veiksmīgas 3D spēles ir taisītas- Bioshock, Medal of honor, Mass Effect... .
Pirmkārt, "Komerciāli veiksmīgas" ir normāla spēle + izcils mārketings. Tā kā šis nav mārketinga forums, mēs varētu arī palikt pie tā, ka to nejaucam dzinēju izvērtēšanā. Otrkārt, UDK ir apgriezts UE3, bez visām tām iespējām, kas ļauj spēlēm ripot ātri un izskatīties smuki vienā un tajā pašā brīdī. Tāpēc nevajag sevi mānīt tajā ziņā, ka viņi dos tev visas iespējas uztaisīt pilnvērtīgu AAA spēli. C++ API pieejamība ir ļoti svarīga.
To enerģiju, kuru indie developeri tērē dzinēja radīšanai, var uzreiz tērēt geimplejam.
Un kā ar spēles optimizēšanu? Pietiekami bieži esmu iespiedies problēmās ar esošajiem dzinējiem tāpēc, ka viņi kaut kādā veidā ir neoptimāli un ir maza iespēja to labot. Karstā nauda, kura griezās uz Game Maker, par spīti visām optimizācijām (manuālais tile batching, tālo objektu atslēgšana, u.tml.) turējās man knapi virs 100 FPS. Neatbilstoši grafikai. Ar UDK bez šaubām būs līdzīgi. The Ball demo man bija 15-20 FPS. Citas UE3 spēles iet daudz labāk (30+).

Anyway, es nesaprotu, kur ir problēma. Kvalitātē - jā, to jau visi sen ir sapratuši. Bet ja tiek runāts par 3D un sociālo spēļu pārākumu, tad mani nepamet sajūta, ka kaut kas te ir galīgi garām.
---
To enerģiju, kuru indie developer tērē sociālo spēļu radīšanai (kuras jau ir atliektiem galiem visās malās, kamdēļ vēlvienu taisīt?), var uzreiz veltīt normālai desktopa spēlei.
+1

User avatar
douche
Posts: 33
Joined: 03 Jan 2011, 01:30

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#44 Post by douche » 06 Jun 2011, 19:26

Pēc šitā kā var gribēt, ka Indago kļūs populārs un tajā būs naudas balvas, ja tur taisās 2D spēles un browser-based spēles ar vnk tizlu grafiku?
Ja tu vairāk sekotu līdzi indie spēlēm, tad zinātu, ka lielākā daļa no veiksmīgajām un labākajām indie spēlēm (komerciālajām un freeware) ir tieši 2D - Braid, Aquaria, World of Goo, Gish, Gratious Space Battles, Super Meat Boy, Terraria (Minecraft klons ar 2 mil kopijām), Knytt, Hydorah, Spelunky, Machinarium, Cave Story, u.c.

Veiksmīgajām 3d indie spēlēm parasti nav nepieciešami "dzinēji" - kaut kas liels un masīvs, bet gan iespēja uzzīmēt pāris poligonālus lowpoly meshus ar super vienkāršu T&L.

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#45 Post by kristapuciitis » 07 Jun 2011, 13:14

Ok, tad kā Jūs vēlaties, lai Indago paliek populārāks par sociāļiem un lai to sāktu ievērot parastie spēlētāji, kas nav ne spēļu izstrādātāji un indie spēļu cienītāji? Tādu cilvēku, kas spēlē indie spēles ir ļoti maz, daudz mazāk nekā tie, kas spēlē L4D, CS, HALO vai Bioshock vai sociāļus. Viennozīmīgi, ka ja kāds parasts spēlētājs ieies iekšā Indago lapā un atradīs Gunplay, viņš to nenovērtēs tā pat kā CS vai L4D. Ja gribat, lai Indago paliek populārāks spēlētāju rindās, tad jātaisa normālas spēles, kas kaut vai nedaudz var konkurēt ar CS. Pagaidām Indago izskatās kā developeru tusiņš.
Gooby pls

Zhlops
Posts: 62
Joined: 08 Dec 2010, 19:10

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#46 Post by Zhlops » 07 Jun 2011, 13:21

kristapuciitis wrote:Ok, tad kā Jūs vēlaties, lai Indago paliek populārāks par sociāļiem un lai to sāktu ievērot parastie spēlētāji, kas nav ne spēļu izstrādātāji un indie spēļu cienītāji? Tādu cilvēku, kas spēlē indie spēles ir ļoti maz, daudz mazāk nekā tie, kas spēlē L4D, CS, HALO vai Bioshock vai sociāļus. Viennozīmīgi, ka ja kāds parasts spēlētājs ieies iekšā Indago lapā un atradīs Gunplay, viņš to nenovērtēs tā pat kā CS vai L4D. Ja gribat, lai Indago paliek populārāks spēlētāju rindās, tad jātaisa normālas spēles, kas kaut vai nedaudz var konkurēt ar CS. Pagaidām Indago izskatās kā developeru tusiņš.
+10

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#47 Post by kristapuciitis » 07 Jun 2011, 13:24

douche wrote:Ja tu vairāk sekotu līdzi indie spēlēm, tad zinātu, ka lielākā daļa no veiksmīgajām un labākajām indie spēlēm (komerciālajām un freeware) ir tieši 2D - Braid, Aquaria, World of Goo, Gish, Gratious Space Battles, Super Meat Boy, Terraria (Minecraft klons ar 2 mil kopijām), Knytt, Hydorah, Spelunky, Machinarium, Cave Story, u.c.

Veiksmīgajām 3d indie spēlēm parasti nav nepieciešami "dzinēji" - kaut kas liels un masīvs, bet gan iespēja uzzīmēt pāris poligonālus lowpoly meshus ar super vienkāršu T&L.
Cik tu pazīsti tādus geimerus, kas spēlē šīs indie spēles tik pat daudz kā citi, kas spēlē komerciāli veiksmīgas spēles?
Jūs ar indie spēlītēm gribat dabūt tādu popularitāti, kāda ir komerciāli veiksmīgām spēlēm? Jūs gribat pacelties tik augstu cik EA nolaistos, ja sāktu taisīt 2D indie spēlītes. Ja gribat kļūt populāri starp parastajiem spēlētājiem, tad taisiet tādas spēles, kuras spēlē parastie spēlētāji, nevis 2D indie spēles.
Gooby pls

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#48 Post by bubu » 07 Jun 2011, 13:32

Labrīt, un Bejeweled nav 2D indie un "parasto spēlētāju" spēlēta spēle?

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#49 Post by snake5 » 07 Jun 2011, 13:56

Ja gribat kļūt populāri starp parastajiem spēlētājiem, tad taisiet tādas spēles, kuras spēlē parastie spēlētāji, nevis 2D indie spēles.
Citiem vārdiem sakot, sūdus taisīt? Mūsdienās grūti atrast labas spēles pat starp AAA. Jebkurā gadījumā, lielas spēles prasa lielas (vismaz priekš Latvijas) un talantīgas komandas. Pa visu Latviju tikai vienu tādu varētu savākt labākajā gadījumā. Tad kāds labums būs no konkursa? Pirmo vietu iegūt gan būs viegli... :D
kas spēlē komerciāli veiksmīgas spēles
Visu laiku turpini ignorēt to, cik "komerciāli veiksmīgās" spēles tērē mārketingā. Ja zini ciparus, vismaz aptuveni, nevajadzētu brīnīties, ka cilvēki tās spēles pazīst un šīs vispār nepazīst.

P.S. Minecraft spēlē ļoti daudz cilvēku. Kā sauksi šādu spēli? Komerciāli veiksmīga vai indie?

elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#50 Post by elvman » 07 Jun 2011, 16:35

snake5 wrote:Minecraft spēlē ļoti daudz cilvēku. Kā sauksi šādu spēli? Komerciāli veiksmīga vai indie?
Šie abi faktori nekādā gadījumā viens otru neizslēdz.
Beidz runāt, sāc darīt!

Post Reply

Return to “Pļāpātuve / Offtopic”