Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

Gribi par to parunāt? Vienīgā vieta, kur drīkst runāt ne tikai par spēlēm
Message
Author
viestards
Posts: 14
Joined: 11 Dec 2010, 15:55

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#21 Post by viestards » 11 Apr 2011, 13:52

Izteikšos es ar:

No malas šis forums izskatās elitāri snobisks, un tas nekādā veidā neveicina sponsoru interesi. Grūti piesaistīt sponsorus, ja te izturas kā kingi.
Lielākajai daļai (spriežot pēc foruma postiem) patīk programmēt zemā (ar to es domāju nevis kvalitāti, bet "low level programming") līmenī. Tad arī spēles sanāk kā programmēšanas vingrinājumi, jo tikai tam atliek laiks.

Ja runājam par Garage48,tad Samsungam tas bija Eiropas (globāls?) pasākums un Latvijā notika tāpēc, ka no augšas tā pateica. Viņi paprasīja reklāmas aģentūrai un tā kaut ko uztaisīja, izziņojot to pa saviem kanāliem.

Īsāk sakot: ja grib sponsorus un iziet mainstreamā, tad jātaisa, piemēram, draugiem.lv spēlejamu spēļu konkurss, tad būs gan sponsori, gan uzmanība.
Savukārt ja grib hardcore & shiny, tad jātaisa iekš UDK. Viss iekļauts un var koncentrēties uz gameplay. Un ja labi uztaisīs, vari pat dabūt piedāvājumu no ārzemju studijām.
Savādāk būs kā parasti: programmētāji paspēlējas savā parciņā.

elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#22 Post by elvman » 11 Apr 2011, 14:21

Pēc kopējātoņa spriežot Indago laikam nevienam nav vajadzīgs.
ko tu gribi? lai tevi uz ielas atpaziist un prasa autograafus? :D
hotelis gan bija populaars - par ko raudaat?
Popularitāti jau dabujām ar pasmejies.lv :) Uzreiz dabūjām arī investorus un jaunus piedāvājumus, taka popularitāte nebūtu tas sliktākais, kas ar Indago varētu notikt (patiesībā tas arī ir tas, kas vajadzīgs).

Bet runājot par BRSD utt. - es gribu, lai ir finansiāls pamats uzrīkot GameDev konkursu, jo apvienot tā organizēšanu ar, teiksim, tā paša Hoteļa kodēšanu ir nereāli. Ja būtu lielāka publicitāte, būtu finanses balvām - būtu dalībnieki un būtu arī organizatori un viss pārējais.

Bet izskatās, ka visa problēma nemaz nav jāmeklē citos, bet tepat forumā - mēs paši nemaz tā īsti negribam Indago.
Beidz runāt, sāc darīt!

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#23 Post by snake5 » 11 Apr 2011, 15:25

tā paša Hoteļa kodēšanu
Tajā Hotelī, starp citu, varbūt ir vieta kādai reklāmai?
Bet izskatās, ka visa problēma nemaz nav jāmeklē citos, bet tepat forumā - mēs paši nemaz tā īsti negribam Indago.
Tā izskatās, ka daudziem ir tiešām pie vienas vietas. Vienīgi vēl nevaru saprast, kāpēc tieši ir tā.

User avatar
douche
Posts: 33
Joined: 03 Jan 2011, 01:30

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#24 Post by douche » 11 Apr 2011, 15:26

paliekoša vērtība - Pahris
Image
snake5 wrote:
kuri projekti tev naak praataa no sheit uztaisiitajiem kurus vareetu speeleet maximas paardeveeja, sia pam pa ram graamatvede un metinaataajs kolja?
Tas jau būs nedaudz par tālu parauts. Sākumam pietiktu ar vietējiem geimeriem...
Tu tač saproti, ka vietējais geimeris no dajebkuras citas valsts geimera pēc būtības ne ar ko neatšķiras (vietējais tev gan visdrīzāk par spēli nemaksās). Ja spēle patiks vietējajam, tad patiks arī visiem pārējiem un otrādi.
Tas, ka spēle ir latviski vai "ir no Latvijas" nekādā maģiskā veidā to toleranci pret briesmīgām spēlēm īpaši nepalielina.

Un par "īstajām Latvijas spēlēm" neviens nezin, jo pavisam vienkārši - nav nevienas tādas LABAS un spēlējamas LV hardcore spēles (šo terminu es izmantoju, lai izslēgtu kazuāļus un sociālos), par kuru nu būtu tur daudz ko šumināt un haipot. Bija paradīzes sala, kas arī, ja nemaldos, tad arī tika izrādīta draugiem un radiem, un bāzta torrentos un vēl sazin kur. Taču diemžēl tas 5-10 minūšu geimplejs bija tā kā par maz, lai to popularitāti izbīdītu tālāk.

Un atbildot uz pavediena galveno jautājumu, "Vai ferma ir Latvijas spēļu pamatlicējs?", atbilde ir pavisam skaidri nē, jo pēc definīcijas (manis paša no pirksta izzīstās) sociālās spēles NAV spēles.


elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#26 Post by elvman » 11 Apr 2011, 18:56

Paradokss - ja es uztaisītu aptauju: "Būt vai nebūt Indago?", tad vairākums atbildētu - būt.
Bet kopumā paši nemaz negrib.
Beidz runāt, sāc darīt!

Ziemeļlops
Posts: 3
Joined: 01 Apr 2011, 13:55

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#27 Post by Ziemeļlops » 11 Apr 2011, 22:07

Man liekas, par draugu spēļu spēlētāju neuzmanību pret Indago nevajag īpaši uztraukties. Konkursa mērķis ir veicināt spēļu izstrādi Latvijā, un nedrīkst aizmirst, ka šis mērķis ir svarīgāks par popularitāti. Starp citu, tāpēc arī uzvarētāja noteikšana pēc interneta lietotāju balsojuma nav pati labākā ideja.
Tomēr Indago būtu kaut kādā veidā jāpadara pazīstamāks, Latvijā lielākā daļa iedzīvotāju par to pat nav dzirdējuši.

User avatar
serioussam909
Posts: 59
Joined: 06 Dec 2010, 18:54
Location: Ireland
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#28 Post by serioussam909 » 12 Apr 2011, 02:22

mēs paši nemaz tā īsti negribam Indago.
Indago pašreizējā formā izskatās vairāk piemērots tiem kas dzīvo pie mammas un tāpēc var atļauties "indēties".
Toties, ja tev 10+ h dienā aiziet darbā (nesaistītā ar gamedev) par kuru maksā, tad ar "indēšanos" ir kā ir.
Anyway - tāpēc noteikumi varētu būt pavisam vienkārši - piedalās visi tie kas kko ir uploadojuši līdz, teiksim, 1 decembrim - viss, nekādu deadline, nekādu reģistrācijas termiņu, dizaina dokumentu utml muļķību.
Pie šādiem noteikumiem, es, iespējams, kko +/- spēlējamu 30 novembrī uploadošu :P
Lai gan to projektu kategorijas kas piedalās varētu arī paplašināt - un iekļaut, piemēram, spēļu modus vai kartes - jo galu galā primārais ir gameplay, nevis tas ka tu pats esi fizikas dzinēju uzkodējis.

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#29 Post by snake5 » 12 Apr 2011, 03:26

Anyway - tāpēc noteikumi varētu būt pavisam vienkārši - piedalās visi tie kas kko ir uploadojuši līdz, teiksim, 1 decembrim - viss, nekādu deadline, nekādu reģistrācijas termiņu, dizaina dokumentu utml muļķību.
=BRSD
Lai gan to projektu kategorijas kas piedalās varētu arī paplašināt - un iekļaut, piemēram, spēļu modus vai kartes - jo galu galā primārais ir gameplay, nevis tas ka tu pats esi fizikas dzinēju uzkodējis.
Ne modi, ne kartes gameplay netuvojas (vismaz ne tām spēlēm, kuras parasti mod'o). CSam piemēram labu multiplayera FY karti var uztaisīt dienas laikā pēc vienkāršas formulas - daži bloki aizsegam, vienkārša struktūra, visi spawnpoint'i katrā pusē, aiz blokiem, uz zemes nomesti visu veidu ieroči, dažādi augstumi vietām, uz kurām var atrasties spēlētāji. Kā tad to novērtēt? Un cik no tā visa būs paša darbs? Tekstūras - diez vai. Modeļi - šaubos. Daži bloki - arī ne obligāti...

Ja autora darbs būtu garantēts virs konkrēta līmeņa un varētu taisīt tikai SP spēļu modus (ar MP ir šausmīgi daudz pamācību no A līdz Z, jebkurš var kaut ko dabūt gatavu), tad varētu - bet neredzu iespēju, kā to reāli ierobežot.

Bet fizikas dzinēju daudz visur. Nevajag savu taisīt...

DeRatizator

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#30 Post by DeRatizator » 14 Apr 2011, 01:29

Kāda starpība, ko kāds webists domā par spēļizstrādi Latvijā ?
Visa šī tēma ir viena liela provokācija.

BTW, naudu var nopelnīt arī ārpus gamedeva. :)

Post Reply

Return to “Pļāpātuve / Offtopic”