Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

Gribi par to parunāt? Vienīgā vieta, kur drīkst runāt ne tikai par spēlēm
Message
Author
e-remit
Posts: 5
Joined: 09 Jun 2011, 22:16

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#61 Post by e-remit » 11 Jun 2011, 19:38

DeRatizator wrote:Būtu jauki, ja visi profesori sāktu ar iepazīstināšanu ar sevi.
Nu nepretendēju uz tik augstu nosaukumu. Iepazīstināšanas sadaļu īsti nepamanīju, iegriezos šai forumā, ar domu, varbūt piedalīties Indago, līdz ar to iepazīties var diskusiju gaitā. Ja īsi, pašam profesija saistīta ar sociālo spēļu izstrādi Flashā, brīvajā laikā izmēģinu citas tehnoloģijas.
DeRatizator wrote:Kas ir UrT ? Tas ir kādas veiksmīgas spēles piemērs ? Manuprāt neviens te neapstrīd to, ka ir iespējams uztaisīt jaunu spēli, netaisot dzini.
Kā jau snake5 teica, UrT = Urban Terror. Spēle, sākotnēji plānota, kā Quake karšu komplekts, bet attīstīta, kā pilnvērtīga spēle uz ioquake3 dzinēja. Spēle ir bezmaksas, bet tās attīstībai paši spēlētāji saziedoja, lai izstrādātāji to spēli varētu attīstīt. Vairāki izstrādātāji arī darbu ir dabūjuši spēles industrijā.
Ar šo visu es gribēju norādīt tikai to, ka dažreiz der sākt ar esošu spēļu modiem, kuru izveidei nepieciešams mazāk laika. Tiesa, īsti nezinu, vai Indago konkursā var piedalīties ar spēli, kura uzbūvēta uz citas spēles bāzes. Piemēram, palūgt sourci spēlei "Squares 3D" un uztaisīt futeni. ;)

Bet nu dziļi atvainojos, ja sanācis kādu personīgi aizskart ar savu postu.

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#62 Post by bubu » 11 Jun 2011, 21:26

e-remit wrote:Piemēram, palūgt sourci spēlei "Squares 3D" un uztaisīt futeni. ;)
Lūdzu: http://bubu.lv/wiki/Games/Squares3D#Izejaskods

Tīri no modošanas veidokļa Squares 3D līmeņus ir viegli pārtaisīt - pielikt klāt objektus, tekstūras, skaņu - tas viss darāms ar xml failu rediģēšanu data direktorijā.
Bet pašu spēles loģiku pārprogrammēt - tur nāksies papūlēties ne pa jokam. Kods nav no tiem kārtīgākajiem :)

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#63 Post by kristapuciitis » 16 Jun 2011, 20:26

snake5 wrote:
UrT
Visi profesori varētu arī vienu līniju augstāk izlasīt, saprastu, ka UrT=Urban Terror.

Anyway, ar HL/CS līmeņiem būtu vienkāršāk - latviešiem jau ir/bija (varbūt pat vairāki) community, kas ar to nodarbojas, būs arī pamācības latviski u.tml.
gign.lv ir pilns ar Goldsrc dziņa mappinga pamācībām. Tur vēl vajag AmxModX skriptošanas pamācības, tad pavisam būs ideāli, vismaz interese par programmēšanu augs.
Gooby pls

Martins.Ivins
Posts: 6
Joined: 17 Jun 2011, 15:26

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#64 Post by Martins.Ivins » 17 Jun 2011, 15:37

Vakar no kāda diezgan nopietna cilvēka dzirdēju diezgan aizvainojošus vārdus pēc tikšanās ar Fermas (SIA Brain solutions) autoru: lūk, Latvijas spēļu pionieris.

Labdien,
centīšos pa kādiem brīvākiem brīžiem palasīties šeit sarakstīto, bet no malas tiešām izskatās kā vienkārša domubiedru grupa kura darbojas pasīvā režīmā. Tā teikt katrs par sevi, pasauli vada bagāti mērkaķi un mēs izvedīsim visus uz patiesības ceļa : )
Nezinu par kādu tikšanos šeit stāsti un vai es veicināju šo diskusiju ar kādu/kāda aizvainošanu, bet ļoti ceru ka nē, jo neatceros ka būtu ko aizvainojošu teicis par kādām spēļu izstrādātāju aktivitātēm : )
Soc.portālu spēles, ar kurām nodarbojamies mēs, ir cits bizness, kur jādomā par mārketingu, socializēšanu, aktuālo trendu izmantošanu, u.t.t. Izstrāde ir tikai maza daļa no visa, un kā jau te daži teikuši, ka dizains ir tik pat svarīgs kā tehniskais realizējums.

Mārtiņš Īviņš,
SIA "Brain Solutions"


PS
Jau gatavoju 37 līmeņa bruņas uzbrūkošo un nievājošo komentāru atvairīšanai :mrgreen:

elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#65 Post by elvman » 17 Jun 2011, 16:07

Nevis tu teici šos vārdus, bet cilvēks tos teica par tevi, ka tu esot aizsācis spēļu industriju Latvijā, ko , vismaz es, uztveru aizvainojumu mūsu komūnai. Ar tevi pašu tam īsti nav nekāda sakara.
Aizvainojums tāpēc, ka šis cilveks reprezentē vidējās masas domāšanu, ko mēs ar savām ilggadējām aktivitātēm nekādi neesam varējuši izmainīt. Tieši tāpēc ir tik gara diskusija par to, ko mēs darām nepareizi.
Beidz runāt, sāc darīt!

enHammer
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2011, 22:30

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#66 Post by enHammer » 09 Sep 2011, 16:20

Un kas tad ir LV spēļu pamatlicējs? Vakance bija brīva. :D Tāpat kā stāsts par Ziemassvētku eglītes dzimteni Rīgu - attapīgākie vietiņu ieņēma. Nav iemesla piktoties, vēl jo vairāk tāpēc, ka izskaitļot 100% pirmo LV spēli ir neiespējami, kaut vai tāpēc, ka jēdziens "spēle" ir izplūdis.
Drīzāk jāliek galvas un prasmes kopā un jāpadomā, kā situāciju mainīt par labu tam, lai devi būtu inteliģentāki (pieaugušāki) un tiem nebūtu gan jāsacer mūzika, gan jādiriģē, gan arī pašiem vijoles jāskandina un bungas jārībina, nerunājot par diska ierakstīšanu un stāvēšanu aiz letes. Zinu, ka LV ir neadekvāti maza un nabadzīga, lai tajā būtu šauru speciālistu pilns klāsts un liela nauda AAA projektiem, taču brīnumi nenotiek vienā dienā - tas ir process. Un galvenais šājā procesā būtu pārvarēt to LV populāro viensētnieciskumu, un, kaut vai tā paša Indago/BRSD gadījumā, nevis 10 cilvēki veidotu 7 spēles (idejas), bet gan 2-3. Man ir pārliecība, ka tad būs gan ejoša programma, gan pieņemama grafika; gluži kā Kovacs teica: labāk vienkāršāku, nekā nekādu.
Principā tēma tāda, ka draud topika hijacks. :)

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#67 Post by snake5 » 11 Sep 2011, 10:18

+1 par vakanci.

Viensētnieciskums radās tāpēc, ka komandu te reāli nav. Bet ja to nav, tādas sabīdīt no zila gaisa prasa izcilu producentu (lasi: laimes lāci). Tāpēc man šķiet, ka tāds uzskats, ka komandu veidošana te visu atrisinās, ir no mākoņiem pagrābts.

Manuprāt daudz veiksmīgāks variants būtu ļaut izstrādātājiem piedalīties gan savos projektos, gan par kaut kādu atalgojumu (pēc vienošanās) palīdzēt citiem. Pieņemsim, ka spēles autoram #1 vajag mūziku, viņš to ir izmeklējies pa visu internetu, neko sakarīgu neatrada. #1 tad aizsūta ziņu #2 (komponistam) un sarunā, ka par 10% no nopelnītās naudas summas savā īpašumā iegūs fona mūziku attiecīgajiem momentiem spēlē.
Pirms diskutējam par + un - šādai pakalpojumu piedāvāšanas sistēmai, iesaku vispirms padomāt, cik apmēram būtu cilvēku, kas gatavi to lietot. Šobrīd pašam diezgan grūti spriest par to, cik latvieši ērti jūtas ar naudas bīdīšanu, jo pretendēju uz #2 vietu.

P.S. Tā kā tūlīt paredzu kādu, kas ienāk un bļauj "un kas neļāva agrāk?", gribēju tikai piebilst, ka man pašam nav īsti skaidrs un arī interesē citu viedokļi šajā jautājumā. :)

elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#68 Post by elvman » 11 Sep 2011, 18:30

Tak procentus no ienākumiem piedāvā praktiski visi izstrādātāji, kas meklē palīdzību. Bet problēma ir tajā, ka es personīgi 99% no šeit veidotajiem projektiem ticu tikai tik daudz, ka tie būs interesanti, bet neģenerēs nekādus ienākumus t.i. tie ir bez biznesa plāna un vīzijas kā nopelnīt un procenti no ienākumiem būs apaļa nulle. Tieši tapēc jebkurš palīgs vienmēr gribēs sev naudu uzreiz un nekad nepiekritīs uz kaut kādiem procentiem. Līdz šim konkursi ir bijuši ar domu - izveido fun projektu un gan jau kādam patiks, bet laikam nākošos konkursus būtu jāsāk virzīt virzienā - izdomā kaut ko, kas varētu pelnīt. Tas pats pieminētais Garage48 un tamlīdzīgie arī ir vērsti uz to, ka radītais projekts būs pelnošs (tas, kas mums nekad nav bijis galvenais, bet turpmāk vajadzētu būt).
Beidz runāt, sāc darīt!

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#69 Post by snake5 » 11 Sep 2011, 19:46

Tak procentus no ienākumiem piedāvā praktiski visi izstrādātāji, kas meklē palīdzību.
Protams, tomēr piesaistot tieši konkursa dalībniekus tam varētu motivēt gan pakalpojuma piedāvātājus, gan saņēmējus padomāt par savas spēles iespēju uzvarēt. Attiecīgi ja citi izstrādātāji izvēlas naudu procentu vietā, vajadzētu būt lielākai motivācijai šo naudu arī atpelnīt.

Par pelnošiem projektiem gan piekrītu - izskatās, ka citādi konkursam nav iespējas pat notikt.

User avatar
bunkovsky
Posts: 23
Joined: 09 May 2011, 00:26

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#70 Post by bunkovsky » 12 Sep 2011, 02:54

Sākumā piereģistrējos ar domu postot bet tas pārvērtās par "Kādu laiciņu ik pa laikam palasīju forumu" :) Laikam beidzot jāsāk iesaistīties runās.

Par pamatlicējiem man liekas, ka varētu diskutēt dikti gari, jo ir "nekomerciālie" un "komerciālie" virzieni.
Ja ņemam no (more or less)underground, tad vēl sen-senos indago 2k5(?) laikos jau bīdīja geimus. kas bija diezgan spēlējami. gan šūteri uz salas, gan kvesti, kas zīmēti "drunkdrawing" stilā un visticamākais, ka kādi censoņi arī pirms tam mēģināja kko uzbīdīt - manuprāt tieši šos varētu uzskatīt par Latvijas spēļu sēklu aizmetņiem.

Bet ja komerciāli, tad īstenībā to derētu pat noskaidrot, jo tā kā LV ir pietiekami maza valstiņa, lai to nebūtu traģiski Sarežģīti izdarīt. Un varētu salīdzināt cik tālu esam aizkūlušies šobrīd kopēji skatoties.

Bet, manuprāt, šābrīža situācijā ir vairāk vai mazāk piekāst, kas bija pamatlicējs, ja atlikušie arī nebīda šo lauciņu. Paskatoties, kas tepat kaimiņos notiek - vnk amazing, visa geimdeveloperu komūna turās kopā, kruķī lietas un taisa nevis ikgadējus bet ikmēneša/ikpusmēneša pasācienus/sanācienus.
Pašam nesen sanāca vienā tādā geimdevu pasācienā somijā nejauši pamētāties apkārt. Bārā bija pārbāzts ar geimdeveloperiem gan no dažādiem vietējajiem Spēļu ražotājiem (Remedy, Rovio etc) gan interesentiem, gan cilvēkiem no tādām kompānijām kā nVidia(čaļi, kam HQ zvana tad ja kāda mistiska lieta, ko neviens nemāk jāatrisina) un es neteiktu, ka šis Ziemeļu kaimiņš ir tas lielākais iedzīvotāju ziņā (5mil iedzīvotāju) bet tur ir vnk amazing daudzums ar spēļu izstrādātājiem. Vienkārši viņi to dzen caur komūni IRL, nevis kautkur maģiskajā tīmeklī. :) Un mūsējie nav sliktāki, vienkārši ir iebremzējusi attīstība, dēļ pāris bezjēdzīgām muļķībām un dēļ kūtruma kautko uzsākt. Bet šobrīd vairāk kā daži no maniem draugiem mēģina kko aktīvāk sākt darīt ar spēlēm. Paši ar mēģinam kaučko kruķīt.

Īstenībā ir ļoti pozitīvi, ka šie Garage48 tipa pasākumi parādās arī pie mums, jo tā ir diezgan spēcīga atspēriena platforma tiem, kas vēlas kaut ko pamēģināt (nākošā notiks novembra sākumā, kā galvenais orgs teica. + šoreiz būs stingrāka atlase uz business guyiem, lai visādi dīvainie nemētājas apkārt). To saku pēc tā, kas pieredzēts. Un lietas notiek - notiek ātri. Vajag tikai kautko sākt darīt ar nedaudz lielāku mērķtiecību un neskatoties uz Latviju kā galējo mērķauditoriju. Iesaistiet investorus :D piķis pasaulē ir.
Mētājamies, alojam, veidojam.

Post Reply

Return to “Pļāpātuve / Offtopic”