Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

Gribi par to parunāt? Vienīgā vieta, kur drīkst runāt ne tikai par spēlēm
Post Reply
Message
Author
elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#1 Post by elvman » 09 Apr 2011, 21:00

Vakar no kāda diezgan nopietna cilvēka dzirdēju diezgan aizvainojošus vārdus pēc tikšanās ar Fermas (SIA Brain solutions) autoru: lūk, Latvijas spēļu pionieris. Aizvainojoši vārdi tāpēc, ka mēs te cepamies, taisām visādus gamedev konkursus, kurus visi ignorē, un paši radam paliekošas vērtības (Pahris, Paradīzes Sala un vēl, un vēl), bet cilvēki tik un tā Fermu uzskata par kaut ko grandiozu un pirmo, kas Latvijā radīts.
Protams, uzreiz ir iemesli, kāpēc līdz šādai situācijai tas viss ir nonācis:
1. Līdz šim spēles nenesa naudu, līdz ar to nevienam nav bijusi interese par to, ko mēs savā bariņā (ko saucam par LV gamedevu komūnu) darām;
2. Mūsu komūna ir diezgan konservatīva un ignorē sociālo spēļu esamību, tāpēc neviens no mums nebija pirmais šajā lauciņā (draugiem.lv spēlēm bija pieejams arī pirms Fermas);
3. Mums katastrofāli trūkst cilvēku, finanšu utt. kas mūs varētu reklamēt, finansēt to, ko mēs daram, līdz ar to par mums neviens nezina, neinteresējas. Ja zina, tad ignorē, jo uzskata mūs par nevienam nevajadzīgu padarīšanu.

Kas grib, var izteikties, kas grib var ignorēt šo threadu. Man vienkārši uznāca neliela dusma, tāpēc izgāzu to tur, kur likās, ka ir atbilstošākā vieta - šeit.
Beidz runāt, sāc darīt!

Andza
Posts: 12
Joined: 15 Dec 2010, 11:29

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#2 Post by Andza » 10 Apr 2011, 01:16

Nu tas gluži nav korekti. Ferma ir tāds pats klons, kā Āfrika, un Āfrika bija senāk. Tad jau tās autoram Slaviņam pienāktos šis tituls, kā sociālo spēļu pamatlicējam.

elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#3 Post by elvman » 10 Apr 2011, 05:17

Ah jā, par Slaviņu biju aizmirsis. Bet tas nemaina faktu, ka cilvēki neredz jēgu no Indago, BRSD, MiniGC, bet redz jēgu visādos Garage48, no kura rezultāti ir daudz sliktāki. Ok, Garage48 apakšā ir Samsung, bet kāpēc Indago apakšā nevarētu būt Sony. Es maz jēdzu no marketinga, bet varbūt kādam ir idejas, kas būtu jādara, lai mūs neuzskatītu par freakiem, kas savā starpā apmainās ar jociņiem source koda formātā.
Beidz runāt, sāc darīt!

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#4 Post by snake5 » 10 Apr 2011, 07:45

bet varbūt kādam ir idejas
1. Vajag atdzīvināt čatu un brainstorm'ot - ja mums nav ideju, varbūt kādam citam ir.
2. Tutoriāļi - ja neuztaisīsim kaut ko prezentējamu, nebūs jēgas prezentēt. Viena cilvēka armijas tipa gamedevi nevar visu izdarīt perfekti, tāpēc kaut kādā mērā un veidā dažas problēmas būtu veselīgi nomest no pleciem.
Bet tas nemaina faktu, ka cilvēki neredz jēgu no Indago, BRSD, MiniGC, bet redz jēgu visādos Garage48, no kura rezultāti ir daudz sliktāki.
Par kaut ko līdzīgu btw (ēnu dienas spamu laikam) jau reiz izteicos blogā. Situācija ir tiešām diezgan dīvaina - cilvēkiem vairāk patīk spīdīgi sūdi nekā nenopulēts kārtīga darba rezultāts. To varētu salabot, ja kaut kādā mērā adoptētu vienu lietu no sociālajām spēlēm, no kuras ir kaut kādā mērā vērts mācīties - grafisko pusi.
bet cilvēki tik un tā Fermu uzskata par kaut ko grandiozu un pirmo, kas Latvijā radīts.
Tas arī ir bijis viens no iemesliem nepatikai pret sociālajām spēlēm (ne lielākais un ne pamatotākais gan, bet bija) - cilvēki paskatās uz tām un sauc tās par spēlēm (ne vienmēr arī piestāv tāds nosaukums). Un īstas spēles neievēro.

User avatar
vecais_dumais_laacis
Guru
Guru
Posts: 109
Joined: 06 Dec 2010, 18:48
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#5 Post by vecais_dumais_laacis » 10 Apr 2011, 11:03

snake5 wrote:Situācija ir tiešām diezgan dīvaina - cilvēkiem vairāk patīk spīdīgi sūdi nekā nenopulēts kārtīga darba rezultāts
muahahaha

protams
cilveekiem vajadzeetu patikt speelei, kura ir veidota ar autorapraat superiigu enginu - tas nekas ka izskataas peec suuda un gljuchii.
un nevajadzeetu patikt speelei, kuraa nav hardcore sizheta un kods izstaas kaa no miskastes izvilkts.

te izstaas kaadai lielai daljai nedalec vienkaarshas patiesiibas.

to vai speelei ir panaakumi vai nav nosaka speeleetaaji nevis autori.
lielaakaa dalja cilveeku tomeer nav mezhoniigi giiki kurus kluchains kokains cilveecinsh (kursh jaavada ar kaadiem 20 taustinjiem ) piesaista vairaak kaa nopuleeta grafika, vienkaarshs sizhets un point and click.

ja tu teemee uz geeku meerkjauditoriju tad atmet nost lielaako dalju cilveeku un neieklausies vinju viedoklii.

ja tu gribi in general lielu auditoriju savai speelei - pasties apkaart un papeeti ko tad iisti cilveeki visvairaak speelee. pielaagojies vinju speeles paradumiem un veelmeem
...un ja bites buutu laachi...

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#6 Post by snake5 » 10 Apr 2011, 12:25

Es nerunāju par tādām spēlēm.
lielaakaa dalja cilveeku tomeer nav mezhoniigi giiki kurus kluchains kokains cilveecinsh (kursh jaavada ar kaadiem 20 taustinjiem ) piesaista vairaak kaa nopuleeta grafika, vienkaarshs sizhets un point and click.
Kuri projekti ar to bija domāti? Neviens no konkursu uzvarētāju projektiem prātā nenāca... :D

elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#7 Post by elvman » 10 Apr 2011, 18:54

Es varu derēt, ka 90% no mums varētu uztaisīt tādu sūda Fermu. Vēl pus gadu atpakaļ nedēļas laikā divatā uzbliezām vienu primitīvāku fermas spēli vienai reklāmas kampaņai.
Bet šobrīd nav jautājums par to, ko mēs taisam, cik daudz cilvēkiem tas patīk utt. Jautājums ir: mēs esam tehniski daudz advancētāki par vairākumu speciālistu Latvijā (to var redzēt mūsu GameDev konkursos), bet mēs neesam populāri. Ja kāds nosponsorētu kādu no Indago projektiem (kaut vai tas pats Samsung), viņš savu piķi būtu ieguldījis 10x vērtīgāk, kā sponsorējot tādu Garage48.
Tātad jautājums ir: ko mēs daram nepareizi? Kāpēc cilvekiem liekas, ka kaut kāds primitīvs tanku projekts ir pelnījis lielāku balvu, kā, piemēram, Paradīzes Sala (kas pirmajā Indago balvā nesaņēma pat 100ls)?
PS. Un nesakiet, ka neesmu meklējis sponsorus daudzos lielos IT uzņēmumos un neesmu rakstījis n-tās preses relīzes (pārsvarā visas arī tika publicētas).
Beidz runāt, sāc darīt!

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#8 Post by snake5 » 10 Apr 2011, 20:00

Tātad jautājums ir: ko mēs daram nepareizi?
1) Tiek lietotas nepareizās tehnoloģijas un mūsdienām neatbilstošs grafiskais noformējums.
Gan jau Samsung naudu atpelna ar reklāmu - tā kā Indago pārsvarā viss tiek veidots priekš Windows PC, ne visiem datoriem caur Flash, grūtāk ir izplatīt spēles, citiem izmēģināt un tādos veidos padarīt konkursu populārāku. It īpaši, ja vēl kādam kaut kas neaiziet ar pirmo reizi...
2) Vēl mazāka ir vēlēšanās to darīt tad, ja pēc pirmā skata nešķiet, ka patiks spēle. Neteiktu, ka Paradīzes sala priekš sava laika slikti izskatījās, bet priekš mūsdienām pat tādai būtu nepieciešami dažādi uzlabojumi, lai tiktu līdz normālam līmenim.
Kāpēc cilvekiem liekas
3) Varbūt pastāv iespēja, ka neliekas, tikai mēs nebļaujam pietiekami skaļi internetā...
4) Pusgads projekta izstrādei - tajā laikā lielai daļai pazudīs vēlēšanās sekot.
5) Konkursa lapas saturs mainās retāk kā lielākā daļa blogu. - neatkarīgi no tā, kāds ir progress, tas vienmēr izskatās mazs.
6) Reālā laika konkurences trūkums - Indago visus pa vietām var nolikt gandrīz vai sākumā (atceros, ka daudzi diezgan precīzi paredzēja 2007. gada rezultātus), kā rezultātā sekot nav aizraujoši - 2x jāiegriežas lapā, lai savāktu spēles (pirms un pēc testēšanas laika), un ar to pietiek.
7) Teksts > Attēli > Video. Tajās reizēs, kad parādās kaut kas jauns, tas parasti ir teksta kalna izskatā. Neteiktu, ka nebūtu interesanti lasīt, bet izskatās, ka interesanti ir tikai dalībniekiem. Kamēr svarīgi ir, lai tikai pašiem būtu labi, ar to pietiek. Fermeriem vajag kaut ko spīdīgāku.
8) Kur pazuda visi tie, kas tik aktīvi kustējās ap 07tā gada Indago?

P.S. Samsung vispār patika tā konkursa rezultāti? T.i. viņi būtu gatavi nākošajā gadā (vai ātrāk) tādu pasākumu atkal sponsorēt?

User avatar
vecais_dumais_laacis
Guru
Guru
Posts: 109
Joined: 06 Dec 2010, 18:48
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#9 Post by vecais_dumais_laacis » 10 Apr 2011, 20:50

elvman wrote:Jautājums ir: mēs esam tehniski daudz advancētāki par vairākumu speciālistu Latvijā (to var redzēt mūsu GameDev konkursos), bet mēs neesam populāri.
http://www.ehow.com/how_2222320_become- ... -days.html
1 - Stop talking and start listening. To be popular, you need to focus on others rather than focusing on yourself.
5 - Have a positive attitude. Go one week without complaining and you should be more popular by Friday.
ko tu gribi? lai tevi uz ielas atpaziist un prasa autograafus? :D

easy - ja tu nerazho populaarus produktus tad tu arii nebuusi populaars

hotelis gan bija populaars - par ko raudaat?

un muusu gamedev konkuros var redzeet 10-20 gadus atpalikushu grafiku un drausmiigus sizhetus nemaz nerunaajot par tehnisko izpildiijumu - taa ir taa lieta ar ko kljuut populaaram? savaa pulcinjaa maybe.
...un ja bites buutu laachi...

User avatar
vecais_dumais_laacis
Guru
Guru
Posts: 109
Joined: 06 Dec 2010, 18:48
Contact:

Re: Ferma - Latvijas spēļu pamatlicējs?

#10 Post by vecais_dumais_laacis » 10 Apr 2011, 20:54

snake5 wrote:Kuri projekti ar to bija domāti? Neviens no konkursu uzvarētāju projektiem prātā nenāca... :D
kuri projekti tev naak praataa no sheit uztaisiitajiem kurus vareetu speeleet maximas paardeveeja, sia pam pa ram graamatvede un metinaataajs kolja?
man taa uz sitiena tikai viens - gigas veidotais puzzle park.

ir jaasaprot kaadai meerkjauditorijai tu veido savus produktus un tad attieciigi raudaashana par to, ka cilveeki aarpus meerkjauditorijas tevi nesaprot, atkritiis automaatiski - jo tas produkts nav paredzeets vinjiem.
...un ja bites buutu laachi...

Post Reply

Return to “Pļāpātuve / Offtopic”