Aplikācijas izveide soctīklam

Gribi par to parunāt? Vienīgā vieta, kur drīkst runāt ne tikai par spēlēm
Message
Author
enHammer
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2011, 22:30

Aplikācijas izveide soctīklam

#1 Post by enHammer » 06 Sep 2011, 23:34

Radās naivs jautājums par to, kas nepieciešams, lai izveidotu aplikāciju, piemēram, Facebook'am (FB). Esmu dizaina dokumenta sarakstīšanas procesā nonācis pie tehniskas dabas jautājumiem un tāpēc radusies gūzma jautājumu.
Pats no programmēšanas jēdzu pamaz, taču no tā, ko pats esmu saošņājis, ir tapis skaidrs, ka bez servera dzelžiem (vai diska vietas īres), vēl nepieciešami vismaz datubāze un klients, ar kuru lietotājs datubāzi biksta. Kādas valodas tur būtu jāzin programmētājam?
Nav skaidrs par FB API grafikas iespējām, jo pagaidām redzētais aprobežojas ar Flash'u, tātad 2D. Vai ir kādas iespējas FB spēlējamās spēlēs/appos realizēt kaut kādu 3D? Ir dzirdēts, ka Flash'ā šis tas 3D esot iespējams, taču cik sarežģīta tāda padarīšana var būt? No šī faktiski atkarīgs gan klienta tehniskais risinājums, gan grafikas izveides metodes, un pat pamatjautājums vai iespējams tādu radījumu piesaistīt arī FB.
Arī paša Flasha iespējas neskaidras līdz galam vismaz vienā jautājumā - zoomošanās, ja pieņemam, ka kopbildi veido sīku dažādu "spraitu" gūzma. Bildes piemērs varētu būt šāds: pilsētas kopaina skatoties 45 grādu leņķī virs zemes plaknes, ar iespēju piezūmoties pie katras no ēkām un attiecīgi atzūmoties arī - tātad potenciāli pastāv iespēja, ka tuvāk stāvošie objekti aizsedz tālāk stāvošos.
Vai kaut kas ir dzirdēts/redzēts par Unity3D izmantošanu soctīklos? Vai ir alternatīvas 3D atainošanai Interneta pārlūkos?
Ja prātā nāk kādi konkrēti piemēri, kuri varētu ilustrēt atbildes labāk par vārdiem, tad plz nosauciet urļus vai vismaz spēļu/appu nosaukumus.
Jau iepriekš paldies,
H

elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Aplikācijas izveide soctīklam

#2 Post by elvman » 07 Sep 2011, 00:39

Lai izveidotu aplikāciju ej uz: https://developers.facebook.com/apps un spied "Create New App".
Aplikācija tiek rādīta Facebook, bet reāli tā atrodas uz tava servera (tiek attēlota kā iframe). Tehnoloģiju vari izmantot pilnīgi jebkuru, bet jārēķinas, ka tikai Flash ir uz 99% lietotāju datoriem, pārējie plugini (Unity3D) nebūs tik populāri, līdz ar to tava spēle nebūs pieejama lielai daļai spēlētāju. Bet izdarīt to protams var, ir arī Facebook spēles, kas veidotas ar Unity3D (piemēri - http://fbindie.posterous.com/3-facebook ... in-unity3d).

Par 3D iekš Flash - nu jau diezgan ilgu laiku testēšanas stadijā ir Molehill (kas būs iekš Flash 11). Bet rēķinies, ka Flash 11 pēc izlaišanas vēl pāris gadus nebūs pietiekami populārs, lai uz tā veidotu spēli.
Tā pat arī lēnām nāk HTML5 ar savu Canvas3d supportu (3D renderēšana izmantojot JavaScript). Bet arī tas vēl tuvākajā laikā nebūs populārs.
Vēl protams pastāv iespēja renderēt 3D software režīmā (ar to pašu Flash), bet nu vairāk par pāris low-poly objektiem uz ekrāna vidusmēra dators nepavilks.

Ja gribi 45 grādu leņķi, tad visticamāk tu domā izometriju (info šeit - http://en.wikipedia.org/wiki/Isometry), kas ir lielākajā daļā Facebook spēļu.

Bet nu no pieredzes tomēr varu teikt, ka 3D sociālo spēļu mērķauditorija tomēr ir daudz šaurāka kā 2D, taka šajā lauciņā tomēr ieteiktu palikt pie tā paša vecā labā 2D.
Beidz runāt, sāc darīt!

AnetiX
Posts: 107
Joined: 07 Dec 2010, 19:00
Location: online
Contact:

Re: Aplikācijas izveide soctīklam

#3 Post by AnetiX » 07 Sep 2011, 10:52

Ja ir tik maza pieredze, ieteiktu atmest ar roku 3D videi, kur nu vēl web'ā.

enHammer
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2011, 22:30

Re: Aplikācijas izveide soctīklam

#4 Post by enHammer » 07 Sep 2011, 14:27

Elvman: Super! Paldies par to linku uz Unity spēlēm - dinozauru slaktiņu pat paspēlēju. Vizuāli izskatījās, ka šamais būtu piemērots iecerētā projekta realizēšanai (izrādās kaut kad sen atpakaļ būšu sev uzinstalējis Unity Web Player, tāpēc neizdevās aplauzieties, ka uzreiz netieku pie gribētā). Tevis minētais Flasha arguments neapšaubāmi ir spēcīgs.
Flash risinājums bija arī kā pirmā iecere, taču attīstot ideju un paskatot izometriskās spēlītes saskatīju grūtības realizēt tajās nelīdzenu reljefu: atgriežoties pie piemēra ar pilsētu, no viena kameras leņķa (pieņemot, ka tā ir fiksēta izometrija un perspektīves tur nav) nebūtu iespējams redzēt ēku, kas atrodas kāda augstāka paugura tālākajā nogāzē, jo sevišķi tad, ja paugura virsotnē uzcelts debesskrāpis, kas ieraugāmo ēku aizsedz. Šādas problēmas risinājums būtu reljefs, kuru var grozīt 3D, un zūmošanās tad ir komplektācijā - līdz ar to arī lielāka lietotāju vizuālās pieredzes bagāža. Bet varbūt Flashā tādas lietas jau kāds ir atrisinājis? Vai nāk prātā kāds piemērs? Iespējams, ka tiešām viss jādarina Flashā un no reljefa jāatsakās. :(

AnetiX: Ak, nē! Ar pieredzi 3D viss ir vairāk kā štokos, jautājums tik par tehnisko realizāciju webam un tehnoloģijas uzliktajiem ierobežojumiem. Piemēram, nav līdz galam skaidrības, vai tajā pašā Unity3D ir iespējams dinamiski ielādēt/izlādēt kontentu, pēc analoģijas, kā tas ir ar GoogleEarth, kad, zūmojoties klāt kādai no lokācijām, ielādējas arvien augstākas izšķirtspējas bilde (sava veida LOD); un vai tas pats dinamisms tur darbotos ne tikai ar spraitiem/tekstūrām, bet arī ar 3D modeļiem. Pēc saskares ar dažādiem verķiem (http://zoomquilt2.madmindworx.com/zoomquilt2.swf) un ar FB spēlēm, kurās useru avatāru bildes ielādējas pakāpeniski, spriežu, ka Flashā, pēc tādas pat analoģijas darbotos arī kāda specifiska spraita(u) uploads/dzēšana.

e-remit
Posts: 5
Joined: 09 Jun 2011, 22:16

Re: Aplikācijas izveide soctīklam

#5 Post by e-remit » 07 Sep 2011, 14:53

Flash 3D ir jau gatavas dažādas 3D un izometriskās bibliotēkas. Iečolē kaut vai http://alternativaplatform.com/en/alternativa3d/.

viestards
Posts: 14
Joined: 11 Dec 2010, 15:55

Re: Aplikācijas izveide soctīklam

#6 Post by viestards » 07 Sep 2011, 15:47

Unity 3D ir pilnvērtīgs 3D engine un LOD tur ir, tik nezinu vai tam nevajag Pro versiju
dinamiski ielādēt/izmest objektus var gandrīz jebkurā aplikācijā.

Reku labākās un zināmākās Unity 3D aplikācijas, ko patreiz esmu atradis:
http://apps.facebook.com/kingsbountylegions/
http://solarsystem.nasa.gov/eyes/

Padomā tikai vai tiešām tev vajag ūber grafiku un iespējas casual (ko cilvēki parasti sagaida no Facebook) spēlei. Grafika cilvēkus visbiežāk interesē tikai AAA spēlēs
Tai pašai Kings Bounty cilvēki sūdzas, ka pat ar spēcīgiem datoriem nav labākā performance, un kas notiks, ja cilvēks gribēs ar biroja datoru pieslēgties tavai spēlei.
Varbūt labāk uztaisīt vienkāršāk un koncentrēties un interesantu gameplay un art style. Es, piemēram, zoom vai rotate funkciju izmantoju ļoti reti.

enHammer
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2011, 22:30

Re: Aplikācijas izveide soctīklam

#7 Post by enHammer » 09 Sep 2011, 02:03

e-remit: šis ir ko vērts! pārāk dziļi nespēju iedziļināties, tomēr, spriežot pēc viņu mājas lapā redzamajiem tekstiem, tas ir tieši, kas vajadzīgs - pat likās pārāk labi, lai būtu īstenība. Ievērtēju no turienes linku uz dažādu 3D enginu testu dedzinot žurkas - Alternativa3D uz šī laptopa (Core2Duo 2Ghz + GF9500M GS) uzrādīja visaugstāko rezultātu - 60fps, kamēr visi pārējie zem 25fps. Tiesa, tā MAX Racer visšvakākā versija gan neizspieda vairāk par 2-3fps. Skaidrs, ka MAX Racerī bija salīdzinoši liels kvantums ar poligoniem, taču neticu, ka to bija vairāk par 1Mi, kas ir 1/3 no solītajiem (..can draw..) 3Mi. Vai tekstūras, caurspīdība un pāris feikie reflekši varētu tik dramatiski sabremzēt bildi?

viestards: hā.. jā, ierīces labās, taču King's Bounty manai acij izskatās pēc 2D.
EDIT: jā tiešām ir 3D, taču tas ir tik.. nemanāms - tikai personāžu animācijas, bez kurām mierīgi varētu iztikt atceroties kaut vai klasiku - FALLOUT.
Kaut kur lasīju, ka Unity, protams, var izmantot arī 2D aplikācijām, taču KB gadījumā šamā izmantošanai pagaidām neesmu vēl ieraudzījis attaisnojumu. Turpat jocīgi arī tas, ka tāds spraitisks pasākums tā noslogo datoru. Uz aci izskatījās, ka 3D grafika iekš Unity dinozauru slaktētājā radīja mazāku noslodzi un bija ar visai ciešamu fpsu. Dīvaini, ka spēlējot šo pašu no Facebook mazākā rezolūcijā, fps bija jūtami zemāks. Attiecībā uz iecerēto projektu: tieši tāpēc jau šie visi jautājumi, lai saprastu par to "art style", kā arī, cik dārga var sanākt stila papildināšana ar jauniem elementiem, pieņemot, ka to var būt liels daudzums. Un vai Tevis minētais NASAs rīks būtu kaut uz pusi tik informatīvs/iespaidīgs, ja tam atņemtu zoom un rotate funkciju? :) Es bez šīm funkcijām no sākuma nemaz nesapratu ko man tur rāda, neraugoties uz to, ka materiāls bija visai vienkāršs.

Ja tagad noskaidrojās, ka kaut kāds 3D iespējams arī Flashā, tad vai ir kādi templeiti/metodes/utiļi/tutoriāļi, ar kuriem, bez pārāk lielām programmēšanas zināšanām būtu iespējams notestēt, piemēram, dažādus 3D modeļus, un vai tehniski iespējams uz reljefa izvietot 1000 unikālas ēkas ar, nu, kaut vai 20fps? Un kā tehniski notestēt, vai varētu darboties kaut kas līdzīgs LODam - kamerai pietuvojoties tuvāk spraitu grupai, tie tiek aizvietoti ar ģeometriju vai augstākas rezolūcijas spraitiem.. Kāds no jums ar tādiem eksperimentiem varbūt jau ir nodarbojies?
Last edited by enHammer on 15 Sep 2011, 10:52, edited 1 time in total.

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Aplikācijas izveide soctīklam

#8 Post by snake5 » 09 Sep 2011, 09:04

Flashā darbosies tas pats, kas citās spēlēs (protams, ar ātruma ierobežojumiem) - pēc apskatītajiem demo neredzu iemeslu domāt citādāk.

enHammer
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2011, 22:30

Re: Aplikācijas izveide soctīklam

#9 Post by enHammer » 15 Sep 2011, 11:11

Vai foruma iemītnieku vidū ir kāds, kuram būtu pa spēkam vai pat ir praktiska pieredze tīkla aplikāciju veidošanā? kā sapratu pēc visa lasītā, tad pilnai laimei būtu jābūt servera DB (*sql?), lietotāja klientam (droši vien Flash'ā) un administrēšanas klientam (Html/Flash/Java?).
Ir vēlme pārrunāt konkrētākas lietas, lai varētu saprast laikus un izmaksas tādam pasākumam, un tālāko realizācijas gaitu.

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: Aplikācijas izveide soctīklam

#10 Post by bubu » 15 Sep 2011, 11:55

Esmu pārliecināts, ka foruma iemītnieku vidū ir vairāki tādi, kuriem tas ir pa spēkam. Jautājums ir - cik maksā viņu laiks (kurš, kā vienmēr, ir maz un dārgs).

Post Reply

Return to “Pļāpātuve / Offtopic”