Spēles tematikas tips

Spēles jāveido kā

Klons noteiktai spēlei (Pac man, Mario, Tetris, Ferma...)
11
48%
Tematisks projekts (ziemassvētki, sarkani ziloņi, nāve...)
6
26%
Žanrs (RPG, FPS, RTS, Arcade ...)
2
9%
Pilnīgi brīvs
4
17%
Cits variants (komentāros)
0
No votes
 
Total votes: 23

Message
Author
User avatar
janiksxxl
Posts: 34
Joined: 06 Dec 2010, 22:48
Location: Latvia,Rēzekne
Contact:

Re: Spēles tematikas tips

#31 Post by janiksxxl » 04 Jan 2012, 00:16

Nu es sapratu ka vieni taisa pac man klonu. Emm otri, kautko kaut kādā tematikā, nu vēl nezinu. Pagaidām laikam brīvā. Es personīgi taisīšu savā stilā abus apvienojot. Pati spēle un starp galveno procesu būs mazi pac maniski līmenīši. Nu kaut kas uz pazemes katakombām. A tā spriežam visādas lietas par to cik visi neko nevar, neko neprot un nu apmēram tā laikam. Cenšos neiedziļināties pārāk, citādi nekāds lielais prieks nebūs no konkursa. :D
1) Pilna izspēlējama spēle, nevis kaut kadi nepabeigti demo varianti
2) Skaista/acij patīkama grafika
3) Spēlei jāstrādā nevainojami
4) Spēleij jābūt interesantai un aizraujošai. Tas protams vairāk jau attiecas uz jūsu vēlmi radīt, ko orģinālu. Lai gan visticamāk, ka ari tāda pacman var ieviest ko interesantu, kas piesaistītu spēlētāju spēlai ilgāku laiku.
Ko tas nozīmē?

Spēle nospied pogu.
Beidzas 5 reizes nospiežot pogu. 1 done.
Ļoti smuks background (nosperts google) un poga spid on mouseover/leave. 2.done.
Nu nevajadzētu būt problēmu atkarīgs no vides kurā taisa. 3. done (drīzāk c++ vai web jo jāiet uz win, linux, mac uc kur es gribu lai iet nevainojami)
ļoti oriģināli, neesu tādu nekur manījis. pietam paradās uz pogas interesanti teksti, poga bēg etc. (audio, fonti nosperti kkur 4) done

Var saņemt pirmo vietu, vai arītomēr definēsi savus punktus pareizi?
Esmu atgriezies atpakaļ, vēl trakāks kā iepriekš! G.A.K.U.E.N. līdz galam!

User avatar
Arrovs
Posts: 107
Joined: 09 Dec 2010, 18:09
Location: Saldus-Jelgava

Re: Spēles tematikas tips

#32 Post by Arrovs » 04 Jan 2012, 06:45

tik ātri sabirušas atbildes.
Arrovs vēl joprojām dzīvs.

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Spēles tematikas tips

#33 Post by snake5 » 04 Jan 2012, 07:45

4) Spēleij jābūt interesantai un aizraujošai.
Apstājamies tepat. Man, piemēram, spēļu kloni nekad nav īpaši interesējuši. Arī t.s. klasika neinteresē. Pacman'a jēgā vispār iebraukt nespēju. Attiecīgi pēc maniem standartiem, ortodoksie kloni par interesantumu un aizraujošumu dabūtu apaļu nulli. Šeit tāpēc seko jautājums: no kurienes rauts, ka tavi standarti labāki par maniem (var aizvietot "tavs" un "mans" ar jebko)?
Tā kā geimeri arī nespēlē regulāri tādas spēles, kas liek tev domāt, ka uztaisot "kvalitatīvu klonu", kādam tāds interesēs?

Mani visvairāk interesē tieši savstarpējā mijiedarbība starp spēles objektiem. Konkrēti pacman'ā nav nekādas (neatkarīgi no tā, ko wannabe game designeri cenšas ieskaidrot) - ja spoks saduras ar pacmanu, spēle apstājas.
Viens no labākajiem piemēriem mijiedarbībai ir MGS sērija. Lai ko tikai spēlētājs neizdomātu, lielai daļai šādu darbību būs interesants efekts - nekas spēlē nav ielikts tikai tāpēc, lai pildītu pamatfunkcijas. To es sauktu par kvalitāti. Bet lai šādu kvalitāti sasniegtu, bez AAA studijas iztikt nav iespējams. Attiecīgi indie varētu kaut ko šādu izveidot tikai upurējot daļu no visa pārējā (grafiku, skaņu..), sākot ar muļķīgo ierobežojumu par klona veidošanu.

User avatar
douche
Posts: 33
Joined: 03 Jan 2011, 01:30

Re: Spēles tematikas tips

#34 Post by douche » 04 Jan 2012, 08:57

Es kopumā piekrītu snake5.
Es neredzu kā tava recepte - pacman klonu taisīšana - translējas uz kvalitatīvu/interesantu un aizraujošu spēļu izveidi vairāk nekā tur teiksim tematiskās spēles (kas ir mazāk ierobežojošas), drīzāk jau uz pabeigtāku spēļu izveidi gan.

Taču tas pat īsti vairs nav svarīgi, jo diezgan skaidri un ar vairākumu ir redzams balsojuma rezultāts. Pacman clone it is!
Pacmanu jau var "uzklonēt" tā, ka no orģināla tur pāri palikušas tikai pāris geimpleja idejas un tas galvenais ievirziens.

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: Spēles tematikas tips

#35 Post by bubu » 04 Jan 2012, 10:50

douche - tātad labāk taisīt ir puspabeigtas un nepabeigtas spēles, nevis pabeigtas un kārtīgas? Tavurpāt iesācējs-geimdevs ko ticamāk pabeigs - vienkāršu pakmani, vai ārprātīgu un neizstrādātu ideju īsā laika posmā?
snake5 wrote:Mani visvairāk interesē tieši savstarpējā mijiedarbība starp spēles objektiem. Konkrēti pacman'ā nav nekādas (neatkarīgi no tā, ko wannabe game designeri cenšas ieskaidrot) - ja spoks saduras ar pacmanu, spēle apstājas.
Ui, pakmanā taču ir tik liela mijiedarbība! Tur taču tik speciāls AI tika taisīs:
http://home.comcast.net/~jpittman2/pacm ... ssier.html
Slikti, ka klasiku nenovērtē... Vēsture ir jāzin, it īpaši savā nozarē.
Viens no labākajiem piemēriem mijiedarbībai ir MGS sērija.
Tu tik ar savu MGS un MGS tikai apkārt... Tev nepatīk pakmaņi un citas tādas spēles, citiem (un man) nepatīk MGS. Kuram "taisnība"? Nevienam. Katrama patīk savas lietas, un tas nenozīmē, ka citas lietas ir sliktas. Nevajag kulties uz vietas vienās dzirnavās, vajag paskatīties ārā cik pasaule ir plaša!

User avatar
douche
Posts: 33
Joined: 03 Jan 2011, 01:30

Re: Spēles tematikas tips

#36 Post by douche » 04 Jan 2012, 11:31

bubu wrote:douche - tātad labāk taisīt ir puspabeigtas un nepabeigtas spēles, nevis pabeigtas un kārtīgas? Tavurpāt iesācējs-geimdevs ko ticamāk pabeigs - vienkāršu pakmani, vai ārprātīgu un neizstrādātu ideju īsā laika posmā?
Dabīgi, ka, taisot kkādus pekmaņa, tetra klonus, completion rate būs lielāks. Taču nekur manis teiktajā nav implied, ka jātaisa puspabeigtas/nepabeigtas tematiskās spēles. Turklāt, kārtīgums un kvalitāte tiešā veidā no pabeigtuma uzreiz neizriet.

Man liekas, ka miniGC savos rezultātos kinda apsteidza indago nevis tāpēc, ka taisīja klonus (jaungada/zsvētku miniGC ir bijuši tematiski), bet tāpēc, ka termiņš bija, ja nemaldos, nedēļa un tad vienkārši nevar atļauties tur plānot visādus MMORPGus un jaunos kanterstraikus taisīt.

Iesācējs gamedevs? Kopš kura laika miniGC ir domāts iesācējiem?

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Spēles tematikas tips

#37 Post by snake5 » 04 Jan 2012, 11:42

Katrama patīk savas lietas, un tas nenozīmē, ka citas lietas ir sliktas.
My point exactly.
Es, atšķirībā no Pacman klona uzspiešanas, piedāvāju brīvu izvēli.

User avatar
janiksxxl
Posts: 34
Joined: 06 Dec 2010, 22:48
Location: Latvia,Rēzekne
Contact:

Re: Spēles tematikas tips

#38 Post by janiksxxl » 04 Jan 2012, 12:09

Tāds drusku offtopic...bet kāpēc jaunais geimdevs nevar pats izvēlēties veidot klonu. To taču neviens neaizliedz. Lai gan īstenībā zinu kāpēc, jo neizvēlēsies. Pats tur esmu bijis. Diez vai ar uzspiesšanu gan to varēs iemācīt...
Otrs solis lai uzlabotu dzīvi, derētu vārdu klons aizstāt ar kādu citu :D tas kaut kāds super keywords te. Drīz varēs geimdeva forumu rankos lv atrast pirmo pec keyworda - klons. Visai glaimojoši.

Es laikam sabaidīju Albertu ar savu jautājumu. Ko es gribēju no tava standarta bij apmēram tā:
1) Spēle ar sākumu (kāpēc), procesu (kā) un beigām (kā tas beidzās un ko es ieguvu). No sākuma līdz beigām var nonākt neatkarīgi no spēlētāja prasmes līmeņa. Spēle ir spēlējama vismaz 30 min neatkarīgi no spēlētāja prasmes. Ļauj saglabāt un atsākt procesu...etc
2) Satur grafisko un muzikālo noformējumu, kas nepārkāpj autortiesības. Muzikālais noformējums uzskatāms kā pluss. Tekstūrām/ elementiem jāatbalsta izšķirtspēja līdz 720p ja aplikācija palaista pilnekrāna režīmā. Vienas spēles elementiem jāatbalsta viens konsekvents stils... Nu izskata definīcija ilgi jādomā kas standartizējams.
3) Jādarbojas stabili bez kritiskām kļūdām uz windows. Citas platformas uzskatāmas par plusu. Spēlei ir vienkārši jāinstalējas un pašai jāpieinstalē atbilstošās atkarības. Spēles procesam jādarbojas bez loģiskajām kļūdām. Ir jābūt skaidrai vadības shēmai...
4) nu šis punkts nav iekļaujams nekādos standartos, jo ir personisks. Bet jā Inovācijas lielums. Cik labi ietverta bāzes spēles ideja.

Nu apmēram tādu sarakstu es gribēju izspiest. Tikai plašāku, nevis īsas personīgi interpretējamas un nespecifiskas frāzes. Nu mans saraksts ar lielākoties vēl pamatīgi karājas mākoņos šai ziņā. Bet lietas ko var izmērīt nesubjektīvi.
Esmu atgriezies atpakaļ, vēl trakāks kā iepriekš! G.A.K.U.E.N. līdz galam!

albertsmuktupavels
Posts: 54
Joined: 07 Dec 2010, 12:45

Re: Spēles tematikas tips

#39 Post by albertsmuktupavels » 04 Jan 2012, 12:53

Eh, un joprojām turpinās tikai diskusijas. Izskatās, ka snake joprojām uzskata ka pacmans ir kaut kas apkaunojošs viņa augstajam līmenim/profesionalitātei. :P :D Kāds piedalās, ko dara? Balsojums arī rāda, ka tomēr izvēle ir klons.

Pirmkāt, neviens tev neliek taisīt 100% klonu. Tak papildini ar visādiem elementiem, lai to spēli padarītu interesantāku. Kur problēma?

Es šobrīd redzu tikai vienu. Viss paliek un grozās uz vietas. Labākajā gadījumā uz vienas rokas pirkstiem būs saskaitāmi iesniedzami darbi. Un diskusijas turpināsies, vai arī varbūt pat neturpināsies. Nav svarīgi, bet reālu darbu atkal nebūs.

Ko var cepties? Šī mēneša tēma ir izlemta. Taisam un iesneidzam darbus, tad diskutējam par nākamā mēneša tēmu. Varbūt pat ļaujam uzvarētājam noteikt, vai tas būs kolons (un kāds), vai tematīskā (kāda tēma utt). Tādējādi nebūsim piesaistīti kaut kam vienam, būs dažādība. Lūk gribat tematiskās, nu tad pacenšaties tikt galā ar šī meneša uzdevumu un tad noteiksiet nākamā. Gan jau neviens neiebildīs.

To douche: Jā nav teitks, ka jātaisa puspabeigtas/nepabeigtas spēles. Bet pasaki, kuras tad līdz šim ir pabeigtas spēles. Pieredze rāda, ka vairāk vai mazāk tādas arī tikai top.

User avatar
D-Art
Posts: 70
Joined: 08 Dec 2010, 18:16

Re: Spēles tematikas tips

#40 Post by D-Art » 04 Jan 2012, 13:06

albertsmuktupavels wrote:Varbūt pat ļaujam uzvarētājam noteikt, vai tas būs kolons (un kāds), vai tematīskā (kāda tēma utt). Tādējādi nebūsim piesaistīti kaut kam vienam, būs dažādība.
Es atbalstu šo ideju :)

Post Reply

Return to “Ātrais BRSD”