Mobilo spēļu biznesa modeļi

Viss, kas saistīts ar spēļu izstrādi priekš Android, iOS, Windows Mobile, Symbian u.c.
Post Reply
Message
Author
User avatar
RudaisVells
Posts: 19
Joined: 11 Jun 2015, 13:54
Contact:

Mobilo spēļu biznesa modeļi

#1 Post by RudaisVells » 15 Oct 2015, 16:35

Vēlējos vaicāt citu atsauksmes par labākajiem un efektīvākajiem paņēmieniem kuri visvairāk nopelna mobilajās spēlēs?
Kādam varbūt ir kāda izdevusies vai izgāzusies pieredze?

- Maksas app bez reklāmām un iekšējiem pirkumiem.
- Bezmaksas app ar iekšējiem pirkumiem.
- Bezmaksas app ar kādu banneri.
- Bezmaksas app ar video reklāmām pie zaudētiem līmeņiem, vai arī, lai iegūtu kādus bonusus

Protams visa pamatā ir laba un populāra spēle.
Bet tomēr pēdējā laikā forumos esmu lasījis, ka reklāmas esot diezgan bezjēdzīgas, ja vien app netiek lejuplādēts miljoniem reižu.

Unity3D nesen palaida un šobrīd cītīgi reklamē savu video Ads papildinājumu. Kā viņi paši saka, tad viņi maksājot ap 6 - 12$ par 1000 skatījumiem. Interesē tieši vai šo kāds ir mēģinājis?

PS: Atvainojos, ja iespējams šī jau ir entās reizes notrallināta tēma.
Ja Vēsturnieks / Programmētājs / Finanšu sistēmu analītiķis mēģina taisīt spēles, tad sanāk šitā:

elvman
Posts: 429
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Mobilo spēļu biznesa modeļi

#2 Post by elvman » 16 Oct 2015, 21:27

Iesaku "Bezmaksas app ar iekšējiem pirkumiem" iedalīt divās daļās:
  • Freemium modelis (virtuālās naudas pirkšana);
  • Demo modelis (papildus satura, piemēram, jaunu līmeņu pirkšana spēlē).
Un vēl modelis, kuru nepelnīti daudzi aizmirst ir reklāmas spēles. Tas darbojas tā, ka par spēli maksā nevis tavas spēles spēlētāji, bet gan pasūtītājs. Piemērs: pie tevis atnāk Sony un prasa, lai uztaisi viņiem spēli par jaunākajiem televizoriem un liec spēli AppStore par velti. Šis modelis patiesībā bieži vien ir pats ienesīgākais, jo lieli klienti maksā labi, kā arī ne vienmēr vajag aprobežoties tikai ar vienu klientu katrai spēlei (rebranding).

Vēl gribu pieminēt ļoti populāru modeli: free games, kas pelna ārpus spēles, piemēram, tirgojot t-kreklus un krūzītes mājaslapā. Ja spēle ir veiksmīga, šis modelis var strādāt ļoti ienesīgi.

Protams, daudzus biznesa modeļus mēdz apvienot. Piemēram, Angry Birds pelna gan ar reklāmām, gan maksas spēlēm, gan arī putnu rotaļlietu tirgošanu.

PS. Bezmaksas app ar baneriem vai video rullīšiem ir viens biznesa modelis, tikai atšķiras veids, kā tiek rādīta reklāma.
Beidz runāt, sāc darīt!

User avatar
Kotlešrīma
Posts: 72
Joined: 30 Nov 2014, 19:08

Re: Mobilo spēļu biznesa modeļi

#3 Post by Kotlešrīma » 19 Oct 2015, 10:22

Noteikti dažāda veida spēlēm dažādi modeļi ir ienesīgāki par citiem :idea:

User avatar
RudaisVells
Posts: 19
Joined: 11 Jun 2015, 13:54
Contact:

Re: Mobilo spēļu biznesa modeļi

#4 Post by RudaisVells » 19 Oct 2015, 14:52

Paldies par atbildēm.
Nebiju iedomājies par lielo sponsoru un suvenīru variantiem.

Šobrīd tuvinu gatavībai pirmo spēli ko nopublicēt googles play store, tomēr ar to vēl nav paredzēts neko pelnīt. Tomēr gribēju treniņu nolūkos kādu no šiem veidiem pamēģināt uztaisīt un paskatīties kas no tā sanāk.
Ja Vēsturnieks / Programmētājs / Finanšu sistēmu analītiķis mēģina taisīt spēles, tad sanāk šitā:

Post Reply

Return to “Mobilās platformas / Mobile platforms”