Gamedev.lv lietas

Ieteikumi un idejas gamedev.lv saturam
Message
Author
elvman
Posts: 425
Joined: 06 Dec 2010, 19:43
Location: Rīga
Contact:

Gamedev.lv lietas

#1 Post by elvman » 12 Jul 2011, 11:42

Andza izsūtīja mailu visiem iesaistītajiem cilvekiem par darāmajām lietām. Īsumā pastāstīšu, kas darāms - rakstam pamācības un izstrādājam lapas dizainu (skinu + logo). Lapas adrese: http://www.draugiem.lv/lsi.

Kad būsim izveidojuši pietiekami daudz satura, sāksim lapu promotēt un vākt sekotajus. Kad redzēsim, ka cilvekiem ir interese, izveidosim mazu konferenci par spēļu lietām un laidīsim pirmo mini konkursu.

Tā kā jebkurš ir laipni aicināts iesaistīties satura viedošanā.
Beidz runāt, sāc darīt!

snake5
Posts: 353
Joined: 07 Dec 2010, 04:54
Contact:

Re: Gamedev.lv lietas

#2 Post by snake5 » 12 Jul 2011, 18:56

Kas palika ar jauno gamedev.lv? Projekts atcelts un šis ielikts tā vietā?

Andza
Posts: 12
Joined: 15 Dec 2010, 12:29

Re: Gamedev.lv lietas

#3 Post by Andza » 13 Jul 2011, 11:09

Mēs jau sen toreiz gamedev tusā spriedām par to, ka galvenā problēma ir komūnas trūkums un ka mūsdienu interneta vidē vienkārši forums vai mājas lapa nav parocīgs veids, kā sasniegt auditoriju. Tāpēc vajag izmantot kaut ko konvenciāli tīklotāku, kur mums jau ir kaut kādi spēcīgi mārketinga instrumenti. (piemēram, popularizēt draugiem LSI lapu cerībā piesaistīt jaunus interesentus varētu būt daudz vieglāk).

User avatar
austere
Posts: 57
Joined: 12 Jun 2011, 21:45

Re: Gamedev.lv lietas

#4 Post by austere » 14 Jul 2011, 18:05

Mani tiešām pārsteidz šitais naivais optimisms: "... kad redzēsim, ka cilvekiem ir interese ..." - nebūs intereses un punkts. Nav absolūt nekāda pamata prognozēt, ka tūlīt uz vietas savairosies sakarīgi programmētāji un spēļu taisītāji. Paskaties kautvai kādā līmenī ir draugiem.lv programmēšanas grupa.
Tas ir diezgan bezjēdzīgi ieguldit (daudz) laika kkādu sociālo / tusiņu tīklu veidošanā.
Jāsāk būtu vienkārši ar kādas spēles taisīšanu un bīdīšanu, kas tiešām arī gūtu kautkādu atsaucību. Kāda jēga ir spēļu taisīšanas mācīšanai un iztitzāšanai, ja to spēļu nav vai arī tās nevienam nav vajadzīgas.
Mazliet reālisma par sliktu nenāks.

snake5
Posts: 353
Joined: 07 Dec 2010, 04:54
Contact:

Re: Gamedev.lv lietas

#5 Post by snake5 » 14 Jul 2011, 23:27

Grūti kaut ko tādu nosaukt par optimismu. Nedaudz citādāk uz to paskatoties sanāk "ja nebūs, tad nebūs"... rīcība tiek solīta tikai labvēlīgos apstākļos.
Kāda jēga ir spēļu taisīšanas mācīšanai un iztitzāšanai, ja to spēļu nav vai arī tās nevienam nav vajadzīgas.
Nu tieši tāpēc arī pamācības tiek veidotas - jo spēļu nav un kaut kā to veidošana ir jāatbalsta.

User avatar
austere
Posts: 57
Joined: 12 Jun 2011, 21:45

Re: Gamedev.lv lietas

#6 Post by austere » 15 Jul 2011, 09:11

Ja jau pietiek varēšanas pamācību rakstīšanai, tad tikpat labi var uzreiz ķerties klāt arī spēļu taisīšanai. Jautājums ir tiešām par to vai ir tā varēšana vai nav.

Zhlops
Posts: 62
Joined: 08 Dec 2010, 20:10

Re: Gamedev.lv lietas

#7 Post by Zhlops » 15 Jul 2011, 09:54

Pilnīgi piekrītu austerei, pamācības ir pilns internets, nav ko riteni otreiz izgudrot. Ja nemākam angliski lasīt pamācības, tad nu piedodiet man, bet ko vispār dariet programmēšanas jomā!
Drīzāk tiešām visiem ir jāsametas kopā un jāsāk izveidot kāds nopietnāks projektiņš, tad varbūt arī iegūsim kādu popularitāti un mūs pamanīs arī ārpus foruma.
OK. Varbūt man nav dizaniera dotības, varbūt game devu es vēl apgūstu, bet programmētājs esmu jau ar labu pieredzi un pēc tehniskiem dizainiem visu varu mierīgi izdarīt. Līdz ar to kāds kas ir gudrāks game devā, un dizainēšanā, var ķerties klāt, es labprāt piesakos.

snake5
Posts: 353
Joined: 07 Dec 2010, 04:54
Contact:

Re: Gamedev.lv lietas

#8 Post by snake5 » 15 Jul 2011, 11:33

Ja jau pietiek varēšanas pamācību rakstīšanai, tad tikpat labi var uzreiz ķerties klāt arī spēļu taisīšanai. Jautājums ir tiešām par to vai ir tā varēšana vai nav.
Varēšana te ir daudziem, bet cik saprotu, ar laiku ir kā ir. miniGC parādīja, ka ir normālas grūtības vienoties kaut vai par vienu datumu, kurā tad visi varētu veidot savas spēles. Pamācības tik daudz laika neprasa kā normāla izmēra projekti, tāpēc tās var uzrakstīt vairāk cilvēku.
Ja nemākam angliski lasīt pamācības, tad nu piedodiet man, bet ko vispār dariet programmēšanas jomā!
Mācēt lasīt pamācības un saprast ir 2 dažādas lietas. Pats pirms 4 gadiem mācījos vairāk tieši no LV pamācībām, jo bija daudz vieglāk saprast.
Drīzāk tiešām visiem ir jāsametas kopā un jāsāk izveidot kāds nopietnāks projektiņš, tad varbūt arī iegūsim kādu popularitāti un mūs pamanīs arī ārpus foruma.
Nedaudz reālisma arī tavā virzienā: kurš >18 g.v. cilvēks piemetīsies strādāt pie liela (>1 mēnesis) projekta tikai, lai reklamētu LSI prasmes? Lai viņi jēgu saskatītu, tur vajag normālu producentu, kurš kaut kā piesaistītu kāda liela maka naudu (ievērojiet vārdus "kaut kā" - tas noteikti nebūšu es :D ). Un protams, tam jābūt komerciālam projektam.
Tika plānots kaut kad par 2 dienu 4fun projektu. Pat to acīmredzot tik vienkārši nebija dabūt pie dzīvības.

P.S. Par reālismu runājot - IMHO te tiek nedaudz pārvērtēti jaunpienācēji. Ne visi ir līdz nāvei RTFMoti universitātes/whatever studenti ar 5 gadu kodēšanas pieredzi. Man radās vēlēšanās sākt kaut ko bīdīt jau ~14 gadu vecumā. Ja cilvēkiem tajā laikā būtu bijusi šāda attieksme, kur es būtu ticis?

Zhlops
Posts: 62
Joined: 08 Dec 2010, 20:10

Re: Gamedev.lv lietas

#9 Post by Zhlops » 15 Jul 2011, 15:46

Mācēt lasīt pamācības un saprast ir 2 dažādas lietas. Pats pirms 4 gadiem mācījos vairāk tieši no LV pamācībām, jo bija daudz vieglāk saprast.
Nu nezinu gan, pamācības angļu valodā ir daudz vieglāk saprast nekā latviešu valodā. Visi tie latviešu bezjēdzīgie termini, pat zilonim mēli var mezglā savilkt. Angliski ir angliski un kā ir rakstīts tā arī ir. Pats ikdienā lietoju angļu literatūru un arī darbā lietoju daudz angļu valodu. Esmu Latvietis un protams biju parakstīties par latviešu valodu skolās, bet diemžēl manā profesijā no latviešu valodas lielas jēgas nav.
Nedaudz reālisma arī tavā virzienā: kurš >18 g.v. cilvēks piemetīsies strādāt pie liela (>1 mēnesis) projekta tikai, lai reklamētu LSI prasmes? Lai viņi jēgu saskatītu, tur vajag normālu producentu, kurš kaut kā piesaistītu kāda liela maka naudu (ievērojiet vārdus "kaut kā" - tas noteikti nebūšu es ). Un protams, tam jābūt komerciālam projektam.
Tika plānots kaut kad par 2 dienu 4fun projektu. Pat to acīmredzot tik vienkārši nebija dabūt pie dzīvības.
Hawken ir deviņu developeru spēle, un kautkā neziskatās ka viņiem būtu miljoni
Labi OK viņi varbūt ar to nodarbojas 8h dienā. Bet tas nenozīmē ka mēs nevar katrs veltīt savas 3-4H dienā kopējam projektam, jautājums ir tikai vai mēs tiešām to gribam? A par marketingu un visu pārējo varēs sākt domāt tad kad kaut kas jēdzīgs jau būs ko parādīt.

Tagad runāt par to ka jāpoularizē, jādabū finanses ir kudi par agru... Izveidojām kādu daudz maz sakarīgu projektu, kas vismaz līmenī varētu turēties XBLA vai PSN un tad varēs arī runāt par naudu.

snake5
Posts: 353
Joined: 07 Dec 2010, 04:54
Contact:

Re: Gamedev.lv lietas

#10 Post by snake5 » 15 Jul 2011, 17:35

Nu nezinu gan, pamācības angļu valodā ir daudz vieglāk saprast nekā latviešu valodā.
Man arī. Bet mēs taču runājam par iesācējiem. Tie, kas tādi nav, ņems lasīt savas pamācības angliski.
A par marketingu un visu pārējo varēs sākt domāt tad kad kaut kas jēdzīgs jau būs ko parādīt.
Neviens te to neapstrīd. Problēma ir tikai tāda, ka te nav komandas, kas var izveidot. Katrs ar savu komandu strādā (vai viens pats?) un veido to, kas stabili pelnīs. XBLA un PSN, cik zinu, nav ne tuvu stabilai pelnīšanai. Neesmu vispār dzirdējis, ka kāds būtu labi nopelnījis, kaut ko ekskluzīvi veidojot. Pietiktu tāpēc ar normālu PC spēli.

Ja es uztveru aicinājumu kaut ko veidot personīgi, tad ir dažas problēmas, ko saskatu. 1) vairāki programmētāji kopā pirmajā projektā būtu murgs. Neviens nebūs mierā ar tehnoloģiju izvēli, darba stilu u.tml. It īpaši ar manu (C++, pēc iespējas mazāk [L]GPL un ārējo library'u vispār, STL un visi tā radinieki tiek mesti atkritumos, XML nekad netiks lietots, tikai uz koda bāzēts UI u.tml.). 2) spēcīgs mākslinieku trūkums - nav daudz cilvēku, kas ir izrādījuši interesi nodarboties ar praktisku spēļu grafisko elementu veidošanu un dizainu. 3) visi grib būt spēles dizaineri (un ne tikai) - bieži vien redzu, ka ne tikai par žanriem grūti vienoties, bet arī par pašsaprotamiem sīkumiem, tāpat šādās komandās visi uzskata, ka viņiem viennozīmīgi ir tiesības pielikt savu roku spēles dizainā (lūdzu nejaukt ar ieteikumiem, kuri vienmēr tiek atbalstīti), kas liberālā valstī ir tīri likumīgi un draudzības dēļ būtu jāatļauj, bet pilnībā izjauc dizaina konsistenci, rezultātā radot kaut ko murgainu. 4) normāla sadarbība nevar izdoties, ja darbs nenotiek vienā telpā.

Post Reply

Return to “Par gamedev.lv / About gamedev.lv”