gamedev.lv attīstība

Viss par šo forumu: ierosinājumi, kritika, viedokļi un citas lietas
Message
Author
bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: gamedev.lv attīstība

#11 Post by bubu » 09 Jun 2011, 11:18

snake5 wrote:Tā slēpjas zem vārda "tikai". :)
Nezinu kādā augstskolā esi mācījies tu, bet mums LU lineārajā algebrā lielākā daļa kursa bija tieši par transformācijām 2D/3D telpā, pēdējam izmantojot 4x4 matricas.

Tās matricas, kurām dimensija ir >4, tām bija cits priekšmets - algebra. Un anyway, arī >4 matricām ir arī pielietojums geimdevā - grafi (aka poligonu modeļi, virsotnes, indices, optimizācija), pathfindings, AI, utt.

Neviens nerunā par divriteņa izgudrošanu un optimizāciju. Es runāju par būtības saprašanu. Citādi būs kā balodis, kas ligzdu pija - protu, protu, bet kad nepielaida pie interneta, tad neko nepotu.
Last edited by bubu on 09 Jun 2011, 11:29, edited 1 time in total.

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: gamedev.lv attīstība

#12 Post by kristapuciitis » 09 Jun 2011, 11:27

Es gribu tutoriāļus.
Gooby pls

snake5
Posts: 358
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: gamedev.lv attīstība

#13 Post by snake5 » 09 Jun 2011, 16:29

Nezinu kādā augstskolā esi mācījies tu, bet mums LU lineārajā algebrā lielākā daļa kursa bija tieši par transformācijām 2D/3D telpā, pēdējam izmantojot 4x4 matricas.
Cik skatījos OCW, nebija tik viegli atrast kaut ko pazīstamu. Nu jebkurā gadījumā par 2D/3D transformācijām nevajag vairākas lekcijas, pietiek saprast to, ka vektoru reizinot ar matricu, tiek iegūts īstais rezultāts*... tāpēc man grūti iedomāties, kā var to izstiept līdz lielākajai kursa daļai.

*ja braucam iekšā sīkumos, tad w=0 vektoriem, kurus lieto kā virzienus (piemēram, normālvektori) un w=1 pozīcijas tipa vektoriem, inversā matrica dod pretējo transformāciju, ja lieto neortogonālu matricu, rezultāta vektors jādala ar tā w komponentu (ar citām matricām tas arī nekaitēs, bet nav vajadzīgs), utt. Dažos vārdos var izstāstīt... :D (vairāk gan 4x4-specifiskā informācija te uzrakstījās)
Un anyway, arī >4 matricām ir arī pielietojums geimdevā - grafi (aka poligonu modeļi, virsotnes, indices, optimizācija), pathfindings, AI, utt.
Common sense strādā labāk par matricām. Nav jāzina nekas īpašs un kods nepārvēršas par vienu no pasaules brīnumiem. Nekad tās man nav noderējušas tevis minētajās vietās, un, cik par šīm tēmām esmu lasījis, tās reti atrod šādu pielietojumu, vismaz praktiskos gadījumos.
Neviens nerunā par divriteņa izgudrošanu un optimizāciju. Es runāju par būtības saprašanu.
Es neredzu labu iemeslu zināt visu no A līdz Z, lai saprastu, kā strādā kaut kas (izņemot tieši divriteņa izgudrošanu un optimizāciju). Pietiek ar to, ka zina darbības principus un kur atrast papildus informāciju, ja rodas vajadzība.

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: gamedev.lv attīstība

#14 Post by bubu » 09 Jun 2011, 16:45

snake5 wrote:pozīcijas tipa vektoriem
OMG, es gar zemi :D Kārtējā sneika terminoloģija. Pozīcijas tipa vektors, lol. Labi ka ne opozīcijas tipa vektors.
Normālo cilvēku pasaulē tādu lietu sauc par PUNKTU. Punktus var translēt, virziena vektorus nevar (tb nevajag).
Te nu arī redzam, kur noved copy&paste, un teorijas ignorēšana.
ja lieto neortogonālu matricu, rezultāta vektors jādala ar tā w komponentu
Var arī nedalīt. Kāpēc jādala? Tā ir tikai interpretācija.
Common sense strādā labāk par matricām.
Te man aptrūkās vārdu... Ieteiktu tev pameklēt darbu komandā geimdevā vai tikpat labi citā līdzīgā ar-matemāku saistītā nozarē. Citādi tu vēl ilgi no savas alas neizlīdīsi un pārējo mežu neieraudzīsi.
Last edited by bubu on 09 Jun 2011, 17:16, edited 1 time in total.

Zhlops
Posts: 62
Joined: 08 Dec 2010, 19:10

Re: gamedev.lv attīstība

#15 Post by Zhlops » 09 Jun 2011, 17:05

Atkal ir noticis tas kas gandrīz notiek 90% tēmu šājā forumā - viss ir aizgājis galīgā beztēmā.

snake5
Posts: 358
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: gamedev.lv attīstība

#16 Post by snake5 » 09 Jun 2011, 17:39

Normālo cilvēku pasaulē tādu lietu sauc par PUNKTU.
Sauc viņu kā gribi. Ja reiz saprati, ko tas nozīmē, nepareizi tas nav.
Ah, un.. http://en.wikipedia.org/wiki/Position_vector
Lielais teorists. :D
Var arī nedalīt. Kāpēc jādala? Tā ir tikai interpretācija.
Tāpēc, ka praksē no nedalīta ir maza jēga.
Te man aptrūkās vārdu... Ieteiktu tev pameklēt darbu komandā geimdevā vai tikpat labi citā līdzīgā ar-matemāku saistītā nozarē. Citādi tu vēl ilgi no savas alas neizlīdīsi un pārējo mežu neieraudzīsi.
Nez ko tu gribi, lai es tur saskatu?
Atkal ir noticis tas kas gandrīz notiek 90% tēmu šājā forumā - viss ir aizgājis galīgā beztēmā.
Dodu iespēju visu labot - ieraksti kritiku par manu pamācību, runāsim par to, kā kaut ko precīzāk izskaidrot, lai visiem pamācību rakstītājiem būtu skaidrs.

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: gamedev.lv attīstība

#17 Post by kristapuciitis » 09 Jun 2011, 19:15

Es nesaprotu, par ko jūs runājat. :D Vajag tutoriāļus arī par to.
Vajadzētu pamācības "kas ir buferi", un gribētu redzēt tādu tutoriāli, kas būtu līdzīgs "OpenGL pamācība", tikai, kur nevis rotēs, bet pārvietosies pa lauku, kad to vada ar bultiņām.
Gooby pls

CodeWolf
Posts: 119
Joined: 10 Dec 2010, 19:10
Location: LV-Riga-Marupe

Re: gamedev.lv attīstība

#18 Post by CodeWolf » 09 Jun 2011, 21:35

Bik par ātru nav ar 3d+ kustības ar bultiņām?
ja tik ļoti nepieciešams tad šajās 2vās lapās atradīsi to ko tev vajag, jo pēc tā kas notiek pāris postus augstāk domaju ka vari arī nesagaidīt pamācības :)

http://www.swiftless.com/opengltuts.html
http://nehe.gamedev.net/

Atvainojos par spamu.
//OpenGL

snake5
Posts: 358
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: gamedev.lv attīstība

#19 Post by snake5 » 10 Jun 2011, 01:56

Neatceries, kā pats nesen izkopēji kodu no NeHe un tālāk netiki? NeHe pamācības ir šausmīgas - lieto vecus API un māca nevajadzīgas lietas klāt pie vajadzīgām (pašam jāfiltrē, ko vajag aizstāt ar kaut ko labāku un ko var kaut vai kopēt).

Anyway, varbūt vēl kaut ko drīz uzrakstīšu. Radās dažas idejas un būtu interesanti redzēt, kā tās strādātu.

CodeWolf
Posts: 119
Joined: 10 Dec 2010, 19:10
Location: LV-Riga-Marupe

Re: gamedev.lv attīstība

#20 Post by CodeWolf » 10 Jun 2011, 02:10

zinu , zinu pats vēl zaļš... :D

nehe pamacības ir samērā pagrūtas jo viņs visu raksta savādāk nekā pierasts :D bēt nu cenšos izmantot..., domaju ka kristapuciitis arī varētu noderēt , ja jau viņš 2d apguvis un ķeras pie 3d... tad nehe kodu varētu saprast. (:
//OpenGL

Post Reply

Return to “Par forums.gamedev.lv / About forums.gamedev.lv”