Page 1 of 3

gamedev.lv attīstība

Posted: 08 Jun 2011, 22:21
by kristapuciitis
Lai Gamedev.lv attīstītos, jābūt vairākiem beginner tutoriāļiem, kuros skaidrāk izklāsīts viss par OpenGL. Vajag tā, lai, googlē ierakstot "kā taisīt spēles", izlektu Gamedev.lv. Vajag rakstīt iesācēju tutoriāļus.

Re: gamedev.lv attīstība

Posted: 08 Jun 2011, 22:35
by DeRatizator
Kāpēc tieši OpenGL ? Lai iesācēji raksta savus "dziņus" ? Apskaties apkārt, cik cilvēku nefilmē matricas. OpenGL nav nekāds iesācēja līmenis.

Manuprāt katram jāraksta par to, ko labāk zin un miers.

Re: gamedev.lv attīstība

Posted: 08 Jun 2011, 22:40
by snake5
Līdz līdzīgam secinājumam (ne par OpenGL) mēs jau vismaz vienreiz nonācām, izdomājot, ka vajag veidot jaunu weblapu, kura būtu aprīkota ar iespējām rakstīt un ātri ievietot pamācības. Esam tad arī apstājušies pie šīs domas par jauno gamedev.lv. Pamācības vairāki ir pieteikušies rakstīt, bet kaut kā arī tās nav redzētas.
Bet ja vajag OpenGL pamācību, te ir viena (diezgan veca gan): http://www.gamedev.lv/article/mazliet_par_opengl

Re: gamedev.lv attīstība

Posted: 08 Jun 2011, 23:27
by kristapuciitis
DeRatizator wrote:Kāpēc tieši OpenGL ? Lai iesācēji raksta savus "dziņus" ? Apskaties apkārt, cik cilvēku nefilmē matricas. OpenGL nav nekāds iesācēja līmenis.

Manuprāt katram jāraksta par to, ko labāk zin un miers.
Vot i derētu uzrakstīt pamācības par matricām, lai iesācēji visu zinātu.
Snake5, tikai 1 tutoriālis- jau izlasīts, bet diezgan virspusīgs. Vajag vairāk iesākuma tutoriāļus.

Re: gamedev.lv attīstība

Posted: 09 Jun 2011, 02:10
by snake5
Ir arī otrs, diezgan liels. Gaida jauno sistēmu. Ja varētu vismaz iegrūst pamācību sadaļu šeit, varētu pabeigt un ielikt.
Vot i derētu uzrakstīt pamācības par matricām, lai iesācēji visu zinātu.
Derētu. Es arī varētu uzrakstīt kaut ko tieši par praktisko pusi... teorētiskā puse jau katrā augstskolā līdz murgiem izjāta un tāpat ir gandrīz nederīga spēļu veidošanā.

Re: gamedev.lv attīstība

Posted: 09 Jun 2011, 07:56
by bubu
snake5 wrote:... teorētiskā puse jau katrā augstskolā līdz murgiem izjāta un tāpat ir gandrīz nederīga spēļu veidošanā.
wtf? Atkal kārtējie sneika murdziņi - es ir gudrāks par visiem, mani vektori visātrākie. Ar ko tad teorētiskā puse ir tik nepareiza, ka nav derīga? Manā pieredzē un zināšanām matricas spēļu veidošanā ir viestiešākais lineārās algebras teorijas pielietojums praksē. Tāpat kā trignometrija - sinusi un kosinusi. Tiem teorija arī ir nederīga spēļu veidošanā?

Ne gluži par matricām, bet lūk labs raksts angļu valodā par punktiem un vektoriem (kuri jāsaprot, pirms ķerties pie matricām): http://altdevblogaday.org/2011/05/29/po ... d-vectors/
100% teorija, bet itinvisa (visa!!) pielietojama praksē OpenGL vai D3D, vai vienalga kur citur. Viss raksts satur to, ko māca jebkurā lineārās algebras kursa iesākumā, pamatus tb.

Re: gamedev.lv attīstība

Posted: 09 Jun 2011, 08:41
by vecais_dumais_laacis
ko var raudaat par to ka jaagaida kaukaada mistiskaa maajaslapa lai vareetu tutoriaaljus ievietot. forumaa peeksnji ir atljauts tikai crapu posteet? postee tutoriaaljus attieciigajaas sadaljaas un gan jau kaads sticky flagu piemetiis - visa saape atrisinaata - vai arii var izveidot iipashu tutoriaalju sadalju ( ja buus tieshaam ko tur likt ).

Re: gamedev.lv attīstība

Posted: 09 Jun 2011, 09:50
by snake5
Ar ko tad teorētiskā puse ir tik nepareiza, ka nav derīga?
Nepareiza? To es neapgalvoju. Daži iemesli tam, kāpēc nav derīga: darbs notiek tikai ar 3x3 un 4x4 matricām, un tādu matricu apstrādes kods ir visur atrodams; sareizinot matricu ar matricu man pie vienas vietas, kādi cipari sanāk, svarīgi ir tas, ko es simboliski iegūstu, un līdzīgi ir ar citām darbībām.
ko var raudaat par to ka jaagaida kaukaada mistiskaa maajaslapa lai vareetu tutoriaaljus ievietot
Kurš raud? Es nesteidzos savus tutoriāļus kaut kur iegrūst. Pagaidām vienkārši neizskatās, ka kādam bez manis paša un vēl kāda viņus īpaši interesē sagaidīt.

P.S. Par crapu runājot - ja nu kādam interesē viens no maniem nepabeigtajiem (daļa ir gadu veca, tāpēc pārāk stipri nesitiet par kļūdām un formatēšanas jokiem :D ), atrast var šeit.

Re: gamedev.lv attīstība

Posted: 09 Jun 2011, 10:32
by bubu
snake5 wrote:Nepareiza? To es neapgalvoju. Daži iemesli tam, kāpēc nav derīga: darbs notiek tikai ar 3x3 un 4x4 matricām, un tādu matricu apstrādes kods ir visur atrodams; sareizinot matricu ar matricu man pie vienas vietas, kādi cipari sanāk, svarīgi ir tas, ko es simboliski iegūstu, un līdzīgi ir ar citām darbībām.
Tu to par ko saki? Par lineāro algebru, vai par gamedev pielietojumu? Abās tiek lietotas 3x3 vai 4x4 matricas. Kur ir atšķirība?
Vai arī tu saki, ka saprast kas un kāpēc nav vērts, galvenais mācēt copy&paste kodu un nokompilēt to? Good luck. Turpini tā darīt. Bet nesāc tagad iesācējiem to mācīt. Tas nav pareizais veids kā programmēt. Atver tādas lapas kā project Euler vai hacker.org un parisini uzdevumus tur. Vēlu veiksmi ar copy&paste kodu un nesaprašanu kas un kāpēc.
Cilvēkam, kuram gribas ēst, vajag iemācīt ķert zivi, nevis iedot gatavu kūpinātu lasi.

Re: gamedev.lv attīstība

Posted: 09 Jun 2011, 10:58
by snake5
Tu to par ko saki? Par lineāro algebru, vai par gamedev pielietojumu?
Par augstskolās mācītās matricu teorijas pielietojumu gamedevā.
Kur ir atšķirība?
Tā slēpjas zem vārda "tikai". :)
Vai arī tu saki, ka saprast kas un kāpēc nav vērts, galvenais mācēt copy&paste kodu un nokompilēt to?
Es neteicu, ka saprast nav vērts. Ar "svarīgi ir tas, ko es simboliski iegūstu" domāju to, ka tieši vajag saprast, kas notiek, bet neko vairāk nevajag - nevajag pašam mācēt darbības izpildīt - divriteņa izgudrošana vien sanāktu, jo visādas optimizācijas ir jau saliktas viegli atrodamos koda paraugos.