gamedev.lv attīstība

Viss par šo forumu: ierosinājumi, kritika, viedokļi un citas lietas
Message
Author
User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

gamedev.lv attīstība

#1 Post by kristapuciitis » 08 Jun 2011, 22:21

Lai Gamedev.lv attīstītos, jābūt vairākiem beginner tutoriāļiem, kuros skaidrāk izklāsīts viss par OpenGL. Vajag tā, lai, googlē ierakstot "kā taisīt spēles", izlektu Gamedev.lv. Vajag rakstīt iesācēju tutoriāļus.
Gooby pls

DeRatizator
Posts: 76
Joined: 19 Dec 2010, 23:26

Re: gamedev.lv attīstība

#2 Post by DeRatizator » 08 Jun 2011, 22:35

Kāpēc tieši OpenGL ? Lai iesācēji raksta savus "dziņus" ? Apskaties apkārt, cik cilvēku nefilmē matricas. OpenGL nav nekāds iesācēja līmenis.

Manuprāt katram jāraksta par to, ko labāk zin un miers.
AI won !

snake5
Posts: 353
Joined: 07 Dec 2010, 04:54
Contact:

Re: gamedev.lv attīstība

#3 Post by snake5 » 08 Jun 2011, 22:40

Līdz līdzīgam secinājumam (ne par OpenGL) mēs jau vismaz vienreiz nonācām, izdomājot, ka vajag veidot jaunu weblapu, kura būtu aprīkota ar iespējām rakstīt un ātri ievietot pamācības. Esam tad arī apstājušies pie šīs domas par jauno gamedev.lv. Pamācības vairāki ir pieteikušies rakstīt, bet kaut kā arī tās nav redzētas.
Bet ja vajag OpenGL pamācību, te ir viena (diezgan veca gan): http://www.gamedev.lv/article/mazliet_par_opengl

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: gamedev.lv attīstība

#4 Post by kristapuciitis » 08 Jun 2011, 23:27

DeRatizator wrote:Kāpēc tieši OpenGL ? Lai iesācēji raksta savus "dziņus" ? Apskaties apkārt, cik cilvēku nefilmē matricas. OpenGL nav nekāds iesācēja līmenis.

Manuprāt katram jāraksta par to, ko labāk zin un miers.
Vot i derētu uzrakstīt pamācības par matricām, lai iesācēji visu zinātu.
Snake5, tikai 1 tutoriālis- jau izlasīts, bet diezgan virspusīgs. Vajag vairāk iesākuma tutoriāļus.
Gooby pls

snake5
Posts: 353
Joined: 07 Dec 2010, 04:54
Contact:

Re: gamedev.lv attīstība

#5 Post by snake5 » 09 Jun 2011, 02:10

Ir arī otrs, diezgan liels. Gaida jauno sistēmu. Ja varētu vismaz iegrūst pamācību sadaļu šeit, varētu pabeigt un ielikt.
Vot i derētu uzrakstīt pamācības par matricām, lai iesācēji visu zinātu.
Derētu. Es arī varētu uzrakstīt kaut ko tieši par praktisko pusi... teorētiskā puse jau katrā augstskolā līdz murgiem izjāta un tāpat ir gandrīz nederīga spēļu veidošanā.

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 12:54

Re: gamedev.lv attīstība

#6 Post by bubu » 09 Jun 2011, 07:56

snake5 wrote:... teorētiskā puse jau katrā augstskolā līdz murgiem izjāta un tāpat ir gandrīz nederīga spēļu veidošanā.
wtf? Atkal kārtējie sneika murdziņi - es ir gudrāks par visiem, mani vektori visātrākie. Ar ko tad teorētiskā puse ir tik nepareiza, ka nav derīga? Manā pieredzē un zināšanām matricas spēļu veidošanā ir viestiešākais lineārās algebras teorijas pielietojums praksē. Tāpat kā trignometrija - sinusi un kosinusi. Tiem teorija arī ir nederīga spēļu veidošanā?

Ne gluži par matricām, bet lūk labs raksts angļu valodā par punktiem un vektoriem (kuri jāsaprot, pirms ķerties pie matricām): http://altdevblogaday.org/2011/05/29/po ... d-vectors/
100% teorija, bet itinvisa (visa!!) pielietojama praksē OpenGL vai D3D, vai vienalga kur citur. Viss raksts satur to, ko māca jebkurā lineārās algebras kursa iesākumā, pamatus tb.

User avatar
vecais_dumais_laacis
Guru
Guru
Posts: 109
Joined: 06 Dec 2010, 19:48
Contact:

Re: gamedev.lv attīstība

#7 Post by vecais_dumais_laacis » 09 Jun 2011, 08:41

ko var raudaat par to ka jaagaida kaukaada mistiskaa maajaslapa lai vareetu tutoriaaljus ievietot. forumaa peeksnji ir atljauts tikai crapu posteet? postee tutoriaaljus attieciigajaas sadaljaas un gan jau kaads sticky flagu piemetiis - visa saape atrisinaata - vai arii var izveidot iipashu tutoriaalju sadalju ( ja buus tieshaam ko tur likt ).
...un ja bites buutu laachi...

snake5
Posts: 353
Joined: 07 Dec 2010, 04:54
Contact:

Re: gamedev.lv attīstība

#8 Post by snake5 » 09 Jun 2011, 09:50

Ar ko tad teorētiskā puse ir tik nepareiza, ka nav derīga?
Nepareiza? To es neapgalvoju. Daži iemesli tam, kāpēc nav derīga: darbs notiek tikai ar 3x3 un 4x4 matricām, un tādu matricu apstrādes kods ir visur atrodams; sareizinot matricu ar matricu man pie vienas vietas, kādi cipari sanāk, svarīgi ir tas, ko es simboliski iegūstu, un līdzīgi ir ar citām darbībām.
ko var raudaat par to ka jaagaida kaukaada mistiskaa maajaslapa lai vareetu tutoriaaljus ievietot
Kurš raud? Es nesteidzos savus tutoriāļus kaut kur iegrūst. Pagaidām vienkārši neizskatās, ka kādam bez manis paša un vēl kāda viņus īpaši interesē sagaidīt.

P.S. Par crapu runājot - ja nu kādam interesē viens no maniem nepabeigtajiem (daļa ir gadu veca, tāpēc pārāk stipri nesitiet par kļūdām un formatēšanas jokiem :D ), atrast var šeit.

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 12:54

Re: gamedev.lv attīstība

#9 Post by bubu » 09 Jun 2011, 10:32

snake5 wrote:Nepareiza? To es neapgalvoju. Daži iemesli tam, kāpēc nav derīga: darbs notiek tikai ar 3x3 un 4x4 matricām, un tādu matricu apstrādes kods ir visur atrodams; sareizinot matricu ar matricu man pie vienas vietas, kādi cipari sanāk, svarīgi ir tas, ko es simboliski iegūstu, un līdzīgi ir ar citām darbībām.
Tu to par ko saki? Par lineāro algebru, vai par gamedev pielietojumu? Abās tiek lietotas 3x3 vai 4x4 matricas. Kur ir atšķirība?
Vai arī tu saki, ka saprast kas un kāpēc nav vērts, galvenais mācēt copy&paste kodu un nokompilēt to? Good luck. Turpini tā darīt. Bet nesāc tagad iesācējiem to mācīt. Tas nav pareizais veids kā programmēt. Atver tādas lapas kā project Euler vai hacker.org un parisini uzdevumus tur. Vēlu veiksmi ar copy&paste kodu un nesaprašanu kas un kāpēc.
Cilvēkam, kuram gribas ēst, vajag iemācīt ķert zivi, nevis iedot gatavu kūpinātu lasi.

snake5
Posts: 353
Joined: 07 Dec 2010, 04:54
Contact:

Re: gamedev.lv attīstība

#10 Post by snake5 » 09 Jun 2011, 10:58

Tu to par ko saki? Par lineāro algebru, vai par gamedev pielietojumu?
Par augstskolās mācītās matricu teorijas pielietojumu gamedevā.
Kur ir atšķirība?
Tā slēpjas zem vārda "tikai". :)
Vai arī tu saki, ka saprast kas un kāpēc nav vērts, galvenais mācēt copy&paste kodu un nokompilēt to?
Es neteicu, ka saprast nav vērts. Ar "svarīgi ir tas, ko es simboliski iegūstu" domāju to, ka tieši vajag saprast, kas notiek, bet neko vairāk nevajag - nevajag pašam mācēt darbības izpildīt - divriteņa izgudrošana vien sanāktu, jo visādas optimizācijas ir jau saliktas viegli atrodamos koda paraugos.

Post Reply

Return to “Par forums.gamedev.lv / About forums.gamedev.lv”