Kā atrast finansējumu

Viss, kas saistīts ar spēļu izstrādi Latvijā: problēmas, baumas, norises, spēle kā komercprojekts u.tml.
Message
Author
elvman
Posts: 434
Joined: 06 Dec 2010, 18:43
Location: Rīga
Contact:

Re: Kā atrast finansējumu

#11 Post by elvman » 16 Oct 2012, 18:05

Nu šeit jau ož pēc startupa. Ja gribi būt startups, tad gatavo nervus un kuņģi (kādu laiku pārtiksi no roltoniem). Palasi, ko mūsdienās nozīmē būt startupam un sapratīsi, ka varbūt labāk tomēr kodēt savu webu siltumā. Ja tev ir iekšas un milzīga vēlme, tad ieteiktu izvēlēties pirmo variantu, pat ja nesanāks, sirds būs mierīga, ka esi mēģinājis.
Beidz runāt, sāc darīt!

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: Kā atrast finansējumu

#12 Post by kristapuciitis » 16 Oct 2012, 22:17

elvman wrote:kādu laiku pārtiksi no roltoniem
Kāds ar to sakars? :D
Gooby pls

persick
Posts: 8
Joined: 15 Oct 2012, 15:43

Re: Kā atrast finansējumu

#13 Post by persick » 16 Oct 2012, 22:32

Manuprāt, "jāpārtiek no roltoniem" jeb ekstrēmi taupīgi jādzīvo tad, ja netiek atrasts finansējums.
Teiksim, man viens gads paredzēts uz projektu. Tad man šo gadu ir jādzīvo no kaut kādiem ietaupījumiem vai arī es varu saņemt tādu kā "mēnešalgu" no projekta sākumkapitāla ?
- goda vārds nezinu, kā biznesā/startupiem notiek šajā gadījumā, tāpēc pastāstiet kāds, kas taj virzienā ir darbojies..

Un ko man iesākt, ja ir jāuztur ģimene, tad šādi cilvēki savas idejas var izmest mēslainē un aizmirst par uzņēmējdarbību ?

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: Kā atrast finansējumu

#14 Post by bubu » 16 Oct 2012, 23:04

persick wrote:
Apsver iespēju kontribūtēt lieliem open source projektiem . Tas ir labs veids kā pierādīt sevi un nonākt lielās kompānijās . Tur tad tu arī varēsi strādāt pie izgudrojumiem un tehnoloģijām , ja tas ir tas ko tu vēlies .
O rly? Mani tas vienmēr ir interesējis, no kurienes open source darboņi rauj piķi sevis uzturēšanai ?
Izlasi uzmanīgāk, ko ie-quotēji - rudis neko neteica par naudas pelnīšānu kontributējot open-source projektiem. Viņš to pieminēja kā piemēru kā padarīt sevi redzamu/zināmu un nonākt lielās kompānijās (kur arī būs tavs piķis).

persick
Posts: 8
Joined: 15 Oct 2012, 15:43

Re: Kā atrast finansējumu

#15 Post by persick » 16 Oct 2012, 23:15

Jā neminēja, bet es to izpratu savādāk - neizskaidroju - lai nopietni kodētu opensource - ir nepieciešams brīvs laiks tā pavairāk. Bet ja tu strādā normālu algotu darbu, tad ir švaki ar šo laiku.

Bet citi tomēr dabū to gatavu - strādāt pie opensource projektiem - jautājums rodās, kur viņi rauj laiku vai resursus ? Nu es zinu vienu no izskaidrojumiem, tas var būt piemēram - ja tev jau ir savs bizness vai arī dzīvo pie vecākiem. Man šādas iespējas nav, tāpēc ieteiktais opensource darbs liekas neiespējams.

Bet es, protams, saskatu to plusu, ko viņš gribēja pateikt, ka ja tomēr labi gribu nonākt kādās nopietnās kompānijās, tad jāsaņemās un jāatrod iespēja pielikt roku pie kāda open source projekta, jo tas palielina izredzes veidot karjeru.

User avatar
bunkovsky
Posts: 23
Joined: 09 May 2011, 00:26

Re: Kā atrast finansējumu

#16 Post by bunkovsky » 17 Oct 2012, 02:08

Nu, pa taisno "lielajā piķa paradīzē" nokļūt ir diezgan sarežģīti.
Lai kāds vispār apsvērtu tevis finansēšanu tev vajag vispirms pierādīt sevi un savu produktu, kamēr tu nebūsi izdarījis šīs abas lietas neviens pat īpaši neapsvērs domu par investēšanu tevī, jo tas vienkārši būs pārāk riskanti un visticamākais nebūs tā vērts (protams vienmēr ir izņēmumi)
Vēlviens variants ir atrast kādu tev ļoti pazīstamu naudīgu cilvēku, kuram interesē tas ko tu dari, tad varētu būt iespējams iegūt piķi.
Pie mums, Latvijā, diemžēl nav pārāk daudz investoru un valsts ne pārāk finansiāli atbalsta gamedev sektoru un pētijumus tādās jomās.

Tā kā - labākais variants būtu ietaupījumi, no kuriem kādu laiku vari dzīvot, lai pamēģinātu darīt to kas tev patīk.

Par iešanu uz ārzemēm - tas ir diezgan reāli + izklausās, ka tev LV tāpat tirgus ir aptuveni 0 līmenī, līdz ar to tev īpaši nav izvēles...

Opensourši ir daudzi un dažādi, bet lielākoties viņi pelna ar konsultēšanu/speciālu risinājumu būvēšanu uz savu open source produktu bāzes, ja sasniedz kkādu lietotāju massu. Vai arī vienkārši ar to darbojās brīvajos brīžos tapēc, ka viņiem ir jautri un ir nedaudz brīvā laika pēc darba :)

Jebkurā gadījumā viss nonāk pie vairāk vai mazāk viena - tev vajag reālu, apskatāmu demo.
Jo ideja ir ideja... protams forša un tā... bet aptuveni tikpat noderīga spēļu izstrādātājiem, kā vāvere mežā, kamēr tai nebūs reāli pierādīta usecase un strādājoša prototipa.

Un ja tev būs šis prototips - ir viena valstiņa, kas saucās Somija un ir tikai pāris stundu brauciena attālumā no Latvijas, tur tu diezgan reāli jau vari runāt ar spēļu studijām (mazākām vai lielām) par tava produkta/tavu pakalpojumu izmantošanu un pelnīt naudu. Tas protams ir pieņemot ka tev tiešām IR nepieciešamie skilli, lai kko darītu labā līmenī :D
Mētājamies, alojam, veidojam.

User avatar
rudis
Posts: 26
Joined: 11 Apr 2012, 13:55

Re: Kā atrast finansējumu

#17 Post by rudis » 17 Oct 2012, 10:46

Starpcitu par to laiku . Pētījumi pierāda ka ir divas iespējas . Pirmā ir viegla autisma forma -> http://lv.wikipedia.org/wiki/Autisms . 70 gados šis tika konstatēts lielai daļai silicon valley startup ģēnijiem . Principā tas dod pārcilvēciskas spējas 10 - 16 h dienā koncentrēties uz darāmo . Otrā iespēja ir iespiešana stūrī . Piemēram vai nu tu strādāsi 50 - 90 h nedēļā vai arī tiksi atlaists no darba .
Tad nu , piemēram runājot par sevi , es zinu ka intensīvu darbut varu max 4 - 6 h dienā darīt . Nēsmu apveltīts ar ģēniju slimību . Tā lūk ņemot šo visu vērā cenšos atrast zelta vidusceļu . Un lai kā es vēlētos 2d unity instant feedback ( http://vimeo.com/36579366 ) editoru uztaisīt , izvēlos pagaidām pieturēties pie tā ka veidoju mazus casual game'us , kurus varu uzcept bez lieliem ieguldījumiem , kā arī gūt no tā prieku . Protams mans viedoklis ir tikai viedoklis , vēl jo vairāk izveidojies no tā ka daudzas ambiciozas idejas nekur tālu nav tikušas , bet tomēr lielas sistēmas veidojas no mazumiņa un tas ir tas ko es sev lieku par piemēru .

persick
Posts: 8
Joined: 15 Oct 2012, 15:43

Re: Kā atrast finansējumu

#18 Post by persick » 17 Oct 2012, 12:22

bunkovsky jau konkrētāk atbildēja uz sākotnējo jautājumu par finansējumu. Nosauktie varianti arī peldēja manā galvā, bet nu es tāpēc izveidoju šo tēmu, lai zinātu ko citi cilvēki par šo visu domā.

Savācot info, kas man tagad ir, tad stratēģija tāda: vienmēr skatīšos apkārt pēc investētgribētājiem, lai arī cik bezcerīgi būtu. Bet defaultā koncentrēšos uz saviem spēkiem/resursiem, lai to ieimplementētu.

Par darba laiku - web lapas izstrādājot, bieži arī nevaru izspiest normu 8 h , parasti sanāk ap 6 h. Bet kad pieķeros ģeometrijas problēmām, gadās, ka varu nosēdēt visu dienu. Kad ir interesenta problēma, tad negribas ne ēst, ne uz tualeti iet, neatbildu uz pirmo ķermeņa pieprasījumu.

kovacs
Posts: 81
Joined: 13 Dec 2010, 15:23

Re: Kā atrast finansējumu

#19 Post by kovacs » 26 Oct 2012, 14:17

ja tiešām lieta patīk un interesē un ir sajūta, ka vari izveidot kaut kādu reālu lietojum produktu, manuprāt adekvāts risinājums būtu pāriet uz to ka uz pusslodzi strādā web un pārējo laiku velti savam produktam.

Tas uz ko imo vajadzētu centrēties ir attīstīt savu algoritmu tikai tik tālu, ka vari uztaisīt adekvātu demo, lai var saprast kur šāds algoritms/produkts būtu lietojams (attiecīgi demo vēlams demonstrēt vairāk kā vienu pielietojumu vai vismaz to visur "bāzt acīs") un tad mēģināt attiecīgi atrast kaut kādu "seed capital" vai tml, kurš tev iedod tik daudz naudas lai vari pusgadu/gadu 24x7 attīstīt šo savu produktu un tad jau skatīties vai izskatās ka būs kaut kas lietojams vai nē.

jebkurā gadījumā- jo ātrāk pieķersie demo jo labāk, nevis ka "pulēsi" algoritmu līdz bezjēgai, jo tas pašam pietiekami agri ļaus saprast vājās vietas par kurām tiešām ir vērts domāt, nevis izdomātas "fīčas" no kurām praktiska jēga iespējams ir minimāla.

noteikti ieteiktu arī paralēli pētīt, kas ir aktuālās tendences šinī jautājumā pasaulē un kas ir tas kāpēc tavs produkts būs labāks par jau esošajiem 10 citiem (jo parasti, ja kādam liekas ka viņš ir izdomājis ko unikālu, tad parasti tas vnk nozīmē, ka viņš nezina kas notiekas apkārt. ;) )

Lai veicās! :)

Post Reply

Return to “Spēļu izstrāde Latvijā / Game development in Latvia”