kārtējais platformeris
Re: kārtējais platformeris
v0.8 Windows arhīvā ieskrēja līdzi Linux x86 un x64 executable faili.
Tā kā tiku līdz save point'am, varu iemest kādu ieteikumu:
1) iesaku izmest visus tos "viena it-kā-kļūda un vari sākt vēlreiz" jokus - nav fun. Ja gribi kaitināt spēlētājus, vnk izmet error'u, būs nesāpīgāk.
2) tie "purvi" ir neintuitīvi. Vienmēr asociējas ar grimšanu zemē (jo reāli tie izskatās pēc peļķēm), neatkarīgi no tā, cik bieži kļūdos.
3) tas pats ar zirnekļiem - ok, it kā no pirmā skata sapratu, ka taka izveidota tieši tā, lai varētu visā ceļā izvairīties no nokļūšanas priekšā zirnekļiem. Bet nekas neiepazīstina ar viņu īpašībām.
4) viens vienīgs ceļš uz priekšu - srsly? un tas pats arī identisks visā savā šķietami bezgalīgajā garumā. Pamaini krāsas, pagrozi zemes spraitus ap savu asi, izveido variācijas, pieliec fonā lielākus objektus (dažādus kokus, akmeņus, mājas, krūmus).
5) izšķirtspēja pārāk liela priekš satura - reāli 1/10 no pikseļiem ir kaut kāda vērtība, pārējie ir vnk interpolēti no apgaismojuma. Attiecīgi iesaku vai nu pāriet uz riktīgi oldschool izšķirtspējām - 640x480 un mazākas, - vai arī detalizē objektus, kaut vai ar fotogrāfijām. Ir labi jūtams, ka visi mazie, īpašie objekti izskatās daudz smukāk nekā personāži vai lielie dzīvnieki (zirnekļi).
6) INTERAKTIVITĀTE. Jūtu nepieciešamību īpaši uzsvērt šo, jo pašlaik visā spēlē ir mazāk interaktivitātes nekā pirmajā Mario līmenī. Iedod iespēju galvenajam varonim pacelt un mest kādu vardi, peldēt tajās peļķēs, slēpties zālē, vairāk lēkāt apkārt un stumdīt kastes u.tml. It īpaši ja nosauc to par action/adventure/exploration spēli, bez interaktivitātes ik pēc 5 metriem iztikt vienkārši nevar.
7) pliekanība it visur - paceļu dzīvību, efekti nostrādā ne pa tēmu - ne gaisma nozib, ne dzīvība aiziet uz savu vietu logā, ne skaņa liecina par to, ka ir izdarīts kaut kas nozīmīgs, tāpat ar personāža fiziku - taisni kā no tutoriāļa, nekādas inerces vai variāciju, nav pat vienas labi nostrādātas animācijas.
Pēdējais:8) versijas cipars pieaug tik ātri kā vairumam cross-platform spēļu. Hint: neviena no tām nav īsti pabeigta vai interesanta. Priekš programmēšanas vingrinājuma šis projekts būtu pat ļoti OK, bet kā spēle tā manā izpratnē nav tikusi pat līdz v0.1.
P.S. Iesaku tikt galā ar pašu svarīgāko jautājumu, kuru pats arī uzdevi - kāpēc tu šo projektu veido. Līdz ar to visas problēmas atrisināsies pašas.
Tā kā tiku līdz save point'am, varu iemest kādu ieteikumu:
1) iesaku izmest visus tos "viena it-kā-kļūda un vari sākt vēlreiz" jokus - nav fun. Ja gribi kaitināt spēlētājus, vnk izmet error'u, būs nesāpīgāk.
2) tie "purvi" ir neintuitīvi. Vienmēr asociējas ar grimšanu zemē (jo reāli tie izskatās pēc peļķēm), neatkarīgi no tā, cik bieži kļūdos.
3) tas pats ar zirnekļiem - ok, it kā no pirmā skata sapratu, ka taka izveidota tieši tā, lai varētu visā ceļā izvairīties no nokļūšanas priekšā zirnekļiem. Bet nekas neiepazīstina ar viņu īpašībām.
4) viens vienīgs ceļš uz priekšu - srsly? un tas pats arī identisks visā savā šķietami bezgalīgajā garumā. Pamaini krāsas, pagrozi zemes spraitus ap savu asi, izveido variācijas, pieliec fonā lielākus objektus (dažādus kokus, akmeņus, mājas, krūmus).
5) izšķirtspēja pārāk liela priekš satura - reāli 1/10 no pikseļiem ir kaut kāda vērtība, pārējie ir vnk interpolēti no apgaismojuma. Attiecīgi iesaku vai nu pāriet uz riktīgi oldschool izšķirtspējām - 640x480 un mazākas, - vai arī detalizē objektus, kaut vai ar fotogrāfijām. Ir labi jūtams, ka visi mazie, īpašie objekti izskatās daudz smukāk nekā personāži vai lielie dzīvnieki (zirnekļi).
6) INTERAKTIVITĀTE. Jūtu nepieciešamību īpaši uzsvērt šo, jo pašlaik visā spēlē ir mazāk interaktivitātes nekā pirmajā Mario līmenī. Iedod iespēju galvenajam varonim pacelt un mest kādu vardi, peldēt tajās peļķēs, slēpties zālē, vairāk lēkāt apkārt un stumdīt kastes u.tml. It īpaši ja nosauc to par action/adventure/exploration spēli, bez interaktivitātes ik pēc 5 metriem iztikt vienkārši nevar.
7) pliekanība it visur - paceļu dzīvību, efekti nostrādā ne pa tēmu - ne gaisma nozib, ne dzīvība aiziet uz savu vietu logā, ne skaņa liecina par to, ka ir izdarīts kaut kas nozīmīgs, tāpat ar personāža fiziku - taisni kā no tutoriāļa, nekādas inerces vai variāciju, nav pat vienas labi nostrādātas animācijas.
Pēdējais:8) versijas cipars pieaug tik ātri kā vairumam cross-platform spēļu. Hint: neviena no tām nav īsti pabeigta vai interesanta. Priekš programmēšanas vingrinājuma šis projekts būtu pat ļoti OK, bet kā spēle tā manā izpratnē nav tikusi pat līdz v0.1.
P.S. Iesaku tikt galā ar pašu svarīgāko jautājumu, kuru pats arī uzdevi - kāpēc tu šo projektu veido. Līdz ar to visas problēmas atrisināsies pašas.
Re: kārtējais platformeris
Snake5, paldies par garo komentāru. Tas vismaz dod priekštatu par to, ko (daži) cilvēki varētu gribēt sagaidīt no šādas spēles. Kaut gan tad jau tā būtu pavisam cita spēle.
Jāteic, ka 8.punkts ir muļķības. Ieskaties kaut vai pēdējā Humble Indie Bundle saturā. Tur visas ir cross-platform, un vairāk kā pusi no tām noteikti es sauktu par lieliskām/pabeigtām/interesantām spēlēm. Versijas cipars pieaug tāpēc, ka mums nav algotņu armija ar developeriem un testeriem (nevis 3 platformu dēļ). Šis ir brīvā laika projekts, kā ne kā.
Runājot par P.S., domāju, ka visi mēs šeit esam, lai pilnveidotu savas prasmes un zināšanas, reizē dāvājot citiem prieku nosist laiku ar kādu (vēlams) aizraujošu spēli.
Jāteic, ka 8.punkts ir muļķības. Ieskaties kaut vai pēdējā Humble Indie Bundle saturā. Tur visas ir cross-platform, un vairāk kā pusi no tām noteikti es sauktu par lieliskām/pabeigtām/interesantām spēlēm. Versijas cipars pieaug tāpēc, ka mums nav algotņu armija ar developeriem un testeriem (nevis 3 platformu dēļ). Šis ir brīvā laika projekts, kā ne kā.
Runājot par P.S., domāju, ka visi mēs šeit esam, lai pilnveidotu savas prasmes un zināšanas, reizē dāvājot citiem prieku nosist laiku ar kādu (vēlams) aizraujošu spēli.
Re: kārtējais platformeris
Humble Bundle spēles ir ļoti maza daļa no visām izveidotajām cross-platform spēlēm. Pilni dzinēju forumi un Youtube ar nepabeigtiem projektiem, kuri it kā bija strauji progresējuši.
Versijas cipara jēga ideālajā gadījumā ir atspoguļot realitāti, neatkarīgi no tā, cik patīkama tā ir. Bet tā, protams, ir katra paša izvēle.
Versijas cipara jēga ideālajā gadījumā ir atspoguļot realitāti, neatkarīgi no tā, cik patīkama tā ir. Bet tā, protams, ir katra paša izvēle.
Re: kārtējais platformeris
Kāds sakars cross-platform ar nepabeigtību? Ir arī daudz one-OS-only nepabeigtu spēļu. Bez tam šī spēle, lai cik frustrējoša tev tā liktos, ir pabeigta. Es tavā lielajā komentārā vairāk saklausu rūgtumu par to ka cilvēki netaisa spēles, kas tev patiktu un būtu tavā gaumē. Jo daža tava kritika ir vienkārši muļķīga, pirms spēlēt spēli paskaties versijas nummuru - ja pārāk liels - nemaz neķeries klāt - droši vien baigais mēsls.
Re: kārtējais platformeris
Nekāds, tikai korelācija starp cilvēkiem, kuri vispār izmanto +/- precīzus versijas numurus un tiem, kuri savu spēli nepabeidz. Tā nav parasta programma ar feature list'u, nevar vnk uztaisīt 10 checkbox'us un beigās lepoties par labi izpildītu plānu.Kāds sakars cross-platform ar nepabeigtību?
Kur tieši tur parādījās gaume? Paskaties jebkuru kvalitatīvi izveidotu projektu un redzēsi, ka par to nevar teikt neko no tā, ko es tur ierakstīju. Nosauktie piemēri? Manis pēc liec to vietā, ko gribi - galvenais, ka kaut kas ir.Es tavā lielajā komentārā vairāk saklausu rūgtumu par to ka cilvēki netaisa spēles, kas tev patiktu un būtu tavā gaumē.
Ja es gribu pasūdzēties, ka neviens vairs neveido tādas spēles, kādas man patīk, es to labāk darītu geimeru forumos - neviens šeit nav nekad izveidojis neko kaut nedaudz līdzīgu tam, kas man patiešām patīk.
Problēma slēpjas tajā, ka katrs vārds, ko es saku, tiek uztverts kā kritika. Ja šis ir tikai programmēšanas vingrinājums, manis pēc ignorē visu, ko es uzrakstīju - tas neattiecas uz tēmu.Jo daža tava kritika ir vienkārši muļķīga
Last edited by snake5 on 14 Jan 2012, 16:59, edited 1 time in total.
Re: kārtējais platformeris
O_osnake5 wrote:korelācija starp cilvēkiem, kuri vispār izmanto +/- precīzus versijas numurus un tiem, kuri savu spēli nepabeidz
Re: kārtējais platformeris
Diskutēt par versiju nummerošanu, srsly? trololol
Re: kārtējais platformeris
Kritika jau ir laba lieta. Tāpēc jau cilvēki posto savus darbus šādos forumos, lai tiktu kritizēti un spētu uzlabot esošās lietas, vai vismaz ņemt vērā viedokļus nākotnes projektiem. Ļoti daudz kas jau ir spēlē izmainīts, tieši pateicoties šeit paustajai kritikai.Problēma slēpjas tajā, ka katrs vārds, ko es saku, tiek uztverts kā kritika. Ja šis ir tikaiprogrammēšanas vingrinājums, manis pēc ignorē visu, ko es uzrakstīju - tas neattiecas uz tēmu.
Vienkārši šī jau ir 97% pabeigta spēle, tāpēc prasīt, lai varonis sāktu peldēt purva dīķos un tiktu nomainīta visa grafika un būtu citādāki līmeņi ir neracionāli. Mazliet episkākus itemu savākšanas efektus gan varētu, bet tas nu tā. Spēle pēc savas būtības ir vairāk atmosfēriska, un ne visiem tādas iet pie sirds.
Re: kārtējais platformeris
Esmu pamanījis, ka latviešu forumos visas spēles tiek tikai kritizētas un gandrīz neviens nepasaka neko labu (Un pēc tam brīnās, kādēļ neviens netaisa spēles), toties citos(ārzemju) forumos pat tādas spēles, kas, manuprāt, nav tik kvalitatīvi izstrādātas kā šeit veidotās tiek slavētas un teikts, ka ļoti labi izveidota u.t.t, kā arī kritika tiek izpausta savādāk, piemēram, šādi - "Vēl varētu pievienot kkādas particles vai kko tādu, tad spēle būtu ļoti laba"
Manuprāt, nekādā gadījumā nevajadzētu likt fotogrāfijas spēlē - Tās, pēc manām domām, spēli padara lētu.
Manuprāt, nekādā gadījumā nevajadzētu likt fotogrāfijas spēlē - Tās, pēc manām domām, spēli padara lētu.
Re: kārtējais platformeris
atcerējos vienu bugu (?). kad cīnījos ar final bosu tad nostājoties vienā no ekrāna stūriem izdevās izvairīties no šāvieniem un tā viņu apmānīt.