Page 1 of 8

Biedri un baroni (vecā tēma)

Posted: 28 Oct 2014, 17:27
by kverkagambo
Šodien es vēlos stādīt priekšā jaunu projektu: kāršu spēli "Biedri un baroni".
Kopš es šogad sāku spēlēt Hārtstounu, mani aizrāva ideja uztaisīt kaut ko līdzīgu. Tāpēc es paņēmu sākotnējo domu par Latvijas Brīvības cīņām veltītu kara spēli un nolēmu to pārvērst digitālā kāršu spēlē.

Spēles pamatā ir Latvijas Brīvības cīņas, kas lielākoties notika 1919. gadā. Pēc Pirmā pasaules kara bijušajā Krievijas impērijā sākās politiskas jukas, kas izvērtās pilsoņu karā. Šajā laikā mūsdienu Baltijas zemes palika vācu armijas okupācijā. Drīz arī šeit sākās karš, kurā dažādi spēki cīnījās par dažādiem mērķiem - vieni par neatkarību, citi par Eiropas pievēršanu komunismam. Latvijā sadūrās ļoti daudzu spēku intereses, kas arī tiks attēlots spēlē.

Visas kārtis pieder vienai no sešām kavām jeb armijām, kas pārstāv dažādas karojošās puses - tie ir vācieši, latvieši, sarkanie, igauņi, malienes armijas, bermontieši. Ar malienes armijām tiek saprasti dažādi mazie spēki, kuri Latvijas Brīvības cīņās piedalījās nedaudz - lietuvieši, poļi, Judeniča baltā armija.
Image
Spēlētājs veido savu kavu no divām līdzās stāvošām armijām. Tātad spēlētājs var veidot kavu no vāciešiem un latviešiem vai vāciešiem un bermontiešiem, bet ne no vāciešiem un sarkanajiem vai citiem. No vēstures viedokļa tas attēlo dažādās spēku savienības, kas pastāvīgi veidojās un izjuka viena gada laikā.

Šis ir pats projekta sākums. Tas nozīmē, ka neviena spēles daļa vēl nepastāv, ieskaitot noteikumus. Kā jau minēts, projekts iedvesmojas no Hārtstounas, tomēr nekādā gadījumā nebūs tās kopija. Galvenās paredzētās atšķirības var uzskaitīt jau tagad:
1) cīnītāji iedalīsies pastāvošos kara spēku veidos - kājniekos, artilērijā, jātniekos,
2) bez karspēka būs taktika, varoņi un komandieri, varbūt ģeogrāfiskie punkti,
3) cīnītāji ir karaspēka vienības, tātad to spēks neatšķirsies vairāk kā divas trīs reizes,
4) no tā izriet, ka liela nozīme būs cīnītāju pastiprināšanai īstajā brīdī,
5) armijas ir paredzēts izmantot pāros, tātad būs jāsaskaņo atsevišķu armiju spēks.
Nākošajā ziņojumā kaut kad nākotnē es uzrakstīšu ar lielāku skaidrību par noteikumiem, kāršu skicēm, prototipu. Iespējams, spēle tiks taisīta Geimmeikerī, bet to vēl redzēs.
Kā visi kārtīgi spēļdari, līdzīgu tēmu izveidoju šeit: http://forums.tigsource.com/index.php?topic=44179.0

Re: Biedri un baroni

Posted: 29 Oct 2014, 12:07
by elvman
Ideja izskatās laba, arī es pats jau ilgi pirm Hearthstone plānoju savu kārsu spēli (jau no aptuveni 2001. gada). Tā arī neesmu saņēmies to realizēt, bet izskatās, ka vajadzēja, ņemot vērā, cik ienesīgs šis tirgus ir.

Runājot par tavu spēli, pirmkārt, online (noprotu, ka gribi veidot online sacensības) kāršu spēli izveidot vienam ir ļoti sarežģīti. Iesaku sākt ar pašu pašu minimumu (viena rase, viens kāršu veids, maz spēju). Ja tas izdodas, tad pamazām likt klāt jaunas fīčas. Otrkārt, Latvijas vēsture, protams, ir interesanta, bet balstīt kārsu spēli uz reāliem noteikumiem ir nevajadzīga sevis ierobežošana un arī apgrūtinās spēles izstrādi, jo faktiem būs jābūt +/- patiesiem. Par piemēru vari ņemt Magic: The Gathering, kas neskaitāmos setos tieši ir provocējuši spēlētājus kombinēt pretējās krāsas, bet ja tu izmantosi Latvijas vēsturi, tad diemžēl uz mūžīgiem laikiem izslēgsi iespēju kombinēt sarkano armiju ar vāciešiem.

Vai esi domājis par tehnisko risinājumu? Kādu tehnoloģijas izmantosi klienta pusē? Kādas platformas atbalstīsi (iOS, Android, Windows, OSX, Linux)? Kādas tehnoloģijas izmantosi servera pusē?

Re: Biedri un baroni

Posted: 29 Oct 2014, 18:53
by kverkagambo
Hei, spēli veidot ir sarežģīti, to es apzinos. Kaut kur tomēr ir jāsāk. Kāda bija tava 2001. gada ideja?
Uz kaut ko īstu balstītu projektu, manuprāt, būs veidot vieglāk, vieglāk atsperties un uzbūvēt ko jaunu. Galu galā, ja visi skaitļi un spējas būs pilnīgi fantastiski, un vēsturiska būs tikai etiķete - arī tad nebūs nekas ļauns.
Par tehnoloģijām es neko nevaru atbildēt. Es jau minēju, ka skatos uz GM. Sākumam jādabū vienspēlētāja režīms ar kaut kādu mākslīgu pretinieku, tad jādomā, kā virzīties tālāk. Īstenībā ar tīkla tehnoloģijām man nav nekādas pieredzes, bet varbūt vari kaut ko konkrētu ieteikt?

Re: Biedri un baroni

Posted: 29 Oct 2014, 19:45
by zivs
elvman wrote:ja tu izmantosi Latvijas vēsturi, tad diemžēl uz mūžīgiem laikiem izslēgsi iespēju kombinēt sarkano armiju ar vāciešiem.
Vēsturiski gan abas armijas (nu, vismaz kā lielvaras) ir sadarbojušās, bet tavs domugājiens gan tika saprasts tāpat. :)

Idejiski jau tā var būt kaut kāda "paralēlā vēsture", kurai ar realitāti ir maz sakara vai arī minētās armijas iemanto kaut kādas atsevišķas, unikālas (vēsturiski akurātas) iezīmes, kas nebija nevienam citam karaspēkam.

Lai nu kā, ideja tiešām forša un mani uzreiz arī ieinteresēja. Žēl, ka nevaru nekādi palīdzēt ne ar padomiem, ne ar ko citu kā vien tik izteikt savu sajūsmu par, vismaz pagaidām, uz papīra izlikto ideju!

Re: Biedri un baroni

Posted: 29 Oct 2014, 21:49
by LatvianGames
Sveiks!
Vispar tev radusies baigi forśa ideja.Man gan loti intrese viena lieta.Kapec spelei ir izdomats tieśi tads nosaukums?
Forśi ka spelei siżets panemtsno Latvijas vestures, jo tad uzreiz var pateikt ka spele veidota Latvija.Pats ari veidoju speli par Latvijas vesturi-tikai par Kurzemes cietoksni, un FPS formata.
Ja tikai vajag kadu palidzibu raksti uz rcgames0@gmail.com.
Varu palidzet ar muziku,śo to sajedzu ari no GM(ar to darbojos jau apmeram pusotru gadu),ja vajag varbut vel kartis varu sazimet!
Taka tiki raksti!

Re: Biedri un baroni

Posted: 29 Oct 2014, 22:14
by austere
Paskaties http://www.kastanis.biz, tur ir manis taisītās zolītes programmas ar visu kodu, varbūt noderēs.
Runājot par tehnoloģijām, laikam labāk sākt ar tām vieglāk apgūstamajām - c#, Unity3d.
Spriežot pēc apraksta, iecerētās spēles mērogs nav tik liels, kautkādu pirmo prototipu uztaisīt varētu nebūt tik grūti. Galvenais, ka pašam ideja šķiet interesanta.

Re: Biedri un baroni

Posted: 29 Oct 2014, 22:38
by LatvianGames
Nu,nu vaitad GM skaitās grūts? :)

Re: Biedri un baroni

Posted: 30 Oct 2014, 12:40
by kverkagambo
zivs wrote:Vēsturiski gan abas armijas (nu, vismaz kā lielvaras) ir sadarbojušās, bet tavs domugājiens gan tika saprasts tāpat.
Laikam vēsturiski vislielākās pretenzijas visiem būs pret to, ka latvieši un igauņu uz riņķa nav līdzās. Paldies par atbalstu!
LatvianGames wrote:Vispar tev radusies baigi forśa ideja.Man gan loti intrese viena lieta.Kapec spelei ir izdomats tieśi tads nosaukums?
Paldies! Nosaukums piesaista uzmanību un tajā ir tāda patīkama aliterācija, tas arī ir viss. Mūzika būs vajadzīga noteikti - tā ir tāda lieta, kur es pats nevaru uztaisīt pat nepieciešamo minimumu. Līdz pienāks laiks, paturēšu tevi prātā.
austere wrote:Paskaties http://www.kastanis.biz, tur ir manis taisītās zolītes programmas ar visu kodu, varbūt noderēs.
Paldies, nopumpēju šo kodu. Nezinu, cik tas palīdzēs, ja šeit darbs notiks ar GM. Man ir kaut kāda pieredze programmēšanā, bet pieredzes daudzums ar GML, ne C# vai Unity ir vienādi mazs. Hārtstouna gan ir taisīta Unity, bet tur arī mērogs lielāks. Man liekas, ka 2D spēlei esmu izvēlējies īsto platformu.

Re: Biedri un baroni

Posted: 05 Nov 2014, 13:28
by LatvianGames
kverkagambo wrote:Man liekas, ka 2D spēlei esmu izvēlējies īsto platformu.
Nu ja GM ir paredzēts 2D spēlēm.Turklāt pastāv tāda lieta kā GM:Studio kur var pa taisno portēt spēles un Android,Windows 8,Linux.Drīz ieviesīs ar XBOX atbalstu.Tiesa gan par visām šīm ekstrām ir jāpiemaksā.

Re: Biedri un baroni

Posted: 06 Nov 2014, 13:38
by kverkagambo
Es jau mēģinu GM:Studio.
Tu nezini, vai tur ir iespēja sameklēt kādu vārdu visa projekta kodā, ne tikai viena objekta ietvaros?