Biedri un baroni (vecā tēma)
Posted: 28 Oct 2014, 17:27
Šodien es vēlos stādīt priekšā jaunu projektu: kāršu spēli "Biedri un baroni".
Kopš es šogad sāku spēlēt Hārtstounu, mani aizrāva ideja uztaisīt kaut ko līdzīgu. Tāpēc es paņēmu sākotnējo domu par Latvijas Brīvības cīņām veltītu kara spēli un nolēmu to pārvērst digitālā kāršu spēlē.
Spēles pamatā ir Latvijas Brīvības cīņas, kas lielākoties notika 1919. gadā. Pēc Pirmā pasaules kara bijušajā Krievijas impērijā sākās politiskas jukas, kas izvērtās pilsoņu karā. Šajā laikā mūsdienu Baltijas zemes palika vācu armijas okupācijā. Drīz arī šeit sākās karš, kurā dažādi spēki cīnījās par dažādiem mērķiem - vieni par neatkarību, citi par Eiropas pievēršanu komunismam. Latvijā sadūrās ļoti daudzu spēku intereses, kas arī tiks attēlots spēlē.
Visas kārtis pieder vienai no sešām kavām jeb armijām, kas pārstāv dažādas karojošās puses - tie ir vācieši, latvieši, sarkanie, igauņi, malienes armijas, bermontieši. Ar malienes armijām tiek saprasti dažādi mazie spēki, kuri Latvijas Brīvības cīņās piedalījās nedaudz - lietuvieši, poļi, Judeniča baltā armija.
Spēlētājs veido savu kavu no divām līdzās stāvošām armijām. Tātad spēlētājs var veidot kavu no vāciešiem un latviešiem vai vāciešiem un bermontiešiem, bet ne no vāciešiem un sarkanajiem vai citiem. No vēstures viedokļa tas attēlo dažādās spēku savienības, kas pastāvīgi veidojās un izjuka viena gada laikā.
Šis ir pats projekta sākums. Tas nozīmē, ka neviena spēles daļa vēl nepastāv, ieskaitot noteikumus. Kā jau minēts, projekts iedvesmojas no Hārtstounas, tomēr nekādā gadījumā nebūs tās kopija. Galvenās paredzētās atšķirības var uzskaitīt jau tagad:
1) cīnītāji iedalīsies pastāvošos kara spēku veidos - kājniekos, artilērijā, jātniekos,
2) bez karspēka būs taktika, varoņi un komandieri, varbūt ģeogrāfiskie punkti,
3) cīnītāji ir karaspēka vienības, tātad to spēks neatšķirsies vairāk kā divas trīs reizes,
4) no tā izriet, ka liela nozīme būs cīnītāju pastiprināšanai īstajā brīdī,
5) armijas ir paredzēts izmantot pāros, tātad būs jāsaskaņo atsevišķu armiju spēks.
Nākošajā ziņojumā kaut kad nākotnē es uzrakstīšu ar lielāku skaidrību par noteikumiem, kāršu skicēm, prototipu. Iespējams, spēle tiks taisīta Geimmeikerī, bet to vēl redzēs.
Kā visi kārtīgi spēļdari, līdzīgu tēmu izveidoju šeit: http://forums.tigsource.com/index.php?topic=44179.0
Kopš es šogad sāku spēlēt Hārtstounu, mani aizrāva ideja uztaisīt kaut ko līdzīgu. Tāpēc es paņēmu sākotnējo domu par Latvijas Brīvības cīņām veltītu kara spēli un nolēmu to pārvērst digitālā kāršu spēlē.
Spēles pamatā ir Latvijas Brīvības cīņas, kas lielākoties notika 1919. gadā. Pēc Pirmā pasaules kara bijušajā Krievijas impērijā sākās politiskas jukas, kas izvērtās pilsoņu karā. Šajā laikā mūsdienu Baltijas zemes palika vācu armijas okupācijā. Drīz arī šeit sākās karš, kurā dažādi spēki cīnījās par dažādiem mērķiem - vieni par neatkarību, citi par Eiropas pievēršanu komunismam. Latvijā sadūrās ļoti daudzu spēku intereses, kas arī tiks attēlots spēlē.
Visas kārtis pieder vienai no sešām kavām jeb armijām, kas pārstāv dažādas karojošās puses - tie ir vācieši, latvieši, sarkanie, igauņi, malienes armijas, bermontieši. Ar malienes armijām tiek saprasti dažādi mazie spēki, kuri Latvijas Brīvības cīņās piedalījās nedaudz - lietuvieši, poļi, Judeniča baltā armija.
Spēlētājs veido savu kavu no divām līdzās stāvošām armijām. Tātad spēlētājs var veidot kavu no vāciešiem un latviešiem vai vāciešiem un bermontiešiem, bet ne no vāciešiem un sarkanajiem vai citiem. No vēstures viedokļa tas attēlo dažādās spēku savienības, kas pastāvīgi veidojās un izjuka viena gada laikā.
Šis ir pats projekta sākums. Tas nozīmē, ka neviena spēles daļa vēl nepastāv, ieskaitot noteikumus. Kā jau minēts, projekts iedvesmojas no Hārtstounas, tomēr nekādā gadījumā nebūs tās kopija. Galvenās paredzētās atšķirības var uzskaitīt jau tagad:
1) cīnītāji iedalīsies pastāvošos kara spēku veidos - kājniekos, artilērijā, jātniekos,
2) bez karspēka būs taktika, varoņi un komandieri, varbūt ģeogrāfiskie punkti,
3) cīnītāji ir karaspēka vienības, tātad to spēks neatšķirsies vairāk kā divas trīs reizes,
4) no tā izriet, ka liela nozīme būs cīnītāju pastiprināšanai īstajā brīdī,
5) armijas ir paredzēts izmantot pāros, tātad būs jāsaskaņo atsevišķu armiju spēks.
Nākošajā ziņojumā kaut kad nākotnē es uzrakstīšu ar lielāku skaidrību par noteikumiem, kāršu skicēm, prototipu. Iespējams, spēle tiks taisīta Geimmeikerī, bet to vēl redzēs.
Kā visi kārtīgi spēļdari, līdzīgu tēmu izveidoju šeit: http://forums.tigsource.com/index.php?topic=44179.0