Gunplay

Vieta, kur pastāstīt par savu topošo vai jau gatavo spēli, parādīt tās screenus un ziņot par citiem savu projektu jaunumiem
Message
Author
User avatar
douche
Posts: 33
Joined: 03 Jan 2011, 01:30

Re: Gunplay

#31 Post by douche » 27 Sep 2011, 12:10

bubu wrote:Tu gribi teikt, ka eksperimentēt izgudrojot failu formātu atkal un atkal ir tikai veselīga nodarba indie developrim? Tb tērēt laiku uz lietām, kuras jau ir industrijā/nozarē citu cilvēku atstrādātas, saprastas izdarītas diezgan labā kvalitātē. Nē, nu protams, to darīt var. Tikai ko tu beigās tā rezultātā iegūsi - gatavu spēli, vai custom failu ielādētāju, kuru neviens cits bez tevis nekad neizmantos (tātad - tam lemta lēna un mokoša nāve).
3D modeļiem/animācijai jā.
Bet vai tas tā ir 2D spēlēm/2D animācijām?
Man liekas, ka tur īsti nav tik vienkārši ar tiem gatavajiem 3d rīkiem/formātiem, kas darētu/būtu viegli pielāgojami vairumam 2d spēļu.

enHammer
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2011, 22:30

Re: Gunplay

#32 Post by enHammer » 27 Sep 2011, 12:19

Tenjou: vispār jau tas ir tikai normāli tā, kā to saka bubu - [lielas] kompānijas par instrumentiem izmanto tajā brīdī eksistējošos industrijas standarta līmeņa softus, kuri apmierina viņu vajadzības, piemēram, visos Pixar gabalos propi ir modelēti iekš Maya, un Pixar nebūt nav kompānija, kas nevarētu sev uzprogrammēt paši savu modelēšanas softu - vienkārši nav NEPIECIEŠAMĪBAS, jo tirgus ir pārblīvēts ar maksas un bezmaksas modelēšanas paketēm, kurās pa lielam ir vienas un tās pašas iespējas.
Sneika gadījumā vajadzēja būt fleksiblākam un uzrakstīt vai nu Gunplaya iekšējo FBX->GPC translatoru, vai uztaisīt importa-exporta pluginu Mayai/MAXim ar kaut kādu defaulto personāža primitīvu, jo tad arī viņam kāds vismaz animācijas jomā varētu palīdzēt. Tagad situācija tāda, ka šams apliek augstu sētu ap savu GPC formātu un solās visus satriekt ar savu animāciju..
Well.. es iepriekš cerēju, ka viņš vismaz saprot, ka animācija nav tikai lineāra vai ease-in-ease-out kustība no A uz B, taču pēc frāzes par to, ka "15 minūtēs ša visiem pasaules profiem apenes pāri acīm pārvilkšot", radās nojausma, ka viņaprāt savs animācijas editors jau automātiski nozīmē labu animāciju. No šī ne vien nojaušams, bet pat acīmredzams kļuva fakts, ka, ja tas zēns gribēs uztaisīt GP labā līmenī, viņam būs nepieciešama palīdzība no malas, tāpēc arī visas manas runas par translatoru. Pretējā gadījumā cilvēkam, kas strādājis ar 10 gadu laikā evolucionējušu instrumentu, sneiks rokās iespraudīs lāpstu ar sapuvušu kātu un gaidīs kvalitāti - animāciju jau protams var uztaisīt arī ar tādu, tikai jebkurš savu laiku cienošs animators (un dajebkurš cilvēks) šajā laikā būs jāsāk pamatīgi motivēt (ar $$$), lai viņš nepaceltu cepuri un neaizcirstu aiz sevis durvis. Un tad, iespējams, sneiks lepni mēģinās no sevis uztaisīt ne vien programmētāju, grafiķi, komponistu, bet arī animātoru un novedīs GP līdz apmierinošam stāvoklim ap savu pensijas vecumu, kad arī pats GP ievietosies indie-retro-games direktorijās. Pēc šī man radās nojausma, ka sneika paradums ir ne vien pievērst uzmanību katram krāniņam, kas viņam tiek rādīts, bet arī ignorēt vērtīgo, kas nāk no cilvēkiem, kuri pazīst drēbi labāk par sneiku, piem. programmēšanā bubu. Ja sneikam zināšanas nav vajadzīgas, tad man ir tikai viens izskaidrojums tam, kāpēc tapis šis thread's.
Par to viņa eksperimentēšanu.. izskatās pēc vecā labā iekšā-ārā pa jau 100x kartografētām teritorijām.

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Gunplay

#33 Post by snake5 » 27 Sep 2011, 12:34

enHammer:
Kompānijas tos rīkus izmanto tāpēc, ka visi darbinieki viņus jau pazīst. Tāpēc ietaupīt sanāk ne tikai uz veidošanu, bet arī uz apmācību.

Man kāds animācijas veidot var palīdzēt arī ar manu rīku, tas nav sarežģīts. Redzu, ka joprojām nespēj pieņemt šo faktu. Ja tu kaut vienreiz apskatītos viņu, varbūt pat saprastu, kāpēc es esmu tik augstās domās gan par pašu redaktoru, gan par to, ko ar viņu var izveidot.

Ja negribi atvērt manu programmu, atver GIMP un paspēlējies ar Color Curves. Līkne šeit darbojas ļoti līdzīgi. Un nav nekādi tangensi jāmoka, lai iegūtu gludu animāciju. Rezultātā tiek pamatīgi ietaupīts laiks un stundas vietā sanāk tās 15 minūtes.

Un zini, kāpēc vēl kompānijas neveido katru rīku, kurš šķiet nepieciešams? Nav garantijas, ka pārējiem uzņēmumā viņu vajadzēs / patiks lietot. Tāpat kā šeit man nav garantijas, ka kāds manā vietā uztaisīs visas animācijas un vēl pateiksies par iespēju to izdarīt. Tu varbūt saki, ka tu varētu, bet tā nav garantija. Rezultātā aizskriesi citur, nevienam to rīku nevajadzēs un es būšu iztērējis kaut kur starp nedēļu un mēnesi, lai uztaisītu kaut kādu sūdīgu rīku tikai tāpēc, ka kādam nepatīk nepazīstamas programmas atvērt. Kaut kur taču robeža ir jānovelk, piemēram pie šī vājprāta.

Un ja es ignorētu to, kas no visiem šeit nāk, es sen jau būtu pazudis, neatstājot atbildi.

Tenjou
Posts: 34
Joined: 23 Dec 2010, 10:33

Re: Gunplay

#34 Post by Tenjou » 27 Sep 2011, 12:42

Cik esmu veidojis animācijas, man vienmēr bijis ātrāk un produktīvāk veidot savu formātu, ja man ir specifiskas prasibas(minu, ka gunplayam arī tādas).

enHammer
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2011, 22:30

Re: Gunplay

#35 Post by enHammer » 27 Sep 2011, 12:50

snake5 wrote: Es jau vairākas reizes esmu teicis (un starp citu, nebija iespējams to saprast jau no pašas spēles / failu saturu palasot?), ka reāli nav neviena formāta, kurš kaut nedaudz atbilst manām vajadzībām. Animāciju formātos tiek glabāts hvzkas (matricas? quaternioni?), man vajag tikai x/y/leņķi, nekādus tangensus, tikai punktus, kuri veido līkni. Un .gpc formātam vispār nekā līdzīga nav. 3D modeli taisīt priekš šādas spēles tiešām būtu darbošanās caur pēcpusi, jo no tiem datiem ragdollus uztaisīt ir daudz grūtāk (jāsavāc kaulam pievienotie vertex'i, jāpārvērš tekstūra daudzstūrī un jāoptimizē tas, nemaz nerunāsim par pievienoto fizikas informāciju, bez kuras ragdolli izskatās vienkārši nožēlojami).
Un kas Tev liedz pārvērst rotācijas no matricas uz saviem x,y,angle? 3D programmas protams ka būs tādas, bet arī tajās var animēt aprobežojoties tikai ar 2D (piem. SouthPark), un Tavs uzdevums būtu paņemt no animētajiem kauliem (to matricām) to, kas der Taviem GP 2D personāžiem. Pēc visa spriežot Tu esi pazīstams tikai ar forward kinematics principu, taču paralēli tam pastāv arī inverse kinematics, kas ir must have koncepts, ko izmanto gaitas un roku kustību animēšanai. Quarternions pastāv, lai izvairītos no gimbal lock, kas ir 3D specifika, un Tev par to vajadzētu satraukties tikai tādā aspektā, kā no kauliem nolasīt leņķisko info uz savu 2D vidi.
Par ragdollu viss atkarīgs kur tu to simulē. Ja tas ir iekš GP, tad tas Tev tur pašam jāizfunktierē, kā, bet ja ragdolla simulācija tiek aizstāta ar iebeikotiem simiem no 3D softa, tad tas ir tās pašas informācijas no kauliem nolasīšanas jautajums.
Informācijai kurai vajadzētu nonākt no 3D progas Tavā GP ir standartizēta skeleta hierarhijas root'a x,y,angle,scale un sērijai ar visu lejupejošo kaulu leņķiem angle1..angleN. Pārējais, ja vien negribi taisīt personāžus katru unikālu, ir maznozīmīgs.

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Gunplay

#36 Post by snake5 » 27 Sep 2011, 13:02

Un kas Tev liedz pārvērst rotācijas no matricas uz saviem x,y,angle? 3D programmas protams ka būs tādas, bet arī tajās var animēt aprobežojoties tikai ar 2D (piem. SouthPark), un Tavs uzdevums būtu paņemt no animētajiem kauliem (to matricām) to, kas der Taviem GP 2D personāžiem.
Es zinu visu to, ko ir nepieciešams izdarīt, lai izveidotu šādu rīku komplektu, šī ir mazākā no problēmām. Eksportēšana vispār ir primitīva. Problēmas ir ar .gpc importu, it īpaši animāciju constraint'iem un animāciju apskatīšanu. Mans redaktors to spēj bez problēmām. Bet kas un cik daudz man būs jāsalauž, lai tas viss būtu apskatāms kaut kādā maxī, man nav ne jausmas. Par Blenderi vēl varētu 5 minūtes padomāt, jo vismaz nevajag 2k$ programmu, lai pārbaudītu rezultātu. Bet par max - noteikti neko tādu neveidošu.
Pēc visa spriežot Tu esi pazīstams tikai ar forward kinematics principu
Man IK ir kodā, ne kā animācijas, bet kā personāžu animējoši objekti, kurus pieslēdzu sistēmai. Personāžiem rokas animējas ar IK. Tāpēc šaubos, vai spriedi pēc visa (bet nu kā jau te dažus post'us iepriekš noskaidrojām, tā te ir ar lielāku daļu apmeklētāju :D ).
Par ragdollu viss atkarīgs kur tu to simulē. Ja tas ir iekš GP, tad tas Tev tur pašam jāizfunktierē, kā, bet ja ragdolla simulācija tiek aizstāta ar iebeikotiem simiem no 3D softa, tad tas ir tās pašas informācijas no kauliem nolasīšanas jautajums.
Simulēju katras ķermeņa daļas fizisko formu. Es jau pats izfunktierēju visu un, ja vien kādam atkal nebūs iebildumi pret manu .gpc formātu, nekas tur no animācijām nemainīsies.

enHammer
Posts: 24
Joined: 06 Sep 2011, 22:30

Re: Gunplay

#37 Post by enHammer » 27 Sep 2011, 13:38

Tenjou wrote:Cik esmu veidojis animācijas, man vienmēr bijis ātrāk un produktīvāk veidot savu formātu, ja man ir specifiskas prasibas(minu, ka gunplayam arī tādas).
Joopcik.. no kura plaukta jūs tur abi runājat!?! Kas tās tādas jums par īpašajām prasībām, salīdzinot ar to, kas ilgos pētījumu gados izdomāts, lai darbotos 100% gadījumu? Vai jums pašiem abiem nešķiet, ka jūsu "prasības" būs zemākas par industrijas prasībām, un tāpēc tikai racionāli būtu no esošā gatavā paņemt tikai savam projektam specifisko? Kā jūs pēc tam nosauciet savus failu formātus nevienam pakaļu neplēš..
snake5 wrote:Ja negribi atvērt manu programmu, atver GIMP un paspēlējies ar Color Curves. Līkne šeit darbojas ļoti līdzīgi. Un nav nekādi tangensi jāmoka, lai iegūtu gludu animāciju. Rezultātā tiek pamatīgi ietaupīts laiks un stundas vietā sanāk tās 15 minūtes.
Haahahahahahhaahahahahhahahhahahhahahhahahahhh lololololololollllll.. Labais! Tad kad Tev starp augšējo un apakšējo colorCurves punktu būs vēl kādi 5 citi līkni aprakstošie, tad paskaiti cik mouse clickus Tev vajadzēs lai izmainītu fast-out-ease-in kustību uz ease-out-fast-in.. mana aizdoma, ir ka tie būs 5 mouse klicki.. ar tangentēm pietiktu ar 2!!! Šādi veidot animācijas kurves jau točna ir pagājušā gadsimta gemarojs!
Testē animāciju cik Tev lien tajā GP, taču neliec cilvēkiem taisīt tajā pašu animāciju.
Baidos, ka Tev ir svēta pārliecība, ka GP editors ir pārāks tikai tāpēc, ka Tu nezini kā darbojas ar animācijai paredzētajiem softiem (riggings, animēšanas metodes un māksla), un savā GPC formātā esi iestrēdzis tāpēc, ka principiāli (t.i. racionāli nemotivēti) atsakies pieņemt to, ko jau kāds ir 100x izdomājis un aprobējis kaujas apstākļos.

P.S. Piedodiet, šajā gailēnu cīņā vairs nepiedalīšos.

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Gunplay

#38 Post by snake5 » 27 Sep 2011, 13:49

mana aizdoma, ir ka tie būs 5 mouse klicki.. ar tangentēm pietiktu ar 2!!!
Nezinu, ar kuru kāju tu peli kustini, bet man pietiek ar vienu... :D
http://img231.imageshack.us/img231/4629 ... ol1337.jpg
Baidos, ka Tev ir svēta pārliecība, ka GP editors ir pārāks tikai tāpēc, ka Tu nezini kā darbojas ar animācijai paredzētajiem softiem (riggings, animēšanas metodes un māksla)
Tad tu acīmredzot nezini, ka esmu jau ~gadu ar to darbojies gan 3DS MAXī, gan Blenderī.
Mans programmer art: http://cragegames.com/sites/default/files/nChar.jpg

Tenjou
Posts: 34
Joined: 23 Dec 2010, 10:33

Re: Gunplay

#39 Post by Tenjou » 27 Sep 2011, 14:14

enHammer wrote:Joopcik.. no kura plaukta jūs tur abi runājat!?! Kas tās tādas jums par īpašajām prasībām, salīdzinot ar to, kas ilgos pētījumu gados izdomāts, lai darbotos 100% gadījumu? Vai jums pašiem abiem nešķiet, ka jūsu "prasības" būs zemākas par industrijas prasībām, un tāpēc tikai racionāli būtu no esošā gatavā paņemt tikai savam projektam specifisko? Kā jūs pēc tam nosauciet savus failu formātus nevienam pakaļu neplēš..
Pirmkārt, iemācies cienīt citus.
Otrkārt, industrijas standarts? Modeļu formātiem? Kur? Tā ir viena no tādām lietām, kur nav tieši šādu standartu. Katrs veido tā kā viņam ir ātrāk un ērtāk, un bieži vien tas ir - veidot savu formātu, savām vajadzībām. Man kā lietotājam dziļi vienalga kādu formātu Tu izmanto, kaut vai md1.
Ir tikai divi iemesli, kad var apsvērt lietot esošu modeļu formātus - generic 3d, expandot modošanas iespējas.
Last edited by Tenjou on 27 Sep 2011, 16:20, edited 1 time in total.

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: Gunplay

#40 Post by kristapuciitis » 27 Sep 2011, 16:11

enHammer wrote:
Tenjou wrote:Cik esmu veidojis animācijas, man vienmēr bijis ātrāk un produktīvāk veidot savu formātu, ja man ir specifiskas prasibas(minu, ka gunplayam arī tādas).
Joopcik.. no kura plaukta jūs tur abi runājat!?! Kas tās tādas jums par īpašajām prasībām, salīdzinot ar to, kas ilgos pētījumu gados izdomāts, lai darbotos 100% gadījumu? Vai jums pašiem abiem nešķiet, ka jūsu "prasības" būs zemākas par industrijas prasībām, un tāpēc tikai racionāli būtu no esošā gatavā paņemt tikai savam projektam specifisko? Kā jūs pēc tam nosauciet savus failu formātus nevienam pakaļu neplēš..
snake5 wrote:Ja negribi atvērt manu programmu, atver GIMP un paspēlējies ar Color Curves. Līkne šeit darbojas ļoti līdzīgi. Un nav nekādi tangensi jāmoka, lai iegūtu gludu animāciju. Rezultātā tiek pamatīgi ietaupīts laiks un stundas vietā sanāk tās 15 minūtes.
Haahahahahahhaahahahahhahahhahahhahahhahahahhh lololololololollllll.. Labais! Tad kad Tev starp augšējo un apakšējo colorCurves punktu būs vēl kādi 5 citi līkni aprakstošie, tad paskaiti cik mouse clickus Tev vajadzēs lai izmainītu fast-out-ease-in kustību uz ease-out-fast-in.. mana aizdoma, ir ka tie būs 5 mouse klicki.. ar tangentēm pietiktu ar 2!!! Šādi veidot animācijas kurves jau točna ir pagājušā gadsimta gemarojs!
Testē animāciju cik Tev lien tajā GP, taču neliec cilvēkiem taisīt tajā pašu animāciju.
Baidos, ka Tev ir svēta pārliecība, ka GP editors ir pārāks tikai tāpēc, ka Tu nezini kā darbojas ar animācijai paredzētajiem softiem (riggings, animēšanas metodes un māksla), un savā GPC formātā esi iestrēdzis tāpēc, ka principiāli (t.i. racionāli nemotivēti) atsakies pieņemt to, ko jau kāds ir 100x izdomājis un aprobējis kaujas apstākļos.

P.S. Piedodiet, šajā gailēnu cīņā vairs nepiedalīšos.
kārtējā latvieša būšana.
Gooby pls

Post Reply

Return to “Tavi projekti / Your projects”