Blender3D

Viss par spēļu vizuālā izskata veidošanu no mākslinieciskās puses - 3D, 2D modelēšana, dizainēšana u.tml.
Post Reply
Message
Author
User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Blender3D

#1 Post by kristapuciitis » 03 Jun 2011, 14:33

Sveiki!
Ir tāda 3D modelēšanas programma Blender3D. Cik nopietni šī programma tiek izmantota nopietnos projektos? Vai vispār šo programmu izmanto ārzemju lielākie uzņēmumi? Kā šī programma konkurē ar kaut vai to pašu 3Ds max? Kādus dzinējus jūs zinat, kuri atbalsta Blender3D?
Gooby pls

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: Blender3D

#2 Post by bubu » 03 Jun 2011, 16:10

Blenderis afaik patlaban masveidā tiek lietots tikai indie projektos. Tikai atsevišķos izņēmuma gadījumos arī lielākos. AAA+++ industrijā tiek lietoti 3dmax/maya/u.c. produkti.
Bet principā, apgūstot to padziļinātāk tu visu to, ko var izdarīt ar 3dmax vai citur, varēsi izdarīt arī ar Blender'i.

Blender'is pats par sevi ir spēļu dzinējs: http://www.blender.org/education-help/t ... me-engine/
Bet ja tu domāji - vai blendera failus saprot citi dzinēji, tad jā - saprot. Piemēram Unity3D. Un neviens tev neliedz uzrakstīt tava mīļotā dziņa custom formāta exportētāju Blenderī. Tam pluginus var rakstīt ar pitonu. Standartā tas jau māk eksportēt daudzos. popuplārus formātus.
Normālā situācijā neviena spēles engīne gala produktā nelietos ne 3dmax, ne Blender datu formātus - tie ir neefektīvi. Tie ir domāti assetu ērtai labošanai, nevis ielādēšanai spēles gaitā. Tāpēc cilvēki spēlēm konvertē assetus, vai arī exportē custom formātos - tādos, kurus spēle māk labāk/efektīvāk/ātrāk ielādēt.

snake5
Posts: 361
Joined: 07 Dec 2010, 03:54
Contact:

Re: Blender3D

#3 Post by snake5 » 03 Jun 2011, 20:53

Kā šī programma konkurē ar kaut vai to pašu 3Ds max?
Izcili. Blenderim ir mazāk bug'u, ļoti daudz ērtu iespēju un strādāt ir ļoti ērti. Iespēja pašam ātri uzkodēt papildrīkus arī ir (atšķirībā no 3DS MAX, kur jāņemas ar kaut kādiem dīvainiem SDK, kurus, cik sapratu, nav arī tik viegli dabūt). BPY (Blender Python API) 2.5 dokumentācija gan pagaidām nav ne tuvu apmierinoša, tomēr galus var savilkt ar vecāku versiju informāciju un Blendera iespēju ieslēgt interaktīvo konsoli un izpētīt katras klases memberus. Btw, jaunajā versijā vēl ir iespēja atrast jebkuru iespēju ātri (uzspiežot Space) un to izpildīt. Kompaktais UI arī ir liels pluss. Ir arī tik daudz visādu cilvēku veidotu rīku (MakeHuman, pilsētu ģeneratori..), kādus 3DS MAXim neesmu redzējis.
Vai vispār šo programmu izmanto ārzemju lielākie uzņēmumi?
Lielākie to noteikti neizmanto. Bet te jāsaka tā, ka vecie krabji neturas līdzi laikam. :D

bubu
Guru
Guru
Posts: 398
Joined: 07 Dec 2010, 11:54

Re: Blender3D

#4 Post by bubu » 04 Jun 2011, 01:20

snake5 wrote:
Kā šī programma konkurē ar kaut vai to pašu 3Ds max?
(atšķirībā no 3DS MAX, kur jāņemas ar kaut kādiem dīvainiem SDK, kurus, cik sapratu, nav arī tik viegli dabūt).
Muļķības. Abi ir tikpat vienkārši, cik viegli dabūjami. 3dmax sdk instalējas no produkta dvd kā opcionāls instals.

User avatar
kristapuciitis
Posts: 163
Joined: 03 Jun 2011, 14:22

Re: Blender3D

#5 Post by kristapuciitis » 09 Jul 2011, 04:33

Izrādās, ka Source arī atbalsta Blender 3D. http://developer.valvesoftware.com/wiki/Blender
Gooby pls

Post Reply

Return to “Dizains, modelēšana un vizuālā māksla / Design, modelling and visual art”