GameDev.lv forums

Latviešu spēļu izstrādātāju forums
It is currently 26 Apr 2018, 10:13

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Blender3D
PostPosted: 03 Jun 2011, 14:33 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2011, 14:22
Posts: 163
Sveiki!
Ir tāda 3D modelēšanas programma Blender3D. Cik nopietni šī programma tiek izmantota nopietnos projektos? Vai vispār šo programmu izmanto ārzemju lielākie uzņēmumi? Kā šī programma konkurē ar kaut vai to pašu 3Ds max? Kādus dzinējus jūs zinat, kuri atbalsta Blender3D?

_________________
Gooby pls


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Blender3D
PostPosted: 03 Jun 2011, 16:10 
Offline
Guru
Guru

Joined: 07 Dec 2010, 12:54
Posts: 398
Blenderis afaik patlaban masveidā tiek lietots tikai indie projektos. Tikai atsevišķos izņēmuma gadījumos arī lielākos. AAA+++ industrijā tiek lietoti 3dmax/maya/u.c. produkti.
Bet principā, apgūstot to padziļinātāk tu visu to, ko var izdarīt ar 3dmax vai citur, varēsi izdarīt arī ar Blender'i.

Blender'is pats par sevi ir spēļu dzinējs: http://www.blender.org/education-help/t ... me-engine/
Bet ja tu domāji - vai blendera failus saprot citi dzinēji, tad jā - saprot. Piemēram Unity3D. Un neviens tev neliedz uzrakstīt tava mīļotā dziņa custom formāta exportētāju Blenderī. Tam pluginus var rakstīt ar pitonu. Standartā tas jau māk eksportēt daudzos. popuplārus formātus.
Normālā situācijā neviena spēles engīne gala produktā nelietos ne 3dmax, ne Blender datu formātus - tie ir neefektīvi. Tie ir domāti assetu ērtai labošanai, nevis ielādēšanai spēles gaitā. Tāpēc cilvēki spēlēm konvertē assetus, vai arī exportē custom formātos - tādos, kurus spēle māk labāk/efektīvāk/ātrāk ielādēt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Blender3D
PostPosted: 03 Jun 2011, 20:53 
Offline

Joined: 07 Dec 2010, 04:54
Posts: 353
Quote:
Kā šī programma konkurē ar kaut vai to pašu 3Ds max?

Izcili. Blenderim ir mazāk bug'u, ļoti daudz ērtu iespēju un strādāt ir ļoti ērti. Iespēja pašam ātri uzkodēt papildrīkus arī ir (atšķirībā no 3DS MAX, kur jāņemas ar kaut kādiem dīvainiem SDK, kurus, cik sapratu, nav arī tik viegli dabūt). BPY (Blender Python API) 2.5 dokumentācija gan pagaidām nav ne tuvu apmierinoša, tomēr galus var savilkt ar vecāku versiju informāciju un Blendera iespēju ieslēgt interaktīvo konsoli un izpētīt katras klases memberus. Btw, jaunajā versijā vēl ir iespēja atrast jebkuru iespēju ātri (uzspiežot Space) un to izpildīt. Kompaktais UI arī ir liels pluss. Ir arī tik daudz visādu cilvēku veidotu rīku (MakeHuman, pilsētu ģeneratori..), kādus 3DS MAXim neesmu redzējis.

Quote:
Vai vispār šo programmu izmanto ārzemju lielākie uzņēmumi?

Lielākie to noteikti neizmanto. Bet te jāsaka tā, ka vecie krabji neturas līdzi laikam. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Blender3D
PostPosted: 04 Jun 2011, 01:20 
Offline
Guru
Guru

Joined: 07 Dec 2010, 12:54
Posts: 398
snake5 wrote:
Quote:
Kā šī programma konkurē ar kaut vai to pašu 3Ds max?
(atšķirībā no 3DS MAX, kur jāņemas ar kaut kādiem dīvainiem SDK, kurus, cik sapratu, nav arī tik viegli dabūt).

Muļķības. Abi ir tikpat vienkārši, cik viegli dabūjami. 3dmax sdk instalējas no produkta dvd kā opcionāls instals.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Blender3D
PostPosted: 09 Jul 2011, 04:33 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2011, 14:22
Posts: 163
Izrādās, ka Source arī atbalsta Blender 3D. http://developer.valvesoftware.com/wiki/Blender

_________________
Gooby pls


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group