Ūdens fizika iekš Unity3D

Apsriežam matemātikas un fizikas lietas galvenokārt attiecībā uz spēlēm
Post Reply
Message
Author
User avatar
RudaisVells
Posts: 19
Joined: 11 Jun 2015, 13:54
Contact:

Ūdens fizika iekš Unity3D

#1 Post by RudaisVells » 07 Jul 2015, 14:01

Sveiki visiem.

Vai kādam ir pieredze ar ūdens/šķidrumu fiziku iekš Unity3D?
Ir doma veidot (iesākumā 2D) spēli, kurā būs nepieciešama ūdens tecēšana lejā pa kalnu un mijiedarbība ar dažādiem objektiem. Asset Store redzēju, ka ir daži moduļi, kas ar to nodarbojas. Vai kādam ir pieredze šajā sakarā?
Ja Vēsturnieks / Programmētājs / Finanšu sistēmu analītiķis mēģina taisīt spēles, tad sanāk šitā:

User avatar
Dee
Posts: 81
Joined: 20 Jan 2012, 20:35

Re: Ūdens fizika iekš Unity3D

#2 Post by Dee » 07 Jul 2015, 20:45

Kādu laiku atpakaļ interesējos par ūdens fizikām (ne specifiski priekš Unity bet vispār). Praktiski reālistisku ūdens fiziku var normāli realizēt vienīgi ar particles kur katrs particle tiek simulēta kā gigantiska ūdens molekula. Šo particles pārvietošanos var simulēt dažādi, bet nu pamatā kalkulē pievilkšanās, atgrūšanāš, spiediena un viskozitātes spēkus lai šīs particles uzvestos dabiski. Viena konkrēta šada metode ir "Smoothed-particle hydrodynamics" jeb saīsinājumā 'SPH'. Ja interesē šī tēma vari pagooglēt, resursi ir diezgan daudz, taču anyway diezgan matemātiski sarežģīti, es pats tā arī noslinkoju un neuzkodēju. Vizualizēt šīs particles var izmantojot marching squares algoritmu, vai arī citiem vieglākiem un ātrākiem trikiem.
Anyway sarežģīti, un datoru noslogojoši (aizmirsti par iespēju veidot okeānus tikai ar šo metodi :D) Ja ūdens mehānika nav galvenā spēles mehānika drošvien nav vērts pūlēties ar SPH.
Netekošu ūdeni 2d sāna skatā var ļoti viegli simulēt ar savstarpēji savienotām atsperēm, bet tur nebūs īsta tecēšana, bet to speciālos gadījumos to var feikot. "Īstu" ūdeni cik es zinu tikai un vienīgi SPH.

User avatar
RudaisVells
Posts: 19
Joined: 11 Jun 2015, 13:54
Contact:

Re: Ūdens fizika iekš Unity3D

#3 Post by RudaisVells » 08 Jul 2015, 09:37

Njā par particles es ar lasīju. Bet cik sapratu, tad tas tiešām ļoti noslogo. Vakar tieši mēģināju ar tiem, kaut ko uztaisīt, bet nobruka jaunais Unity :D. Iepriekš mēģināju arī taisīt ūdeni vienkārši ar daudz bumbiņām, bet tās sakrīt kaudzē.

Alternatīva ideja bija taisīt spēli shematisku un pieet šai lietai klučaini - taisīt ūdeni kaut kā tā, kā tas ir iekš Minecraft.

Bet nu paldies par padomiem, ja nekas nesanāks pašam, tad patestēšu kādu no Asset Store piedāvājumiem.
Ja Vēsturnieks / Programmētājs / Finanšu sistēmu analītiķis mēģina taisīt spēles, tad sanāk šitā:

Edgarsa77
Posts: 144
Joined: 19 Mar 2015, 15:53

Re: Ūdens fizika iekš Unity3D

#4 Post by Edgarsa77 » 10 Jul 2015, 18:02

Ja ūdens nekā nereaģē uz spēles mehāniku un gaitu, tad var izmantot kā norenderētu background animāciju.

User avatar
Pendrokar
Posts: 34
Joined: 21 Mar 2015, 16:05
Location: Riga, Latvia
Contact:

Re: Ūdens fizika iekš Unity3D

#5 Post by Pendrokar » 12 Jul 2015, 16:08

RudaisVells wrote:Alternatīva ideja bija taisīt spēli shematisku un pieet šai lietai klučaini - taisīt ūdeni kaut kā tā, kā tas ir iekš Minecraft.
Jāpiemin ka šo "klučainumu" sauc par "voxels". Šo metodi jau sāk lietot visur, spridzekļiem, kas izplatās caur tuneļiem. Zemes pārveidošanai(terraforming) un arī ūdenim. Galvenais jau ir skatīties uz šo kā pamatinformācija. Kad tev liekas ka fiziska ūdenim ir pietiekami laba, tad vari ķerties pie izskata. Tā lai pārejas no viena kuba uz nākamo izskatās labi.

Bet tā, ieteiktu skatīties Asset Store, ietaupīsi laiku un varbūt pat gūsi tehnisko atbalstu no veidotāja.

Post Reply

Return to “Matemātika un fizika / Maths and physics”