Sveiki visiem.
Vai kādam ir pieredze ar ūdens/šķidrumu fiziku iekš Unity3D?
Ir doma veidot (iesākumā 2D) spēli, kurā būs nepieciešama ūdens tecēšana lejā pa kalnu un mijiedarbība ar dažādiem objektiem. Asset Store redzēju, ka ir daži moduļi, kas ar to nodarbojas. Vai kādam ir pieredze šajā sakarā?
Ūdens fizika iekš Unity3D
- RudaisVells
- Posts: 19
- Joined: 11 Jun 2015, 13:54
- Contact:
Ūdens fizika iekš Unity3D
Ja Vēsturnieks / Programmētājs / Finanšu sistēmu analītiķis mēģina taisīt spēles, tad sanāk šitā:
Re: Ūdens fizika iekš Unity3D
Kādu laiku atpakaļ interesējos par ūdens fizikām (ne specifiski priekš Unity bet vispār). Praktiski reālistisku ūdens fiziku var normāli realizēt vienīgi ar particles kur katrs particle tiek simulēta kā gigantiska ūdens molekula. Šo particles pārvietošanos var simulēt dažādi, bet nu pamatā kalkulē pievilkšanās, atgrūšanāš, spiediena un viskozitātes spēkus lai šīs particles uzvestos dabiski. Viena konkrēta šada metode ir "Smoothed-particle hydrodynamics" jeb saīsinājumā 'SPH'. Ja interesē šī tēma vari pagooglēt, resursi ir diezgan daudz, taču anyway diezgan matemātiski sarežģīti, es pats tā arī noslinkoju un neuzkodēju. Vizualizēt šīs particles var izmantojot marching squares algoritmu, vai arī citiem vieglākiem un ātrākiem trikiem.
Anyway sarežģīti, un datoru noslogojoši (aizmirsti par iespēju veidot okeānus tikai ar šo metodi ) Ja ūdens mehānika nav galvenā spēles mehānika drošvien nav vērts pūlēties ar SPH.
Netekošu ūdeni 2d sāna skatā var ļoti viegli simulēt ar savstarpēji savienotām atsperēm, bet tur nebūs īsta tecēšana, bet to speciālos gadījumos to var feikot. "Īstu" ūdeni cik es zinu tikai un vienīgi SPH.
Anyway sarežģīti, un datoru noslogojoši (aizmirsti par iespēju veidot okeānus tikai ar šo metodi ) Ja ūdens mehānika nav galvenā spēles mehānika drošvien nav vērts pūlēties ar SPH.
Netekošu ūdeni 2d sāna skatā var ļoti viegli simulēt ar savstarpēji savienotām atsperēm, bet tur nebūs īsta tecēšana, bet to speciālos gadījumos to var feikot. "Īstu" ūdeni cik es zinu tikai un vienīgi SPH.
- RudaisVells
- Posts: 19
- Joined: 11 Jun 2015, 13:54
- Contact:
Re: Ūdens fizika iekš Unity3D
Njā par particles es ar lasīju. Bet cik sapratu, tad tas tiešām ļoti noslogo. Vakar tieši mēģināju ar tiem, kaut ko uztaisīt, bet nobruka jaunais Unity . Iepriekš mēģināju arī taisīt ūdeni vienkārši ar daudz bumbiņām, bet tās sakrīt kaudzē.
Alternatīva ideja bija taisīt spēli shematisku un pieet šai lietai klučaini - taisīt ūdeni kaut kā tā, kā tas ir iekš Minecraft.
Bet nu paldies par padomiem, ja nekas nesanāks pašam, tad patestēšu kādu no Asset Store piedāvājumiem.
Alternatīva ideja bija taisīt spēli shematisku un pieet šai lietai klučaini - taisīt ūdeni kaut kā tā, kā tas ir iekš Minecraft.
Bet nu paldies par padomiem, ja nekas nesanāks pašam, tad patestēšu kādu no Asset Store piedāvājumiem.
Ja Vēsturnieks / Programmētājs / Finanšu sistēmu analītiķis mēģina taisīt spēles, tad sanāk šitā:
Re: Ūdens fizika iekš Unity3D
Ja ūdens nekā nereaģē uz spēles mehāniku un gaitu, tad var izmantot kā norenderētu background animāciju.
Re: Ūdens fizika iekš Unity3D
Jāpiemin ka šo "klučainumu" sauc par "voxels". Šo metodi jau sāk lietot visur, spridzekļiem, kas izplatās caur tuneļiem. Zemes pārveidošanai(terraforming) un arī ūdenim. Galvenais jau ir skatīties uz šo kā pamatinformācija. Kad tev liekas ka fiziska ūdenim ir pietiekami laba, tad vari ķerties pie izskata. Tā lai pārejas no viena kuba uz nākamo izskatās labi.RudaisVells wrote:Alternatīva ideja bija taisīt spēli shematisku un pieet šai lietai klučaini - taisīt ūdeni kaut kā tā, kā tas ir iekš Minecraft.
Bet tā, ieteiktu skatīties Asset Store, ietaupīsi laiku un varbūt pat gūsi tehnisko atbalstu no veidotāja.