GameDev.lv forums

Latviešu spēļu izstrādātāju forums
It is currently 22 Oct 2017, 20:07

All times are UTC + 2 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: 07 Jul 2015, 14:01 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2015, 13:54
Posts: 19
Sveiki visiem.

Vai kādam ir pieredze ar ūdens/šķidrumu fiziku iekš Unity3D?
Ir doma veidot (iesākumā 2D) spēli, kurā būs nepieciešama ūdens tecēšana lejā pa kalnu un mijiedarbība ar dažādiem objektiem. Asset Store redzēju, ka ir daži moduļi, kas ar to nodarbojas. Vai kādam ir pieredze šajā sakarā?

_________________
Ja Vēsturnieks / Programmētājs / Finanšu sistēmu analītiķis mēģina taisīt spēles, tad sanāk šitā:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 07 Jul 2015, 20:45 
Offline
User avatar

Joined: 20 Jan 2012, 21:35
Posts: 81
Kādu laiku atpakaļ interesējos par ūdens fizikām (ne specifiski priekš Unity bet vispār). Praktiski reālistisku ūdens fiziku var normāli realizēt vienīgi ar particles kur katrs particle tiek simulēta kā gigantiska ūdens molekula. Šo particles pārvietošanos var simulēt dažādi, bet nu pamatā kalkulē pievilkšanās, atgrūšanāš, spiediena un viskozitātes spēkus lai šīs particles uzvestos dabiski. Viena konkrēta šada metode ir "Smoothed-particle hydrodynamics" jeb saīsinājumā 'SPH'. Ja interesē šī tēma vari pagooglēt, resursi ir diezgan daudz, taču anyway diezgan matemātiski sarežģīti, es pats tā arī noslinkoju un neuzkodēju. Vizualizēt šīs particles var izmantojot marching squares algoritmu, vai arī citiem vieglākiem un ātrākiem trikiem.
Anyway sarežģīti, un datoru noslogojoši (aizmirsti par iespēju veidot okeānus tikai ar šo metodi :D) Ja ūdens mehānika nav galvenā spēles mehānika drošvien nav vērts pūlēties ar SPH.
Netekošu ūdeni 2d sāna skatā var ļoti viegli simulēt ar savstarpēji savienotām atsperēm, bet tur nebūs īsta tecēšana, bet to speciālos gadījumos to var feikot. "Īstu" ūdeni cik es zinu tikai un vienīgi SPH.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 Jul 2015, 09:37 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2015, 13:54
Posts: 19
Njā par particles es ar lasīju. Bet cik sapratu, tad tas tiešām ļoti noslogo. Vakar tieši mēģināju ar tiem, kaut ko uztaisīt, bet nobruka jaunais Unity :D. Iepriekš mēģināju arī taisīt ūdeni vienkārši ar daudz bumbiņām, bet tās sakrīt kaudzē.

Alternatīva ideja bija taisīt spēli shematisku un pieet šai lietai klučaini - taisīt ūdeni kaut kā tā, kā tas ir iekš Minecraft.

Bet nu paldies par padomiem, ja nekas nesanāks pašam, tad patestēšu kādu no Asset Store piedāvājumiem.

_________________
Ja Vēsturnieks / Programmētājs / Finanšu sistēmu analītiķis mēģina taisīt spēles, tad sanāk šitā:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 Jul 2015, 18:02 
Offline

Joined: 19 Mar 2015, 16:53
Posts: 106
Ja ūdens nekā nereaģē uz spēles mehāniku un gaitu, tad var izmantot kā norenderētu background animāciju.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Jul 2015, 16:08 
Offline
User avatar

Joined: 21 Mar 2015, 17:05
Posts: 32
Location: Riga, Latvia
RudaisVells wrote:
Alternatīva ideja bija taisīt spēli shematisku un pieet šai lietai klučaini - taisīt ūdeni kaut kā tā, kā tas ir iekš Minecraft.

Jāpiemin ka šo "klučainumu" sauc par "voxels". Šo metodi jau sāk lietot visur, spridzekļiem, kas izplatās caur tuneļiem. Zemes pārveidošanai(terraforming) un arī ūdenim. Galvenais jau ir skatīties uz šo kā pamatinformācija. Kad tev liekas ka fiziska ūdenim ir pietiekami laba, tad vari ķerties pie izskata. Tā lai pārejas no viena kuba uz nākamo izskatās labi.

Bet tā, ieteiktu skatīties Asset Store, ietaupīsi laiku un varbūt pat gūsi tehnisko atbalstu no veidotāja.

_________________
Image | BRSD #5 8/14 vieta | Former SpeedRunner


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group